Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

שלוש נשים מחפשות את האמת

שלוש נשים מחפשות את האמת

ספר חדש מאת הילה קומם, בהוצאת "קוראים". שלוש גיבורות מחפשות אחר האמת הפנימית ואחר האהבה. שלוש נשים, שלוש ערים, שלושה סיפורי מסע במקום ובזמן.

עלמה היא סטודנטית בחופשה. החבר שלה יוצא למשימה עלומה ומסוכנת; יחסיה עם שותפתה לדירה עולים על שרטון. היא נענית להזמנה של הדודנית סוניה, דמות הפכפכה ומלאת שיק, לבקר בסלון של מיסייה איב סן-לורן בפאריס. סוניה מבטיחה לעלמה – שמלת חתונה בעיצובו של מיסייה, סן-לורן, אך הביקור בסלון מתמהמה.

שירה היא רווקה תל-אביבית בת שלושים, אמנית חולמנית שמזמן אינה יוצרת, עובדת בשולי תעשיית המוזיקה ומדי ערב נרדמת מול הטלוויזיה. במסיבת הסילווסטר של חבריה בקהילת המוזיקאים הקלאסיים "מבקשי הדרך", היא פוגשת פסנתרן חיוור וצעיר, שמחזיר התרגשות ופרפרים לחייה.

אביבה היא אישה בת חמישים שעוברת לדירה שכורה בתל-אביב אחרי משבר עמוק בנישואיה לרופא. בעודה פורקת ארגזים היא חווה מחדש את השנה האחרונה בחייה ומתעמתת עם חלומות נעוריה כשהיתה סטודנטית לזמרה באיטליה של תחילת שנות השבעים.

שלוש הגיבורות מחפשות אחר האמת הפנימית והאהבה, בסדר הזה. נפש האמן שלהן מנסה למצוא לעצמה ביטוי בסביבה הבורגנית.

הכתיבה הריאליסטית של הילה קומם מפעילה אצל הקוראים את מלוא החושים, כך שהם יריחו את ניחוח הקרואסון בבראסרי בפאריס, או לחילופין את ריח האשפה בזמן שביתה בתל אביב; ישמעו את ארתור רובינשטיין מנגן פרלודים של שופן ויעלו בדמיונם את הטורקיז של נהר הארנו עם הוורוד העתיק והחם של הבתים בפירנצה.

זהו ספרה הראשון של הילה קומם, ילדת ישראל (1969), בעלת משרד יחסי הציבור "אוצר תרבות" ששם לו למטרה לקדם את התרבות, את החינוך ואת החינוך לתרבות בישראל.

כשהייתה בכיתה ג' ביקשה המורה לציור מהתלמידים לצייר את עצמם במקצוע בו הם רוצים לעסוק. הילה ציירה עצמה כסופרת. אחרי הצבא פנתה ללימודי פסיכולוגיה אך נהנתה יותר מלימודי צרפתית. בהמשך עבדה ככתבת ב"גלריה" וב"דבר ראשון" וכתחקירנית בטלוויזיה, השלימה תואר שני בתקשורת ובחרה להתרכז ביחסי ציבור.

רק אחרי שפתחה משרד יחסי ציבור משלה בתחום שאותו בחרה לקדם – חינוך ותרבות, מצאה את ה"פנאי הנפשי" לכתוב. את המעבר מכתיבה שיווקית לספרותית היא עשתה בעבודה עם העורכת גל קוסטוריצה, אותה פגשה במקרה במסיבה, כשהיתה "תקועה" עם טיוטה שנייה ולא מספקת של סיפור מסע לפאריס.

בזמן העבודה על הנובלה "מיסייה יכין לך שמלה" נולדו הנובלה השנייה והשלישית. מפגש עם העורכת עשי וינשטיין מהוצאת "קוראים" הביא את הספר לדפוס.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
הורים זה הזמן לגרום לילדיכם לקחת חלק בקדמה
בנוף הטכנולוגי המתקדם במהירות של היום, הצגת ילדים לרובוטיקה בגיל...
מצדיעים לשורדי השואה
אירוע ההוקרה השנתי לשורדי ושורדות שואה בגבעתיים, נערך בתיאטרון גבעתיים מאות...
מכללת קוד והייטק לילדים
העולם משתנה במהירות, והטכנולוגיה מתקדמת מהר יותר מאי פעם. מה...
טבע אורבני בעין העדשה
נמרוד שחם, הדס צורף ועדי זהר הם הזוכים בתחרות "צילום...
הדשן בגן רבקה ירוק יותר. לראשונה בגבעתיים: קומפוסטר לשימוש חופשי של התושבים
היחידה לקיימות באגף שפ"ע הקימה את המדשן (קומפוסטר) העירוני הראשון...
איך לבחור מסעדה חלבית בצפון?
תחילה, ניתן לומר באופן חד משמעי כי בעת בה אנו...
גוזרים את הסרט: מתחם גני הילדים החדש נחנך באופן רשמי
רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: " מדובר במבנה מודרני בעל...
קרקע פורייה לתחילתה של ידידות מופלאה
מחזור נוסף של הפרויקט המוצלח "מרפסות פורחות בגבעתיים" יוצא לדרך לאור...