Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

שמעון אייזנברג: "ליווי ותכנון מקצועי ימנע סיכונים ברכישת נכס בארה"ב"

שמעון אייזנברג: "ליווי ותכנון מקצועי ימנע סיכונים ברכישת נכס בארה"ב"

שוק הנדל"ן ברחבי ארצות הברית רותח בשנים האחרונות, ומשנה לשנה ישראלים רבים מצטרפים לחוג הסגור של "מחזיקי נכסים בארה"ב". שמעון אייזנברג מסביר איך לבצע את ההשקעה בצורה חלקה

דנה קורן | 29/5/19

כששוק הנדל"ן בישראל מרקיע שחקים תרתי משמע, וכל מגדל מגורים הופך למעצמה של בטון, ישראלים רבים פונים להשקעות נדל"ן מעבר לים, במדינות שונות. אחת מהמדינות המדוברות ביותר בשנים האחרונות, היא מדינתו של הדוד סם – ארצות הברית.

ארצות הברית מציעה נכסים מגוונים ושונים, במדינות רבות בעלות אופי משתנה. בדומה להליך הרכישה וההשקעה בשוק הישראלי, גם הליך ההשקעה בארצות הברית סבוך ודורש מומחיות, כדי לא לאבד את כל הכסף בדרך, או לא להסתבך ברכישה לא מוצלחת. שמעון אייזנברג, מנכ"ל קבוצת הנדל"ן רילטי אקזקיוטיב, מסביר איך כדאי לבצע את ההשקעה, וממה חשוב להישמר.

שמעון אייזנברג: "ליווי ותכנון מקצועי ימנע סיכונים ברכישת נכס בארה"ב"

שמעון אייזנברג | צילום: יח"צ

למה ארה"ב הפכה לכדאית ומומלצת להשקעות בשוק הנדל"ן?

"אנחנו נמצאים עשור וקצת אחרי המשבר הכלכלי הגדול שהיה בשנת 2008. המשבר היכה את שוק הנדל"ן, והוריד את מחירי הדירות והנכסים לשפל, תוך אפשרות לקבלת תשואה גבוהה יחסית. בסכום של כמה מאות אלפי שקלים, ניתן לקנות וילות מכובדות, או משרדים נוצצים במרכזי הערים, במדינות החמות בארצות הברית. כך למשל בעיר אטלנטה, במדינת ג'ורג'יה, הנהנית בשנים האחרונות מאיכות חיים גבוהה, וניתן לרכוש בה בתים פרטיים ישירות מקבלן", מציג אייזנברג.

בנוסף, שמעון אייזנברג מציין כי ניתן לקבל הלוואות בתנאים נוחים ביותר, כמו גם ריבית נמוכה. בשל העובדה שמשלמים מס בארה"ב, אפשר לבצע תכנון מס שנתי, כדי למנוע מצבים של כפל מס בישראל, או חיוב במס רכישה.

"בכל תהליך רכישה, ישנם סיכונים והם רק מתרבים כאשר מדובר על נכס במדינה זרה. המשקיע הישראלי אינו מתמצא ברזי החוקים בשוק הנדל"ן בארה"ב, ואל תשכחי שיש לכל מדינה ומדינה חוקי נדל"ן שונים, מלבד אלו הפדרליים", עונה אייזנברג.

"בית פרטי הוא החלום האמריקאי" | צילום: Pixabay

שמעון אייזנברג מוסיף כי "גם המרחק בין המשקיע לבין הנכס, מרחק שמסתכם לעיתים בלמעלה מ-12 שעות טיסה, הופך את העניין לסבוך. היו מקרים בהם חברות נדל"ן שונות שיווקו למשקיעים נכסים מסוג א', אך בפועל, המשקיעים לא ראו את הנכסים, והשקיעו בבתי רפאים בערים נטושות. לכן, רק בעזרת ליווי, תכנון וייעוץ של חברה מקצועית, בעלת מוניטין וניסיון של עשרות שנים בשיווק נכסי נדל"ן בחו"ל, המשקיע יוכל לקבל תשואות גבוהות, ולא ייפול בעסקה לא הוגנת, שביצע דרך חברה קטנה ללא ניסיון וקשרים במדינת היעד".

האם מומלץ לקנות בית פרטי בארצות הברית?

"בית פרטי הוא החלום האמריקאי כמובן. רכישה של בית פרטי בכל ארצות הברית, כוללת קבלת זכויות על הנכס, ועל האדמה או המגרש שהוא בנוי עליו. לפי הבדיקות, הניסיון והידע שלנו בקבוצה, בית פרטי הוא הנכס הקל ביותר להשכרה, כיוון שהוא מיועד למשפחה עם ילדים, ובד"כ המשפחה גרה בו לאורך שנים. כמו כן, אין צורך בתשלום עבור ניהול נכסים משותפים, כמו בניין מגורים או בניין משרדים. חשוב לציין, כי במקרה של תקלה או אחזקה שוטפת, הקבוצה עובדת בשיתוף פעולה מלא עם חברת ניהול ואחזקה מקומית, כמו בפרויקטים בקליבלנד או בבאפלו", מסכם שמעון אייזנברג.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
עיצוב הבית מתחיל בכם
כל מעצבת פנים שתשכרו לעבוד על עיצוב הבית שלכם תשב...
10 ערים מומלצות לטיול באירופה
באירופה ישנן ערים רבות ומרתקות שראויות לביקור. כל עיר מציעה...
חישוב שעות עבודה בקלות ובמהירות
מעקב שעות עבודה מדויק חיוני לעסקים מסיבות רבות, כגון תשלום...
קדמה לחדשנות: שעון נוכחות מתקדם לעובדים משפר את הניהול של הזמן
השימוש בשעון נוכחות לעובדים באופן נכון וחכם משנה את הכל....
איך לבחור מגשרת גירושין?
כשבני זוג מחליטים להתגרש, מכל סיבה שהיא, עולות כמה וכמה...
אתם יכולים לשנות את מציאות חייכם
בעבר בני האדם רצו דבר אחד, לשרוד. האדם הפשוט לא...
היופי שבצילום בשחור לבן
במהלך לימודי צילום ועריכה מכירים נקודות מבט שלא הייתם חושבים...
לחיות עם שמכם הטוב ללא כתם פלילי
כשאזרחים נורמטיביים רבים מוצאים את עצמם בתחנת המשטרה כשהם נקראים...
הידעתם? אתם יכולים להשכיר את הגג שלכם לחברת החשמל
אנשים חכמים יודעים לנצל את המשאבים הקיימים ברשותם בשביל להרוויח...
למה צריך לבצע בדיקות גנטיות?
בדיקה גנטית יכולה לסייע באבחון הפרעות גנטיות או מחלות הנגרמות...