Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

שמעת? ראית? דיווחת! – יום המאבק באלימות כלפי נשים בגבעתיים

שמעת? ראית? דיווחת! – יום המאבק באלימות כלפי נשים בגבעתיים
קרדיט צילום: דוברות עיריית גבעתיים

לרגל יום המאבק באלימות כלפי נשים (25.11) הואר בניין העירייה באדום לאורך כל השבוע, תלמידי התיכונים יזמו עצומות, מיצגי תמיכה ואיסוף תרומות וערב מיוחד התקיים במרכז קהילתי בית ראשונים.

קרדיט צילום: דוברות עיריית גבעתיים

עיריית גבעתיים בשיתוף אחת-אחת, מועצת הנשים העירונית, בהובלתה של אור-לי ניב סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק הנשים, בחרו השנה לסמן את יום המאבק בסימן מאבק משותף של הקהילה המקומית כנגד תופעת האלימות כלפי נשים.

כבר מתחילת השבוע הואר בניין העירייה באור אדום בוהק שלא ניתן להחמיץ, במטרה ללכוד את עיני העוברים ושבים. המהלך נעשה כתזכורת לכך שיש נורות אדומות שעלינו כחברה לזהות, וחשוב לא פחות גם לפעול בצורה אקטיבית כנגד תמרורים שכאלה.

בהמשך השבוע גם הנוער הצטרף אל מהלכי ההזדהות עם קיומם של מספר אירועים מרכזיים; תלמידי תיכון אורט קרייזמן הקימו דוכן מכירת עוגות אשר כל הכנסותיו נתרמו למקלט לנשים מוכות, בתיכון קלעי אספו תרומות של בגדים וצעצועים לטובת מעון לנשים מוכות במרכז הארץ, בתיכון שמעון בן-צבי יזמו עצומה ובבית ספר שמעוני לבשו כלל אנשי הצוות וחלק גדול מהתלמידים צבעים אדומים כאות הזדהות עם המאבק.

בחמישי (25.11) קיימה אחת-אחת, מועצת הנשים העירונית, בשיתוף אגף הרווחה, ערב שנפתח בביצוע של השיר "חוזרת הביתה" של חגית סגל, תושבת העיר שהסכימה להיחשף עם המאבק האישי שלה ולדבר על האלימות שחוותה בצעירותה. הערב נמשך עם ההרצאה מרתקת "אהבה זה בידיים שלך" של גילי בר דוד, קרימינולוגית בנווה תירצה ומרצה בכירה על עולם הפשע. בהרצאה גילי שיתפה במספר כלים וטיפים חשובים: כיצד להיזהר ולהימנע מאלימות, נורות אזהרה למיניהן, סיפורים ופרשיות ייחודיות מהארץ ומהעולם, טיפול בגברים מכים בכלא ובהוסטל גברים אלימים ועוד.

חתמו את הערב מיכל תמיר, מרכזת מרכז למניעת אלימות במשפחה וריקי שומן, מנהלת השירות הפסיכולוגי, עם שיח מלמד ותורם בנושא הקהילה כמקור לחוסן, ובו באה לידי ביטוי התרומה המקצועית של המרכז הטיפולי במניעה ושיפור דרכי התמודדות ותקשורת. בתקופת הקרונה הייתה עלייה משמעותית בפניות שקיבלו מענה במרכז למניעת אלימות. המרכז מטפל ותומך בנשים ובגברים כאחד הזקוקים לייעוץ וסיוע.

אור-לי ניב, סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק הנשים: "הדרך לשוויון מגדרי ולתיקון תפיסות מגדריות עוד ארוכה, וכדי לנסות לקדם את היעד הזה, יש צורך בראש ובראשונה לעקור מן השורש את התופעה של שימוש באלימות פיזית, מילולית, כלכלית ורגשית כנגד כל אדם. מועצת הנשים בגבעתיים, פועלת לאורך כל השנה להעלאת המודעות וליצירת שינוי בנושא."

קרדיט צילום: דוברות עיריית גבעתיים
קרדיט צילום: דוברות עיריית גבעתיים

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...