Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

שקוף שזה עיצוב מדליק – לוחות מזכוכית

שקוף שזה עיצוב מדליק  – לוחות מזכוכית
מקור freepik

בשנים האחרונות עולמות העיצוב פורצים את גבולות החומר, אדריכלים ומעצבים יוצאים מהקווים ומעיזים הרבה יותר. כיום מקובל לערבב מרקמים וחומרי גלם שונים, אין אסור או לא מקובל וכל חומר יכול להיות בשימוש גם לדברים שלא לשמם נועד מלכתחילה. 

אחת הדוגמאות הבולטות של השנים האחרונות היא הזכוכית. חומר הגלם הבסיסי, השקוף והכה מוכר, נמצא בשימוש בחיינו כמעט מאז ומעולם ויש עדויות להימצאותו עוד בתקופת האבן וימי המקרא. את הזכוכית ניתן לעצב ולהתאים לצורכי השימוש המגוונים וכל מה שבסה"כ צריך זה יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה, דבר אשר הוביל לשימוש בזכוכית בחיפויי קיר, מעקות, מדרגות, דלתות, לוחות מזכוכית לכתיבה ועוד.

שקוף שזה עיצוב מדליק  - לוחות מזכוכית
מקור freepik

שימוש יצירתי ומסקרן בזכוכית מתבצע כיום במגוון רב של דרכים ועיצובים, החל מבתים פרטיים, מוסדות ציבוריים, מרכזי תרבות, כיכרות ועוד, ככל העולה על הדמיון של המעצב והאדריכל. השינוי המשמעותי הזה מתאפשר בעיקר הודות לטכנולוגיה המתקדמת אשר יצרה זכוכית מחוסמת ועמידה במיוחד המתאימה לשפע של פתרונות, מיקומים ועיצובים. הזכוכית המשוריינת עוצמתית וחזקה הודות לתהליך ייחודי שנוצר ע"י חימום מבוקר בטמפרטורה אדירה של כ-700 מעלות ולאחר מכן קירור מהיר באוויר. 

ניתן לראות כי הוספת זכוכית בהום סטיילינג מצליחה לשדרג כל חלל ולהעניק לו טאץ' ייחודי. אמנם הזכוכית תמיד היתה בבתים, לשימוש פרקטי כחלונות או מראות נטולות אימרה עיצובית. השילוב של זכוכית בבית מעבר לשימוש הבנאלי, נכנס בשנים האחרונות וניתן לראות כיצד הוא מקפיץ ומשדרג את המראה הכללי והסטייל.  כיום ניתן למצוא שפע שילובים של זכוכית ופרזולים, דלתות מעוצבות בשילוב זכוכית צלולה או חלבית, מעקות זכוכית מעוצבים, שילוב זכוכית דקורטיבית בארונות, מקלחונים, חיפויי קיר מרהיבים ועוד. לזכוכית יש נראות מכובדת ונקייה, היא משדרגת ומרעננת את הפריטים והחללים בה היא נמצאת. למשל כאשר יש חיפוי זכוכית במטבח, משטח עבודה מזכוכית, או דלת זכוכית למקרר, החלל כולו נראה יוקרתי הרבה יותר. 

כחלק מהטרנד העיצובי השקוף והצלול גם משרדים החלו להכניס זכוכית דקורטיבית לחללים השונים. אמנם גם בהם תמיד ניתן היה לראות זכוכית, בחלונות הגדולים והרחבים ואפילו במחיצות עבודה בחללים הפתוחים. אך, כאשר נכנסה הזכוכית כאלמנט עיצובי מדליק, גם מעצבי המשרדים החלו לעשות בה שימוש ולשדרג את מראה הבניינים, חדרי הישיבות והמשרדים. 

ניתן לראות תוספות של זכוכית החל מדלת הכניסה המעוצבת עליה מוטבע הלוגו, דרך חיפוי הקיר  בעמדת הקבלה, או זכוכית המשולבת בשולחן המזכירה. משרדים רבים מובילים טרנד בו חללי עבודה, חדרי ישיבות ומשרדים מוקפים בחלונות, נטולי קירות ומציגים שקיפות מלאה וטאץ' עיצובי מודרני ונקי. 

אלמנט זכוכיתי נוסף אותו ניתן לראות לאחרונה במשרדים, חדרי ישיבות וחדרי הדרכה זה לוחות מזכוכית עליהם רושמים בטושים מחיקים. ההחלטה להכניס לוח זכוכית במקום לוח מחיק סטנדרטי לבן, יש בה פריצה של גבולות וחשיבה יצירתית, בדיוק מה שמה שמנסים להחדיר בחדרים הללו בהם מתנהלים הדיונים. כתיבה על לוחות מזכוכית מעניקה אפשרות לראות את הכתוב מכמה כיוונים, לבחון סקיצות מזוויות ראייה שונות, להחדיר יצירתיות בצופים ולעודד חשיבה חדשנית נטולת קיבעונות. הכתיבה על הלוח קלה ואינה משמיעה צליל חריקה צורם ובדיוק כמו החומר עליו כותבים היא משדרת זרימה, צלילות ושקיפות.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...