Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

שר החוץ גבי אשכנזי קיים ביקור עבודה בגבעתיים

שר החוץ גבי אשכנזי קיים ביקור עבודה בגבעתיים
קרדיט: דוברות גבעתיים
קרדיט: דוברות גבעתיים

שר החוץ התרשם לטובה ושיבח את הנהלת העיר ועובדי העירייה על הטיפול האפקטיבי במגפה ועל נתוני התחלואה הנמוכים בעיר

שר החוץ גבי אשכנזי, קיים ביקור עבודה בגבעתיים ביום שלישי 08.12 ונפגש עם ראש עיריית גבעתיים רן קוניק, סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק חירום וביטחון, אור לי ניב, מנכ"ל ראש העירייה, יורם פומרנץ ובכירי עירייה נוספים.

בביקור הוצגו דרכי ההתמודדות של העירייה עם נגיף הקורונה בכל תחומי החיים, לצד שמירה על השגרה היום יומית בהתאם למגבלות. על מנת לייצר מערכת מקיפה ומסונכרנת בין היחידות השונות בתוך העיר והגופים השונים, עיריית גבעתיים מקיימת לאורך כל התקופה קשר הדוק עם פיקוד העורף, כוחות הביטחון בעיר וגופי המתנדבים, באמצעות ישיבות מטה וקב' דיון עם בעלי התפקידים הרלוונטיים.

קרדיט: דוברות גבעתיים

העיר הקימה צוותי עבודה ייעודיים בנושאים הבוערים הנמצאים על סדר היום בהם אסטרטגיית יציאה וכניסה לסגר, היערכות ליום שאחרי, הפקת לקחים ועוד. כמו כן, העיר בשיתוף עם קופות החולים מבצעת בדיקות קורונה שבועיות ממוקדות אוכלוסייה, כמו לסגלי החינוך וכן בדיקות לכלל התושבים.

 

פרופ' שמואל קיוויתי, תושב העיר ומומחה לאלרגיה ומחלות בדרכי הנשימה, מונה ע"י ראש העירייה רן קוניק, כיועץ רפואי בהתנדבות למטה הקורונה העירוני ובנוסף הוקם חמ"ל תשאול עירוני עבור קטיעת שרשרות ההדבקה. החמ"ל מנוהל על ידי אנשי מקצוע מהעירייה ומבצע תשאולים מידי יום באמצעות הפעלת עובדי עירייה ומתנדבים.

 

ראש עיריית גבעתיים רן קוניק הודה לשר וצוותו על הביקור בגבעתיים וציין כי "מזה זמן לא מבוטל שאני קורא לדרג המדיני לייצר מערכת תמריצים נכונה ודיפרנציאלית בין הערים השונות. אין סיבה מוצדקת לכך שתושבים בעיר ירוקה ייסבלו מסגרים המושפעים מערים אדומות, התושבים שלנו מצייתים להנחיות ומגיע להם תגמול על כך.

מזה כמעט שנה שההתנהלות בעיר היא במתכונת של ניהול משק בשעת חירום ומתבצעת באופן שוטף מול פיקוד העורף. התוצאות בשטח מוכיחות כי אנו מיומנים בניהול תקין של מרקם החיים העירוני, תחת מגבלות הקורונה. המצב כיום הוא ששולחים אותנו לקרב ללא תחמושת ואנו נותרים עם סמכויות מועטות בכל הקשור ליכולת האכיפה וניהול מערכת החינוך העירונית. ראוי ומתבקש כי יוענקו לראשי הערים הירוקות סמכויות החלטה בכל הנוגע לפעילויות תרבות, ספורט וכדומה. רק כך נוכל לנהל את שגרת החיים באופן מיטבי לרווחת התושבים".

קרדיט: דוברות גבעתיים

שר החוץ גבי אשכנזי ציין כי "מתחילת התפרצות נגיף הקורונה טענתי כי יש להגדיל ולהרחיב את האחריות וסמכויות הטיפול לרשויות המקומיות. ראשי הערים מכירים הכי טוב את הצרכים של התושבים שלהם ויודעים "לסגור מעגלים" בצורה המהירה והיעילה ביותר. טענה זו נכונה בטיפול בהתפרצות נגיף בדיוק כפי שהיא נכונה בזמן מלחמה. כרמטכ"ל, שמתי דגש רב על הקמת יחידות הקישור הצבאיות של פיקוד העורף לרשויות, ומתחילת הדרך, טענתי כי יש לתת יותר סמכויות לצבא ולחבר את פיקוד העורף לרשויות המקומיות. כקונספט אין הבדל בין נגיפים לטילים וכמו שצבע אדום וכניסה למקלטים הוא באחריות ראשי הרשויות – כך צריך להתנהל גם במקרה הקורונה.

 

התרשמתי מדרך הטיפול והמאבק של העירייה למניעת התפשטות הנגיף בתוך העיר ובתהליך מניעת שרשרת ההידבקות ועל כך מגיעות מחמאות רבות לידידי, ראש העיר, רן קוניק, ולצוותו המסור והמקצועי. אני בטוח שהתקופה האחרונה תביא להעצמה ותפיסת החשיבות של השלטון המקומי, הן מצד הציבור והן מצד השלטון המרכזי, ואף שוחחתי על כך רבות עם יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס. זו הזדמנות לתקן את העיוות רב השנים בסמכויות השלטון המרכזי. כהנחת עבודה, המשבר להערכתי ימשך עד הרבעון השני של השנה הבאה. אנחנו מאד מוטרדים מהנזק בחינוך ומהמשבר הכלכלי, אך יש החרפה מתמידה במספרים. אני מסכים עם הראיה של רן קוניק, אנחנו לא מספיק דיפרנציאליים מבחינה לאומית-  מאמין בגישת "ירוק וטוב לו, אדום ונעזור לו". אני מאמין בציבור הישראלי ובאחריות האישית והציבורית ואני מקווה ששנה הבאה תסמל את היציאה מהמשבר ונוכל להחזיר את הלאומיות, הסולידריות והחוסן הלאומי שנסדקו לצערי."

קרדיט: דוברות גבעתיים
התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
למה צריך לבצע בדיקות גנטיות?
בדיקה גנטית יכולה לסייע באבחון הפרעות גנטיות או מחלות הנגרמות...
גישה עדינה לירידה במשקל לאחר לידה
חוויית ההיריון, הלידה והבאת חיים חדשים לעולם היא יוצאת דופן...
הזהב הנוזלי של ישראל
שמן זית ישראלי ידוע באיכותו יוצאת הדופן ובטעמו העשיר. שמן...
היתרונות הבריאותיים של עיסוי מפנק
היתרונות הבריאותיים של עיסוי מפנק
בעולם המהיר והמלחיץ של היום, לקחת פסק זמן לטיפול עצמי...
טכנולוגיה חדשנית בתחום ניקיון רחובות וכבישים לראשונה בגבעתיים
גבעתיים מתחדשת בטכנולוגיה חדשנית בתחום ניקיון הרחובות ונראות פני העיר. פיילוט...
הזמנת תוסף פרוביוטיקה - כל מה שחשוב לדעת על פרוביוטיקה ואיך היא תעזור לכם
פרוביוטיקה זכתה לתשומת לב משמעותית בשנים האחרונות בזכות היתרונות הבריאותיים...
כל מה שאתם צריכים לדעת על יישור שיניים 
הקלישאה כי חיוך הוא הדבר היפה ביותר אותו תוכלו ללבוש...