Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תאונות אישיות: מה נחשב לתאונה זו ואיך מקבלים פיצוי?

תאונות אישיות: מה נחשב לתאונה זו ואיך מקבלים פיצוי?
קרדיט - Freepik

תאונות יכולות לקרות בכל מקום: ברחוב, בבית ובכל סיטואציה. כל עוד תאונה לא מוגדרת בתור תאונת דרכים או בתור תאונת עבודה היא יכולה להיכנס תחת ההגדרה של תאונה אישית. פיצוי בעקבות תאונות אישיות המביאות ירידה ביכולת ההשתכרות יינתן דרך המוסד לביטוח לאומי. אם ישנו ביטוח תאונות אישיות יהיה ניתן לקבל פיצוי מחברת הביטוח בה יש ביטוח זה. כמו בתאונות אחרות גם כאן קבלת מלוא הפיצוי המגיע לא תהיה קלה. מומלץ להגיש את התביעה בעזרת עורך דין תאונות אישיות אשר ינסח היטב את התביעה וידאג גם לצירוף כל המסמכים הנדרשים. בהמשך ינחה אתכם עורך הדין איך לנהג בוועדות רפואיות ואף יסייע בערעור אם נדרש.

תביעה בעקבות אובדן כושר עבודה: גם באמצעות הפנסיה

בעקבות אובדן כושר עבודה מסיבה כלשהי יכול הנפגע להגיש תביעת אובדן כושר עבודה למוסד לביטוח לאומי או לחברת ביטוח בה יש ביטוח אובדן כושר עבודה. עם זאת, היום ניתן לעשות זאת גם דרך קרן הפנסיה בה יש רכיב ביטוחי. ניתן לתבוע תביעת פנסיית נכות והקרן תשלם לעמית בקרן את הקצבה המגיעה לו. כמו תביעות ביטוח אחרות, גם כאן מדובר על פרוצדורה מורכבת הדורשת מן העמית בקרן הפנסיה להגיש את התביעה כשמצורפים אליה כל המסמכים המפרטים את הפגיעה, מצדיקים את העובדה שהעמית איבד מיכולת ההשתכרות שלו באופן מלא או חלקי ולכן מגיעה לו הקצבה. עורך דין תביעות ביטוח יסייע בכל התהליך מהגשת התביעה ועד טיפול בדברים מול החברה המנהלת את קרן הפנסיה שלכם.

תביעת רשלנות רפואית: ממה מתחילים

גם אם לנפגע בעקבות טיפול רפואי ברור הקשר  הישיר בין התנהלות הרופא או איש מקצוע אחר בתחום (אח/ות, רוקח/ת ועוד, טכנאי רנטגן ועוד), לשופט בבית המשפט הדברים אינם ברורים. עד שלא מוצגות הוכחות חותכות על הקשר הישיר בין הדברים, מבחינת בית המשפט לא ניתן לקבוע שהמוסד הרפואי הוא האחראי למצבו הרפואי של אותו אדם כרגע. מעבר לכך, גם אם יש  אחריות של המוסד הרפואי על מצבו של אותו אדם, לא תמיד הדבר ייחשב רשלנות. חוות דעתו של רופא מומחה יכול לגבות את הטענות ולתמוך בכך שיש קשר סיבתי בין התנהלות הצוות הרפואי לבין הפגיעה וגם לתמוך בכך שזו התנהלות רשלנית. כך למשל, אם עברתם טיפול אצל רופא שיניים בהרדמה מלאה ונגרם לכם נזק כי לא רופא מרדים ביצע את ההרדמה או נכח לאורך כל הטיפול, רופא שיניים או רופא מרדים מומחה יחד עם עורך דין רשלנות רפואית שיניים יסייעו בהצגת הוכחות לכך שההתנהלות היתה רשלנית.

משרד עו"ד ורון יורם ושות' מתמחה בדיני נזיקין, הגשת תביעות בעקבות סוגים שונים של מקרים, מתאונת דרכים ועד רשלנות רפואית. מוזמנים ליצור קשר.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
עבירות מין: כל מה שחשוב לדעת
עבירות מין הן מן העבירות החמורות ביותר שישנן. מורכבות הנושא...
החזרי מס: מדוע חשוב לבדוק את הנושא?
מי מאיתנו לא רוצה לראות בחשבון הבנק שלו זיכוי שאינו...
מציאת הפנצ'ריה האידיאלית באשקלון - בין השלווה לפקק
אשקלון - עיר של ניגודים אשקלון, העיר הציורית והשלווה שוכנת לחופי...
מה זה אומר בדיקות מעבדה שנעשות בבית?
עד לפני כמה שנים אי אפשר היה לדמיין זאת: אחות...
עדשות המגע שלא כדאי לכם לוותר עליהן
כל מי שסובל מבעיות ראייה מזה שנים יודע שמגיע רגע...
מהו סרטון תדמית ומדוע הוא חיוני לעסק שלכם?
בעולם העסקי של ימינו, התחרות על לקוחות היא עזה בכל...
עיצוב המטבח המושלם: חידושים, רעיונות והשראה
המטבח, הלב הפועם של הבית, הוא יותר מסתם מקום לבשל...
תאונות אישיות: מה נחשב לתאונה זו ואיך מקבלים פיצוי?
תאונות יכולות לקרות בכל מקום: ברחוב, בבית ובכל סיטואציה. כל...
ממ"ד שבאמת יגן עלינו ברגע האמת
למרות שלא נעים לחשוב על זה, בסופו של דבר אנחנו...
טפלו בעצמכם כי מגיע לכם
לפעמים אנחנו עוברים את חיינו בתחושה שמגיע לנו יותר אבל...