Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תזונה נכונה כדרך חיים : טיפים לטווח ארוך 

תזונה נכונה כדרך חיים : טיפים לטווח ארוך 
קרדיט FREEPIK

ראשית כל, יש לומר כי אנשים ומומחים רבים בתחום התזונה אינם מדברים במונחים של "דיאטה" וכן עוברים לדבר במונחים של תזונה נכונה. למעשה, תזונה נכונה הינה המפתח עבור בריאות ומשקל גוף תקין. באמצעות תזונה נכונה ניתן להגיע למשקל היעד ואף לשמור עליו לטווח הארוך. במאמר הבא יוצגו מספר טיפים לטווח הארוך. 

קרדיט FREEPIK

מה נכלל בתזונה נכונה?

ניתן לומר כי תזונה נכונה חייבת לכלול בתוכה את כל אבות המזון החשובים והעיקריים כגון חלבונים, פחמימות ושומנים. שלושת מרכיבים אלה יש לפרוס לכל אורך שעות היום בחלוקה של 50 אחוז פחמימות, 30 אחוז חלבונים ו- 20 אחוז של שומנים. יש לציין כי המעבר ממזון מתועש אל מזון גולמי וטרי הינו צעד מאוד הכרחי על מנת לשמור על בריאותכם וכן גם על משקלכם. 

כמה ארוחות יש לאכול ביום?

יש לציין כי חלוקת היום שלנו למספר ארוחות הינה נקודה מאוד חשובה בעקבותם של מספר היבטים כגון, חלוקה זו נועדה לשמור עלינו שבעים ושאיננה תביא אותנו למצב של רעב מוגבר. למעשה, לאכול ללא כל היכר, אך כמובן לשמור על תהליך חילוף חומרים גבוה אשר מתרחש בזמן פעילות במערכת העיכול.  ההמלצה הינה לבצע חלוקה של 5-6 ארוחות, שכמובן כוללות ארוחת בוקר,צהריים וערב אשר אלו הארוחות הגדולות ביותר ביום. נוסף על כך, בארוחות הביניים רצוי לאכול מנות זעירות אשר מכילות עד כ- 130 קלוריות כגון, ירקות ופירות, מעדנים או סוגי פרוסות לחם, לדוגמא חיטה מלאה, שיפון או כוסמת. 

כיצד לארגן את הצלחת שלנו על מנת לאכול נכון?

חשוב לציין כי בתחילת הארוחה, יש לשתות כוס מים על מנת להביא אתכם למצב של רוגע בנוגע לרעב. מומלץ מאוד לבצע חלוקה בצלחת שהינה כ – 50 אחוז ירקות, 25 אחוז חלבון ו – 25 אחוז פחמימות. יש להוסיף כי השומן נמצא בחלבון ובפחמימה. בתחילת הארוחה יש להתחיל לאכול את הירק המסוים, לאחר מכן, ניתן לעבור אל מנת החלבון, ובסוף יש לאכול את מנת הפחמימה. כאשר חשים שובע, לא מומלץ להמשיך לאכול. ללא ספק אחד הדברים החשובים בתזונה נכונה הינו להקשיב עבור מנגנון הרעב והשובע שלנו.   

בסיס החיים – תזונה נכונה

ללא ספק יש לומר כי גוף האדם מעדיף מזונות גולמיים וטריים על פניהם של מזונות תעשייתיים מתועשים, אשר עברו תהליכים של עיבוד והוספת חומרים שונים במפעלי המזון. יש להעדיף להכין אוכל באופן עצמאי ולהקפיא אותו במנות זעירות. כתוצאה מכך, בעת בה תחושו רעב וכן קצרים בזמן, תימנעו מלהכניס לגופכם אוכל זמין אך לא בריא. מזון מחומרים טריים אכן תורם לאורח חיים בריא לטווח ארוך.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...