Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תיקוני פח לעשות לבד או לתקן במוסך

תיקוני פח לעשות לבד או לתקן במוסך

לכולנו זה יכול לקרות – די בתמרון אחד לא מדויק עם הרכב כדי לגרום לשריטה קטנה בכנף של האוטו, מה שמוריד אוטומטית את מחיר הרכב ופוגע בחוויית הנסיעה. מכיוון שהמחירים בתחום פחחות הרכב משתנים בהתאם לסוג הפגיעה, לסוג הרכב ולמחיר הנזק לפח המסקנה אחת  – מדובר בהוצאה של כמה מאות שקלים במקרה הטוב וכמה אלפי שקלים במקרה הרע.

תיקוני פח לעשות לבד או לתקן במוסך

תיקון עצמאי של הפח

לכן, אנשים רבים מעדיפים לתקן לבד תיקוני פח שונים. למשל, לצורך תיקון של שריטה שטחית כל שנדרש לעשות הוא לקלף את הצבע באמצעות חומר ממיס צבע (טרפנטין לדוגמה) או מים חמים (כאשר מודבר בחלקי פלסטיק שונים), למלא את השקע שנוצר באמצעות חומר מיוחד ולצבוע שוב.

אופציה זו טובה למקרים של שפשופים ברכב, למשל כאשר חוויתם מגע עם רכב אחר שהותיר אצלכם שרידי צבע של הרכב השני. עם זאת, תיקון של פגיעה רצינית יותר בפח יכול להיות מורכב הרבה יותר. לא רק שנדרש קילוף הצבע, מילוי השקע וצביעה שנייה, אלא יש צורך גם ליישר את הפח באמצעות כלים מקצועיים שונים.

למה לא לעשות את זה?

המשמעות היא שעבודה כזו מצריכה זמן רב שיכול להגיע לימים. וכידוע לכולם "זמן שווה כסף". ולא פחות חשוב – תיקון עצמאי של פגמים בפח ובצבע יכולים להכשיל את הרכב במבחן הרישוי השנתי (טסט), כך ששכרכם ייצא בהפסדכם תרתי משמע. עם זאת, במקרים רבים ניתן לחסוך את בזבוז הזמן והכסף בצורה פשוטה – להחליף את החלק שנפגע, בעיקר כאשר מדובר בדלתות, במכסה המנוע ובמכסה של תא המטען.

מכיוון שרוב האנשים אינם מכונאי רכב – הסיכוי לדעת מתי כדאי לבצע תיקוני פח עצמאיים ומתי להחליף את החלק הוא קלוש, כך שרוב הסיכויים שתטעו בבחירה שלכם או תבזבזו את זמנכם וכספכם לריק. יתרה מזאת, במקרה של בחירה בהחלפת החלק יש חשיבות רבה גם להתקנה שלו וזאת מסיבה אחת – ההתקנה חייבת להיות מדויקת ולא פחות ממושלמת כדי שהחלק יבצע את עבודתו כנדרש.

הכו את המומחים

לכן, לצורך פחחות רכב מקצועית כדאי לפנות למומחים שמבצעים את תפקידם על בסיס ניסיון וידע. למשל, כדי לצבוע את הרכב בצבעים מקוריים ולהתאים לרכב את הצבע הנכון באמצעים ממוחשבים. המשמעות היא שפחחות רכב איכותית היא לא פחות ממעשה אמנות מסיבה אחת – לעיתים נדרשת חשיבה יצירתית ויכולת התמודדות עם אתגרים כדי להגיע לתוצאות ברמה גבוהה, כך שהרכב יחזור עד כמה שניתן ובצורה המדויקת ביותר למצבו המקורי.

כמו כן, חשוב לזכור שכל תיקון פח מצריך טיפול ייחודי. למשל, אין דינה של מכה באזור הכנף לדהיית צבע שנגרמת עקב פגעי הזמן. לכן, לא די לדעת כיצד לטפל במכה כזו או אחרת אלא יש לעשות הרבה יותר – להבין מה המקור לבעיה כדי לטפל בה בצורה המוצלחת ביותר. ובקיצור – אל תיקחו סיכונים מיותרים והזמינו תור במוסך שמתמחה בפחחות רכב.

מתי לבצע את התיקון?

אנשים רבים דוחים את תיקון הפח עד הרגע שבו הם מעוניינים למכור את הרכב, כך שמחיר התיקון העצמאי או במוסך יתקזז ממחיר העסקה. עם זאת, מדובר בטעות חמורה משתי סיבות:

  1. חלק תקול יכול לגרום לבעיות נוספות
  2. פגיעה בפח יכולה לפגום בחוויית הנהיגה והנסיעה ברכב.

לכן, ביצוע התיקון מוקדם ככל הניתן וכמה שיותר קרוב כרונולוגית לזמן הפגיעה הוא הכרחי. באופן הזה אתם תיהנו מרכב תקין ואולי אפילו תעלו את ערכו. יתרה מזאת, תיקון הנזק מאפשר לכם ליהנות מהרכב שלכם במקסימום, כך שעם מכירתו תדעו שניצלתם אותו על הצד הטוב ביותר. ובינינו – למה שהקונים ייהנו ואתם לא?

איך לחסוך כסף?

הדרך הטובה ביותר לחסוך כסף היא להפעיל את פוליסת הביטוח שתכסה על הנזק שנגרם. במקרה ובחרתם לפנות לחברת הביטוח רוב הסיכויים שתופנו למוסך מורשה, מה שמבטיח שתקבלו שירות מקצועי, אדיב ואיכותי שיחסוך לכם הרבה כאבי ראש, טרחה וזמן מיותר. עם זאת, חשוב לזכור שכל תביעה ביטוחית יכולה בסופו של דבר לייקר את הפוליסה העתידית – כדאי לקחת זאת בחשבון ולעשות זאת רק במקרים הבאים:

  1. כאשר גובה ההשתתפות העצמית שנקבעה בפוליסה נמוכה מהצעת המחיר שקיבלתם מהמוסך.
  2. כאשר אתם אשמים בתאונה עם רכב אחר. במקרה כזה עלות ההשתתפות העצמית תכסה את תיקונם של שני הרכבים, כך שאתם חוסכים פעמיים.
התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...