Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תכנון בית פרטי מקצועי – שלב אחר שלב

תכנון בית פרטי מקצועי – שלב אחר שלב
קרדיט PIXABAY

אתם יודעים שהרגע הגדול שלכם מתקרב. לאחר שחסכתם כסף במשך שנים, הצלחתם לרכוש קרקע כדי לבנות את הבית הפרטי שלכם. לא עוד תשלומי ועד בית או מריבות עם השכנים. בקרוב מאוד יהיה לכם בית פרטי משלכם שתוכלו להתגאות בו. ובכן, כמעט בקרוב. למעשה, ישנם עוד כמה שלבי תכנון שאתם צריכים לעבור על מנת להתחיל בבניית הבית. 

תכנון בית פרטי מקצועי - שלב אחר שלב
קרדיט PIXABAY

שלבי תכנון בית פרטי שכל אחד צריך להכיר

כמו שאומר הפתגם הידוע, "רומא לא נבנתה ביום אחד". כך גם הבית הפרטי שלכם זקוק לשלבים מקדימים, עד שאתם מקבלים אותו בצורתו המוגמרת. תכנון בית פרטי נעשה על ידי אנשי מקצוע שונים, ובכללם אדריכל מקצועי, האחראי העיקרי על תכנון ביתכם. אלה כמה מבין השלבים העיקריים בבניית הבית שכדאי להכיר:

שלב התכנון העיקרי

שלב זה מתפצל למעשה לכמה תתי שלבים עיקריים:

  1. מדידת שטח – לפני שמתחילים בתהליך בניית הבית, חשוב לקרוא למודד מוסמך. המודד יבחן את גודל הקרקע ויתן לכם מידע לגבי גודל השטח, תוך שרטוט מפת הבית הפרטי שתאפשר לאדריכל לתכנן את הבית. כי כשיודעים את הנתון הזה, קל יותר לתכנן את הבית ולקבוע היכן תמוקם החניה, כמה חדרים יהיו בבית, איפה תהיה המרפסת ועוד. המודד מגיע גם בסיום הבנייה כדי במטרה לעדכן את מפת הבית שלכם ולסמן עליה מבנים שנוספו. 
  2. פתיחת תיק בניין – בשלב הבא חשוב לגשת אל המועצה המקומית שלכם כדי לסמן קווי בניין. כלומר, לסמן את הגבולות שבהם מותר לכם לבנות את הבית. המועצה מצדה תפתח עבורכם תיק בניין בתמורה לתשלום אגרה. 
  3. הוצאת תכנית מתאר מקומית – תכנית זו כוללת את כל החוקים והתקנות הנוגעות לבניית הבית הפרטי. חשוב להיות מודעים אליהם ולפעול לפיהם. 
  4. בוחרים את מתכנן הבית – וכאן האדריכל נכנס לתמונה. לאחר שמדדתם את הבית, הבנתם את חוקי הבנייה וקיבלתם אישור מהמועצה המקומית, תוכלו לפנות לאדריכל על מנת שיוכל לתכנן עבורכם את הבית. האדריכל הוא זה שמעביר את הבית שלכם לשלבים הבאים. 

שלבי התכנון של האדריכל

לאחר שהכדור עובר לאדריכל, הוא מעביר אתכם שלב אחר שלב עד לתהליך המוגמר. בשלב הראשון, אתם נפגשים את האדריכל וקובעים תוכנית פעולה מסודרת הכוללת את כל הדרישות שלכם. כמובן, מתפקידו של האדריכל לקבוע מה אפשר לבצע ומה לא. לאחר מכן, האדריכל מציג עבורכם שרטוט של כל הבית על כל מרכיביו. כלומר, החלק החיצוני הכולל מאפיינים כמו חניה, חצר פנימית, חצר חיצונית וכדומה, לצד חלק הפנימי של הבית הכולל חלוקה לקומות, חדרים, מרפסות פנימיות ועוד. לאחר שסוגרים את השלבים התכנוניים האלה, ניתן לעבור גם לסקיצה תלת מימדית המראה לכם כיצד הבית ייראה מבחוץ, לקראת השלב הסופי שלו. 

שלבי ההגשות והאישורים

לאחר שאישרתם את התכנון שלכם, יש צורך להגיש את השרטוטים לוועדה המקומית. אנשי מקצוע שונים יכללו את השרטוטים, ובכללם מהנדסי בנייה אשר יבדקו לעומק את התשתיות ואת האינסטלציה. רק אחרי שהאישורים מתקבלים, ניתן לגשת לשלב הבנייה. 

שלב הבנייה הגיע סוף סוף

זהו, אחרי שקיבלתנו את כל האישורים הנחוצים, אפשר להתחיל בבניית הבית הפרטי. בשלב זה העובדים מתחילים לנהור אל השטח שלכם כדי לבנות, והשיפוצניקים אחריהם. חודשים רבים של בנייה, צביעה, התקנת מערכות חשמל וכן מערכות ביוב ואינסטלציה יגיעו לסיומם. והתוצאה לא תאחר לבוא – בזכות תכנון מדויק של אדריכל מקצועי, אתם תקבלו את המפתחות לבית שתמיד חלמתם עליו. 

רוצים לדעת עוד על תכנון בית פרטי? היכנסו לאתר של משרד אדריכלים טל רוזין וצרו קשר לקביעת פגישה ראשונית. 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
עיצוב הבית מתחיל בכם
כל מעצבת פנים שתשכרו לעבוד על עיצוב הבית שלכם תשב...
10 ערים מומלצות לטיול באירופה
באירופה ישנן ערים רבות ומרתקות שראויות לביקור. כל עיר מציעה...
חישוב שעות עבודה בקלות ובמהירות
מעקב שעות עבודה מדויק חיוני לעסקים מסיבות רבות, כגון תשלום...
קדמה לחדשנות: שעון נוכחות מתקדם לעובדים משפר את הניהול של הזמן
השימוש בשעון נוכחות לעובדים באופן נכון וחכם משנה את הכל....
איך לבחור מגשרת גירושין?
כשבני זוג מחליטים להתגרש, מכל סיבה שהיא, עולות כמה וכמה...
אתם יכולים לשנות את מציאות חייכם
בעבר בני האדם רצו דבר אחד, לשרוד. האדם הפשוט לא...
היופי שבצילום בשחור לבן
במהלך לימודי צילום ועריכה מכירים נקודות מבט שלא הייתם חושבים...
לחיות עם שמכם הטוב ללא כתם פלילי
כשאזרחים נורמטיביים רבים מוצאים את עצמם בתחנת המשטרה כשהם נקראים...
הידעתם? אתם יכולים להשכיר את הגג שלכם לחברת החשמל
אנשים חכמים יודעים לנצל את המשאבים הקיימים ברשותם בשביל להרוויח...
למה צריך לבצע בדיקות גנטיות?
בדיקה גנטית יכולה לסייע באבחון הפרעות גנטיות או מחלות הנגרמות...