Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תכנון תחבורה ציבורית יעילה

תכנון תחבורה ציבורית יעילה
כיכר ותחבורה צילום עמיעד טאוב

איכות התחבורה הציבורית משפיעה באופן ישיר על איכות חייהם של התושבים בכל מועצה ובכל יישוב. מהם הצעדים שעל רשויות מקומיות לנקוט בהם על מנת לשפר את מערך התחבורה הציבורית בשטחן ולספק מענה הולם לצרכי התושבים – בשורות הבאות נגיש לכם מעט חומר למחשבה בנושא.

ממונה אחראי

כאשר אתה רוצה שנושא מסוים יטופל ויקודם, אתה צריך שלמישהו יהיה אכפת מהנושא. לכן, אם רשות מקומית מעוניינת לספק שירותי תחבורה ציבורית איכותיים, יש למנות אדם שיקדיש את מרצו וזמנו לנושא, ילמד את הצרכים ואת האפשרויות, יהיה כתובת עבור התושבים, וידאג למתן פתרונות.

תכנון

בכל תהליך ניהול פרויקטים ופיתוחם, יש לכלול תכנון מקדים של המענה הנדרש מבחינת תחבורה ציבורית, ולדאוג לתשתיות המתאימות, כך שכל שכונה חדשה או פרויקט התחדשות עירונית, יכללו בתוכם פתרונות תחבורה ציבורית הולמים. בנוסף, יש לתכנן ולקדם פתרונות יצירתיים לשיפור התחבורה הציבורית הקיימת, ולשימוש נכון ויעיל יותר במשאבים הקיימים.

חיזוק הקשרים עם הנציגות המחוזית של משרד התחבורה

הממונים המחוזיים על התחבורה הציבורית חולשים על תקציבים, מידע ופרויקטים עתידיים וחיזוק הקשרים איתם יוביל לשיתופי פעולה פוריים לטובת התושבים. בנוסף, יש להכיר את מנגנוני המימון של משרד התחבורה ולנצל את כל האופציות שעומדות בפני הרשות המקומית לקבלת תמיכה ומימון כספי.

תשתיות מתאימות להולכי רגל

פיתוח תשתיות מספקות עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים ישפר את תנאי התחבורה הכלליים בעיר, את בטיחותם של הולכי הרגל ורוכבי האופניים, ואת בטיחותם של כל המשתמשים בנתיבי התחבורה ברשות המקומית.

קשב לצרכי התושבים

בכדי שתוכל לתת מענה הולם לצרכיו של אדם, עליך להבין מהם אותם הצרכים. לכן, רשות המעוניינת לשפר את שירותי התחבורה הציבורית בתחומה, צריכה להיות קשובה לצרכי התושבים, להבין אלו אמצעי תחבורה חסרים, אלו קווים תמיד עמוסים, היכן יש להוסיף קווים, והיכן ניתן לצמצם. כמו כן, יש לאפשר פנייה של הציבור להגשת תלונות, ולתת מענה לבעיות שעולות מתלונות התושבים.

מידע מספק

לעתים, נקודת הכשל היא המידע הזמין לציבור בנוגע לתחבורה הציבורית. על מנת שהתחבורה תהיה יעילה, יש לוודא שבכל קו ובכל תחנה, התושבים יכולים למצוא את המידע הדרוש להם, בכדי להבין כיצד לנוע ממקום אחד למשנהו. המידע צריך להיות זמין, נגיש, וברור, אחרת אינו מועיל לציבור.

מפעילים ומכרזים

אחד הנושאים המשפיעים על איכות השירות, נוגע לקבלן או החברה המפעילה אותו. לכן, הממונה על התחבורה הציבורית במועצה המקומית צריך לשמור על קשר עם מפעילי הקווים, לבדוק טענות שעולות כלפיהם, ליצור מערכת של אמון ושיתוף פעולה עם המפעילים ולתת מענה לדברים שיש לשפר. בנוסף לכך, מדי כמה שנים מתקיים מכרז לבחירת מפעילי התחבורה הציבורית, ועל הממונה וראש הרשות להיות מעורבים כמה שיותר במכרז, על מנת שהחברה המפעילה תהיה הטובה ביותר עבור התושבים.

 

כיכר ותחבורה צילום עמיעד טאוב

 

 

 

 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
לשדרג את אופן הבישול בבית
לשדרג את אופן הבישול בבית
אחת מן הדרכים המושלמות והטובות ביותר לשדרג את מראה המטבח...
וילונות המותאמים למשרדים
וילון משרדי הוא בעל תפקיד חשוב ביצירת סביבת עבודה מקצועית...
איך אני אדע אם הבנק יהיה מוכן לתת לי משכנתא לרכישת דירה
כל אדם שרוצה לבצע רכישה גדולה במהלך חייו, לדוגמא לקנות...
למה כדאי לשים לפני שפותחים תיק השקעות (טיפים)
פתיחת תיק השקעות מוגדרת כפעולה קלה מתמיד. ניתן לפתוח תיקי...
רוצים אריכות ימים? הטופס ממתין לכם בבנק וכדאי להכיר אותו
אחד הטפסים החשובים בניהול חשבון משותף – טופס אריכות ימים...
היתרונות של טיפול מהיר בבעיות דירוג אשראי
דירוג האשראי הוא הכלי החזק ביותר שעומד היום לרשותם של...
למעלה ולמטה: מתי זה נכון לקחת הלוואה
הלוואה היא אחד הפתרונות בסל הכלים של מי שזקוק למימון...
לנוע באופן נוח וכיפי
על מנת להתנייד בצורה נוחה ומדהימה עם הילד החדש שלכם...
גם לגברים מגיע
תחום טיפוח הגוף מזמן כבר אינו נחלתם הבלעדית של הנשים...