Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תכנית חדשנית למען גמלאי גבעתיים

תכנית חדשנית למען גמלאי גבעתיים

אגף הרווחה בעיריית גבעתיים ועמותת להב-העמותה למען הקשיש החלו בהפעלת תכנית חדשנית בשם "קהילה תומכת". תכנית זו, כשמה היא, באה לתת קשת רחבה של שירותים, המאפשרים לחברים להישאר בסביבת מגוריהם שלא בבית אבות, אך במקביל לקבל את מכלול השירותים להם הם זקוקים.

בעיר פועלות כעת שתי קהילות תומכות, אשר מספקות מערך שירותים נרחב בתחומי הבריאות, תחזוקת הבית, בטחון אישי, פעילות חברתית ותרבותית ושירותי מידע. הקהילה אינה מרכז יום או מיזם המיועד רק לאוכלוסיות נזקקות, אלא לכל האזרחים בגיל השלישי, אשר זקוקים לתמיכה אפילו בדברים הקטנים ביותר.

יוסי סונינו ורפי שיק, שני אבות הקהילה, ואסנת ליבוביץ מרכזת הפרוייקט מספרים כי במקרים רבים, הבעיות הקטנות הן בעלות החשיבות הגדולה יותר לרווחתם של החברים בקהילה. "היו לנו מקרים לאנשים פשוט נשרף הפקק החשמלי ואם לא היינו באים מייד הם פשוט היו יושבים בחושך ימים".

לפני מספר ימים למשל, התקבלה קריאה מחברה בתכנית, אישה בת 85, אישתו של אישיות ציבורית ידועה בעיר לשעבר, אשר התפוצץ לה הצינור של מכונת הכביסה, בשעות הערב, מספר רפי. "הגענו מייד ומשך 3 שעות ניקינו לה את הבית כי אם אנחנו לא היינו מגיעים איש לא היה מגיע והאישה הייתה מבלה את סוף השבוע בבית מוצף ומי יודע מה עלול היה לקרות לה".

"מקרה נוסף הוא של זוג הורים שכולים בני כ-90, אשר אינם יוצאים מביתם ואנו מביאים להם את התרופות שלהם. נוסף על כך, האיש לא היה מודע לזכיותיו המלאות כאב שכול, ואנו גייסנו את משרד הביטחון שיעזור לו"

רפי מוסיף ואומר כי "כל תושב בעיר, בגיל המתאים, יכול להיעזר בקהילה. מנשים נשים בודדות, חברים הזקוקים לתיקונים בבית, מישהו לדבר איתו, כולם היו רוצים איש נחמד שיבוא ויעזור בדברים הפשוטים. יש גופים המספקים שירותים דומים אך אלו גופים עסקיים נטו.

אסתר גורפינקל מעמותת לה"ב אשר שותפה עם אגף הרווחה בפרויקט מספרת כי "כעמותה שליד העירייה, מהווה הפרויקט למעשה זרוע ביצועית של העירייה, זאת משום ו שהם חיים את העיר יום יום".

מקרה נוסף היה לפני כשבועיים, כאשר התקבלה הודעה מלחצן המצוקה בביתה חברת קהילה עיוורת, אשר לא ענתה לקריאות התגובה מהמוקד. אב הקהילה מיהר לביתה ולאחר שהאישה לא הגיבה לקריאותיו, נכנס לביתה ומצא אותה שרועה על הארץ באמבטיה. אב הקהילה הזמין מייד אמבולנס והאישה פונתה לבית החולים.

ראש העיר ראובן בן שחר יזם לאחרונה קמפיין פרסומי ל"קהילה התומכת". ברחבי העיר נתלו מספר שלטי פרסום הקוראים לתושבים להצטרף לקהילה ומופק חומר הסברה להצטרפות לתכנית. בן שחר מסר כי "עיריית גבעתיים מתגאה בתכנית הקהילה התומכת, אשר ממחישה את האמרה כי הזיקנה זקוקה לכה מעט, אך למעט הזה היא זקוקה כל כך הרבה. אנו נמשיך וניתן עוד יותר למען רווחת אלו הזקוקים לנתינה הצנועה הזו כאוויר לנשימה. זהו ציווי המודד את מוסריותה ואת אנושיותה של כל חברה מתוקנת".

בן שחר הוסיף ואמר כי אגף הרווחה בעיר בראשות איציק בן שחק ומירי פרחי מהמחלקה לשירות לקשיש והקהילה התומכת יצרו שיתופי פעולה עם גופים רבים אשר מתגייסים גם הם לעזור. בשבועות האחרונים למשל, אומר בן שחר, הגיעו למשרדי הפרויקט שלושה לוחמים מיחידה מיוחדת (מורן) אשר ביקשו לתרום לקהילה לפני שחרור. הלוחמים הגיעו לבתי החברים, החליפו ציוד בלוי, סידרו פאנלים וכו. אליהם מצטרפים חיילים מיחידות אחרות אשר פעם בשבועיים באים לתחזק בתים.

 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
גבעתיים לא מעלימה עין
עובדות ועובדי עיריית גבעתיים התגייסו להעלאת המודעות למאבק נגד אלימות...
חנוכה מדליק אש בגבעתיים
פסטיבל הצגות חנוכה בתיאטרון, הפנינג גלגליות בפארק גבעתיים ועוד מגוון...
חגיגת אופנה בגבעתיים - עד 50% על פריטים בחנויות ברחבי העיר
יום חמישי 15.9.22 | 16:00-21:00 יום שישי 16.9.22| 09:00-15:00 חגיגת אופנה בחנויות...
"הוא סלל עבור כולנו את דרך השלום"
לראשונה בישראל- גינה ציבורית ברח' דרך השלום בגבעתיים תיקרא ע"ש...
גרפיטי היסטורי - 130 ארונות בזק בגבעתיים קושטו בציורי גרפיטי במיזם של מחלקת הנוער לתיעוד ההיסטוריה העירונית
במסגרת חגיגות 100 שנה לגבעתיים, נצבעו 130 ארונות בזק ברחבי...
מהפכת התשלומים מגיעה לגבעתיים
עיריית גבעתיים ואפליקציית bit, בשיתוף אוטומציה החדשה, משיקות אפשרות תשלום...
אתר חדש הפציע
עיריית גבעתיים השיקה אתר משודרג וידידותי למשתמש, הכולל את כל...
הנסט – המקום להיות אני
מקום מיוחד בלב העיר נחנך עבור קהילת הלהט"ב במרכז קהילתי...
להיות חופשית: גבעתיים במקום הראשון במדד החופשיות
על פי דוח של ישראל חופשית, גבעתיים העפילה לראש הטבלה...
חנוכה 2021 בגבעתיים
מסיבות חנוכה מדליקות, תהלוכות זוהרות, הצגות ילדים, הפנינג ססגוני, חלוקת...