Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תלמידי הנדסת תכנה מתיכון קלעי מפתחים פרויקטים הנותנים מענה לצרכים חברתיים

תלמידי הנדסת תכנה מתיכון קלעי מפתחים פרויקטים הנותנים מענה לצרכים חברתיים
עיריית גבעתיים

זו שנה שניה שמספר תלמידי הנדסת תכנה מתיכון קלעי משתתפים בפרויקט עם עמותת Max, במסגרתו הם בונים פרויקטים מיוחדים הנותנים מענה לצרכים חברתיים. הם עובדים בצוותים עם סטודנט ליזמות מהמרכז הבינתחומי ומעצב גרפי. מדובר בארגון חינוכי פורץ דרך, הפועל להעצמת בני נוער (כיתות י״ב)  דרך פרוייקטיגמר טכנולוגים ויזמות מעשית.

תלמידי הנדסת תכנה מתיכון קלעי מפתחים פרויקטים הנותנים מענה לצרכים חברתיים
עיריית גבעתיים

מטרתו של הפרויקט בבית הספר לחשוף את התלמידים לעולם האמיתי ולחנך אותם לעזרה לחברה תוך מתן מענה איכותי ואמיתי לצרכיהן של עמותות. את הפרויקט עם עמותת Max בתיכון קלעי מובילה שרה פיש מנהלת המקצוע בשיתוף מלא עם איתי בן סעדון המורה לסייבר.

אחד הפרויקטים הייחודיים הוא המיזם MUSIGHT פלטפורמה חדשנית ללימוד נגינה לאנשים עם עיוורון ולקות ראיה, בשיתוף עם המרכז לעיוור בישראל. את המיזם מובילות גל זוהר תלמידת קלעי במגמת סייבר, בשיתוף שרון דהן, סטודנטית בבית ספר ליזמות הבינתחומי בהרצליה וסטודנטית לעיצוב.

פלטפורמת MUSiGHT מאפשרת למשתמש לקוי הראייה , יצירת תכנית מותאמת אישית בהתאם לידע המוזיקלי ויכולותיו. בנוסף, האפליקציה מונגשת באופן מוחלט וניתנת לשימוש ללא סיוע של מלווה.

תלמידי הנדסת תכנה מתיכון קלעי מפתחים פרויקטים הנותנים מענה לצרכים חברתיים
עיריית גבעתיים

לאורך הדרך ביצעה גל מספר מפגשים עם נגנים בעלי עיוורון וליקויי ראיה בתווך המרכז לעיוור, כדי ללמוד על הצרכים האמיתיים, והיא לומדת על טכנולוגיות יישומיות, תוך סיוע מאנשי מקצוע בתחום.

מפגש מרגש היה ב Pitch Night של עמותת Max שנערך בינואר ובו הופיע בקטע נגינה גם עידו, בחור בעל עיוורון, שמנגן בפסנתר וגם משתמש באפליקציות וסיפר לקהל שהריע לו, כיצד גם אדם בעל עיוורון יכול להשתמש באפליקציות מונגשות.

גל זוהר סיפרה כי: היה לי חשוב שלפרויקט הסיום שלי תהיה השפעה, ושזו לא תהיה "עוד עבודה" של בית ספר. לכן, הצטרפתי לתוכנית מקס, עמותה חינוכית שמקדמת יזמות חברתית בקרב בני נוער. וכן בזכות החיבור של התוכנית עם המרכז לעיוור, אני משוכנעת שהפרויקט שלנו Musight,יוביל שינוי משמעותי ויעזור להרבה אנשים.

מאז שהייתי ילדה קטנה התעניינתי בנגינה ואף למדתי נגינה בפסנתר מגיל צעיר. כל אחד היה רוצה לדעת לנגן, אבל ללמוד לנגן, זו משימה מאתגרת במיוחד לאנשים עם עיוורון. אפליקציות קיימות ללימוד נגינה מסתמכות לחלוטין על אמצעים ויזואליים להנחיה ולכן אינן מסייעות לאנשים עם לקויות ראייה. אנחנו באות לשנות את זה על ידי פיתוח אפליקציה המיועדת לאנשים עם עיוורון, תוך התחשבות מלאה בצרכים המיוחדים שלהם".

עוד הוסיפה גל כי: "במהלך התהליך, נפגשנו עם עידו, מורה לנגינה ופסנתרן מוכשר עם עיוורון, בעזרתו ובעזרת נבחרת של יועצים מהמרכז לעיוור, הצלחנו להתאים את הפרויקט לצרכי קהל היעד. שיתוף הפעולה עם המרכז לעיוור סייע לנו מאוד בפיתוח הרעיון ומתן התשובה לצורך. בנוסף, גם התמיכה של מקס לאורך כל התהליך, הזניקה את הפרויקט מבחינה מקצועית והקנתה לי ניסיון של עבודה בקבוצה. עבורי מדובר בהזדמנות חד פעמית למימוש מקצועי וערכי".

תלמידי הנדסת תכנה מתיכון קלעי מפתחים פרויקטים הנותנים מענה לצרכים חברתיים
עיריית גבעתיים
התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...
בכל מקום שיש בו צנרת יש פוטנציאל לבעיה
צנרת תקנית לא אמורה לסבול מבלאי או בעיות מיוחדות בתוך...
מגישים מועמדות לתפקיד בטחוני? ודאו שאין רישום משטרתי
במיוחד בגיל צעיר אנשים שאין להם רקע פלילי אלא מגיעים...