Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תלמידי קורס "דיפלומטיה ותקשורת בינלאומית" 2019 סיירו במחוז אסלינגן בגרמניה

תלמידי קורס "דיפלומטיה ותקשורת בינלאומית" 2019 סיירו במחוז אסלינגן בגרמניה
עיריית גבעתיים

תלמידי  קורס "דיפלומטיה ותקשורת בינלאומית" 2019  קיימו סיור במחוז אסלינגן בגרמניה – העיר התאומה של גבעתיים ובברלין וקיימו מפגשים, סיורים וטקסים לציון יום השואה

סיור במחוז אסלינגן בגרמניה – העיר התאומה של גבעתיים
עיריית גבעתיים

משלחת תלמידים מגבעתיים חזרה בשבוע שעבר מסיור בעיר התאומה של גבעתיים  אסלינגן בגרמניה במסגרת הקורס "דיפלומטיה ותקשורת בינלאומית". כבר ביום הראשון לסיור פגשה המשלחת קבוצת של 8 מצעירי אסלינגן שהצטרפו למשלחת וליוו אותה לאורך כל השהייה בגרמניה. הגרמנים קיימו פעילות חברתית  כדי ליצור היכרות וקשר בין שתי הקבוצות, המארחים הגרמניים גם הציגו מסכת ומצגות, שעסקו בהיסטוריה של העיר והמחוז – אסלינגן – והאתרים שבהם.

המשלחת סיירה יחד עם הצעירים המארחים בבית כנסת יהודי עתיק, ונסיעה ל- FILDERSTADT. במתחם זיכרון ל- 600 עובדי כ פייה יהודיים. ההיסטוריון של העיר אסלינגן סיפר למשלחת על שהתחולל במקום בשנת 1944. הגרמנים ערכו למשלחת קבלת פנים בחדר הישיבות של ראש העיר,  שכללה טקס של כתיבה וחתימה בספר הזהב של העיר. לטקס הגיעו גם מספר חברי מועצת העיר לשיחה ולמפגש עם חברי המשלחת. בערב השתתפה המשלחת בקבלת פנים נוספת  בנוכחות חבר הפרלמנט הפדראלי של מחוז אסלינגן, באירוע – חולקו לאמנים של אסלינגן מלגות. במהלך קבלת הפנים הדגישו והציגו הגרמנים – בפני כל הקרואים – את הנוכחות של המשלחת הישראלת מגבעתיים. וערכו צילומים מכבדים של המשלחת עם ראשי המחוז וחבר הפרלמנט.

סיור במחוז אסלינגן בגרמניה – העיר התאומה של גבעתיים
עיריית גבעתיים

יום השואה הוקדש כולו לאירועים הקשורים ליום השואה. חבר פרלמנט מברלין התלווה, לאורך כל יום השואה, למשלחת ולצעירים הגרמניים. המשלחת קיימה טקס מסודר באנדרטה המרכזית בברלין לזיכרון השואה (2100 האבנים האפורות) בנוכחות הגרמנים. ה"דיפלומטים הצעירים" הכינו טקס מרשים, שכלל הקראת טקסטים ושירה. המשלחת הניחה פרחים ודגלי ישראל וגבעתיים באתר. יום השואה בברלין היה חוויה ייחודית ומרגשת מאוד למשלחת.

המשלחת ביקרה במוזיאון השואה בברלין הנמצא מתחת לאנדרטת האבנים האפורות ובאתר "הבונקר של היטלר". משם עברה המשלחת למשרד ראש הממשלה (הקאנצלרית). במשרד ראש הממשלה סיירה המשלחת וקיבלה הסברים על המבנה עצמו, ועל וסדרי העבודה של הממשלה. משם צעדה המשלחת לבונדסטאג (הפרלמנט הפדראלי) ושמעה סקירה על עבודת הפרלמנט וכו'. חבר הפרלמט הוביל את המשלחת  לביקור במספר אתרים בבונדסטאג תוך מתן הסברים על המקומות השונים ותפקידם.

ביום האחרון ערכה המשלחת סיור בברלין, כולל ביקור באנדרטת הזיכרון לצבא האדום שכבש את ברלין במאי 1945. בדרך עברנו באנדרטת זיכרון צנועה לזכר הלהטבי"ם שהושמדו על ידי הנאצים ובמקום שהיה בית סוהר שהופעל על ידי השטאזי כולל ההסברים שניתנו במקום. חוויה מדהימה..

סיור במחוז אסלינגן בגרמניה – העיר התאומה של גבעתיים
עיריית גבעתיים

זו השנה השלישית שמתקיימת ב"מרכז המצוינות" שבגבעתיים תכנית חדשנית וייחודית לתלמידי תיכון בשם "דיפלומטיה ותקשורת בינלאומית". התכנית  משתפת תלמידים מכלל בתיה"ס התיכוניים בעיר, ומושתת על סיורים והרצאות מפי מיטב המרצים מהאקדמיה בנושאים הקשורים ביחסים הבינלאומיים של מדינת ישראל עם מדינות העולם, וממקדים את ההתבוננות פנימה – למתרחש בתוך מדינת ישראל.  ד"ר דגני, מרצה באוניברסיטת בר אילן בתחום מדע המדינה, הינו המנהל האקדמי של התכנית.

התלמידים שלומדים בתכנית מומלצים ע"י הנהלות ביה"ס עפ"י קריטריונים מובנים כמו: יכולת אקדמית, סקרנות אינטלקטואלית, עניין בתחום הלימודי המוצע, ידיעת השפה האנגלית ברמה טובה , יכולת התמודדות עם חומר עיוני אקדמי, וכמובן זמן פנוי לאחר שעות הלימודים הסטנדרטיות.

 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
עיצוב הבית מתחיל בכם
כל מעצבת פנים שתשכרו לעבוד על עיצוב הבית שלכם תשב...
10 ערים מומלצות לטיול באירופה
באירופה ישנן ערים רבות ומרתקות שראויות לביקור. כל עיר מציעה...
לחיות עם שמכם הטוב ללא כתם פלילי
כשאזרחים נורמטיביים רבים מוצאים את עצמם בתחנת המשטרה כשהם נקראים...
הידעתם? אתם יכולים להשכיר את הגג שלכם לחברת החשמל
אנשים חכמים יודעים לנצל את המשאבים הקיימים ברשותם בשביל להרוויח...
למה צריך לבצע בדיקות גנטיות?
בדיקה גנטית יכולה לסייע באבחון הפרעות גנטיות או מחלות הנגרמות...
הליכים קוסמטיים שמטרתם להפחית את מידות הגוף
טיפול הצרת היקפים הם הליכים קוסמטיים שמטרתם להפחית את מידות...
מאפיין אדריכלי מרשים
חיפוי קיר מעץ הוא מאפיין אדריכלי מכובד המעניק לכל חלל...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
מגוון עיסויים מקצועיים
ייתכן שמגוון האפשרויות של דירות דיסקרטיות לא יהיו זמינות בכזו...
גישה עדינה לירידה במשקל לאחר לידה
חוויית ההיריון, הלידה והבאת חיים חדשים לעולם היא יוצאת דופן...