Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תרופות לירידה במשקל – מהפכה של ממש

תרופות לירידה במשקל – מהפכה של ממש
קרדיט Freepik.com

השמנת יתר נמצאת במגמת עליה מדאיגה בישראל ובעולם כולו. ע"פ הנתונים קרוב ל-40% מאוכלוסיית ארה"ב סובלים מהשמנת יתר, כאשר בישראל מדובר על יותר ממחצית מהאוכלוסייה. למעשה מדובר במגיפה של ממש עם השלכות מרחיקות לכת, לאור העובדה כי  השמנת יתר מהווה גורם סיכון למחלות רבות ונחשבת לגורם התמותה החמישי בעולם. עובדות אלו ביססו את ההבנה כי ההתייחסות לעודף משקל צריכה להיות כאל מחלה, והטיפול בהתאם. בשנים האחרונות חלה פריצת דרך ממשית בטיפול בהשמנת יתר, בעקבות פיתוחן של תרופות לירידה במשקל, ומחקרים הוכיחו כי טיפול תרופתי להרזיה הניתן במסגרת תכנית מקיפה הכוללת ליווי רפואי ותזונתי, הוא הדרך היעילה והבטוחה ביותר לרדת במשקל, ולשמור על המשקל החדש לאורך זמן.

קרדיט Freepik.com

מהן תרופות לירידה במשקל?

תרופות לטיפול בהשמנת יתר מבוססות על מנגנון פעולה של הגברת תחושת השובע, האטה בקצב התרוקנות הקיבה והפחתה של ספיגת המזון. חלק מן התרופות פותחו במקור כתרופות הניתנות לחולי סוכרת, אבל מחקרים הוכיחו כי במינון גבוה התרופות מובילות לירידה משמעותית במשקל בפרק זמן קצר. לאור זאת נקבע כי ניתן לטפל באמצעות התרופות גם בהשמנת יתר, תוך קבלת אישור תואם ממשרד הבריאות, ובמסגרת טיפול רב תחומי מקיף הכולל ליווי רפואי ותזונתי. תרופות לירידה במשקל ניתנות ככמוסות להרזיה או זריקות להרזיה, ועל מנת להגדיל את אפקט התוצאות, ניתן לבצע שילובי תרופות מסוגים שונים ובמינונים משתנים לאורך תהליך הטיפול.

איך ניתן לקבל תרופות לירידה במשקל?

אנשים בעלי BMI מעל 30 המוגדר כהשמנת יתר, או מעל 27 המוגדר כעודף משקל ומלווה בגורם סיכון נוסף, יכולים לקבל טיפול תרופתי בהשמנה תוך קבלת אישור מיוחד ממשרד הבריאות. עם זאת חשוב להבין כי הטיפול חייב להינתן במסגרת תכנית טיפול רב תחומית הכוללת ליווי ופיקוח רפואי תוך ניטור תופעות לוואי ומעקב מתמיד, ובמקביל ליישום שינויים תזונתיים והטמעה של אורח חיים בריא. מחקר שערך לאחרונה משרד הבריאות הישראלי גילה כי מחצית מהמטופלים שקיבלו מרשם לתרופת הרזיה מהרופא שלהם, הפסיקו את הטיפול לאחר 3 חודשים בגלל תופעות לוואי שלא טופלו כראוי. לעומת זאת מחקרים שנעשו בשנים האחרונות מראים כי טיפול תרופתי הניתן ע"י צוות מקצועי רב-תחומי הוא יעיל במיוחד, גם למטרות של ירידה מאוזנת במשקל וגם לשם שימור התוצאות לאורך זמן.

טיפול רב תחומי בתרופות לירידה במשקל

המרכז הרפואי לטיפול בהשמנה בניהול של ד"ר רז, מציע תכנית טיפול ייחודית ומקיפה הכוללת אבחון מתקדם, תפירת פרוטוקול טיפול מותאם אישי לכל מטופל ומטופלת, ליווי רפואי בזמינות 24/7 של צוות המרכז לצורך ניטור תופעות לוואי, שימוש בשילובי תרופות חדשניים וליווי תזונתי של דיאטנית קלינית לאורך כל התהליך. מסגרת טיפול מקיפה ותומכת מעלה משמעותית את היענות החולים וסיכויי הצלחת הטיפול, ומאפשרת ירידה מבוקרת ויעילה במשקל, תוך מתן כלים לשמירה על המשקל החדש לאורך הזמן. אז ברוכים הבאים לחיים החדשים והבריאים יותר שלכם.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך יוצרים אירוע מרשים ומכובד?
חברות רבות בישראל כבר רגילות לסטנדרטים הגבוהים של אירועי חברה...