התלמידים פיתחו קסדת אסטרונאוט משודרגת, מתקן להפקת חמצן מסלעי ירח, ורובוט עכביש לניקוי משטחים בתחנות החלל
השבוע הסתיים שלב חצי הגמר של התוכנית החינוכית הבינלאומית "המאיץ המדעי" של נאס"א. האירוע התקיים בנוכחות מנהל סוכנות החלל הישראלית, מר אבי בלסברגר, המדען הראשי של נאס"א איימס, ד"ר ג'ייקוב כהן, צוות שיפוט שכלל מדענים ומומחים מתחום החינוך והחלל בישראל. שש יוזמות, נבחרו לעלות לשלב הגמר והם יוצגו במאי בפני שופטים ממכון המחקר איימס בנאס"א.
לשלב חצי הגמר עלו 12 קבוצות תלמידים מיישובים שונים ברחבי הארץ ושני בתי ספר באיטליה והציגו את יוזמות החלל שלהם. לתלמידים ניתנו שש דקות לנאום מכירות שהתקיים באנגלית בנוכחות חבר השופטים. אירוע חצי הגמר גם הביא לסיומו של שלב הראשון של התוכנית החינוכית, שלב האינקובטור, במסגרתו התלמידים למדו להגות רעיונות יזמיים וחדשניים. בשלב הבא (שלב המאיץ – אקסלרטור), התלמידים ילמדו לפתח את היוזמה הנבחרת לסטראט אפ אמיתי, לבחון אותה בכלים עסקיים, לעבוד עם מנטורים מקצועיים ולהכין מודל ותוכנית עסקית בסיסית. בשנה שעברה תלמידי קלעי הגיעו למקום השלישי המכובד.
היוזמות שעלו לגמר מגבעתיים:
- MineVision של תלמידי שמעון בן צבי : שיפור לקסדת האסטרונאוט עבור משימות במאדים.
- Roxygen של שמעון בן צבי: מתקן ידני להפקת חמצן מסלעי הירח.
- SCSpider, יוזמה משותפת של תלמידות קלעי ושב"צ: רובוט עכביש לניקוי וטיהור משטחים בתחנת החלל הבינלאומית ומתקנים נוספים בחלל.
ורד כהן ברזילי, מייסדת OUT OF THE BOX שפיתחה ומובילה את המאיץ המדעי: "המאיץ המדעי נולד בגבעתיים והפך לתוכנית בינלאומית בליווי של נאס"א וסוכנות החלל הישראלית. בכל שנה, אנו מקשיחים את הקריטריונים, במטרה להשוות אותם למאיצי ההייטק המוכרים מעולם המבוגרים ואף על פי כן, ולמרות מגבלות הקורונה, התלמידים מצליחים לעמוד ברמה הגבוהה, הן ביכולות היזמיות והחדשניות והן בביצועים ובשליטתם בכלים דיגיטליים מגוונים. במציאות חינוכית שמספידה את השיעורים מרחוק – אין ספק שהוכחנו שניתן ליצור למידה אפקטיבית ומשמעותית למרות אתגרי השעה. הבחירה השנה הייתה קשה במיוחד, ואולם הרעיונות שעלו מגבעתיים היו מפגן מרשים של רמת החינוך הגבוהה בעיר, בהינתן העובדה שהתלמידים כולם עבדו באופן עצמאי, וללא עזרה של מבוגרים, למעט התמיכה הצמודה הניתנת לכולם/ן במסגרת התוכנית".


