Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני
(צילום: עמי שרון)
(צילום: עמי שרון)

עולם קידום האתרים מחולק לשניים, קידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן.

קידום אתרים ממומן מתייחס למערכת הפרסום בתשלום של גוגל, בה אנשי קידום ממומן מקימים קמפיינים, בוחרים מילות מפתח, ולמעשה, משלמים לגוגל על מנת שהאתר, אותו הם מנסים לקדם, יופיע בראש רשימת תוצאות החיפוש. ליד כל תוצאה כזו, יש סימן שמסביר לגולש כי מדובר בתוצאה ממומנת שמישהו שילם עבורה. גם פה חשובה מיומנות כמובן, שכן על כל מילת מפתח יש מספר רב של מתחרים, סביר להניח.

קידום אתרים אורגני, הוא תהליך ארוך יותר, שמטרתו היא להביא לכך שהאתר עליו עובדים, יופיע בעמוד הראשון ובתוצאות הראשונות בגוגל בצורה ״טבעית״ יותר.

ליד תוצאות אורגניות אין סימן כלשהו, ופסיכולוגית, הגולש מרגיש שהוא רואה תוצאות ניטרליות שגוגל פשוט בוחר להציג, כי הן הטובות ביותר.

תנסו להיזכר מתי בפעם האחרונה חיפשתם משהו בגוגל ועברתם לתוצאות החיפוש בדף השני שהופיע לכם על המסך. כנראה שזה לא קורה. מרבית האנשים מחפשים משהו ספציפי ונכנסים לאתרים הראשונים שמופיעים להם בתוצאות החיפוש. החשיבה של האנשים היא הגיונית. אם אני מחפש משהו, סביר להניח שהתוצאות הראשונות שמופיעות לי, הן הרלוונטיות והטובות ביותר נכון?

אבל אל תטעו לרגע, התוצאות שמופיעות ראשונות, הן לא במקרה ראשונות. סביר להניח שמישהו עבד עליהם ועובד עליהם מאחורי הקלעים, על מנת שיהיו ממוקמות בתוצאות הראשונות בגוגל.

לגוגל יש אלגוריתם שמשתכלל כל הזמן ומטרתו היא להציג לגולשים את התוצאות שאמורות להיות רלוונטיות ביותר עבורם. תפקידו של מקדם אתרים הוא להכיר את היכולות והדרישות של אותו אלגוריתם, ולבצע שיפורים באתר שלו בצורה שוטפת, כדי שיתברג כמה שיותר גבוה בתוצאות.

דמיינו מצב כזה, יש לכם עסק של סוכנות ביטוח, בניתם אתר מרשים שהשקעתם בו הרבה כסף. אתם ודאי רוצים שכאשר גולש יקליד את המילים "ביטוח חיים", שהן חלק מהשירותים אותם אתם מציעים, שהאתר שלכם יופיע בתוצאות החיפוש. אך מה לעשות שיש לכם הרבה מתחרים ותיקים יותר והם מדורגים לפניכם בתוצאות החיפוש? אם אתם חושבים שמתישהו יקרה איזשהו נס והאתר שלכם פתאום יתחיל להופיע על המילים שאתם רוצים לשווק כמו ביטוח חיים, פוליסת ביטוח וכו׳, אתם טועים.

קידום אתרים אורגני זה בדיוק זה. לקחת את אותן מילות מפתח בהן אתם רוצים שהאתר שלכם יופיע, כאשר גולש מחפש אותן ו״לדחוף״ את האתר קדימה בתוצאות החיפוש. התהליך כשלעצמו דורש המון תכנון, ניתוח ומחשבה מצד המקדם. תוך כדי התהליך, מקדם האתר מבצע מחקר לאתרים אשר מתחרים עם העסק שלכם על מילות מפתח מסויימות. באמצעות כלים אינטרנטיים ניתן לבצע מחקר מתחרים, להבין מהן החוזקות של כל אתר מתחרה ומה הופך אותו לטוב. ידע זה כח והידע הזה מאפשר למקדם לבנות אסטרטגיה נכונה, שתשפר את תוצאות האתר שלכם.

לגוגל כאמור יש אלגוריתם שסורק את האתר שלכם. תפקידו של המקדם הוא להנגיש ולהבליט עבור אותו אלגוריתם את החוזקות והמילים הרלוונטיות ביותר לאתר שלכם.

קידום אתרים אורגני הוא הכרחי לכל עסק שמתפעל אתר. תחשבו על זה, אתר הוא כמו חנות לכל דבר. אם יש לכם חנות בקניון ואף אחד לא טורח להיכנס אליה, אז אין מכירות. אותו הדבר לגבי האינטרנט. אם יש לכם אתר שרק אתם נכנסים אליו מדי פעם ואין לכם תנועת גולשים, לא תצליחו למכור באמצעותו. אם אתם לא מותג מוכר וגדול, קידום אתרים אורגני הוא הכרחי לעסק שלכם. בלעדיו אף אחד לא יראה את מה שיש לכם באתר, ואתם תפסידו לקוחות פוטנציאליים, שסביר והיו נכנסים אליו אם היה מדורג בתוצאות הראשונות.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך לתכנן פרישה?
לישראלים רבים אין מושג לגבי מצב החיסכון הפנסיוני. בחלק מהמקרים,...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
לשדרג את אופן הבישול בבית
לשדרג את אופן הבישול בבית
אחת מן הדרכים המושלמות והטובות ביותר לשדרג את מראה המטבח...
וילונות המותאמים למשרדים
וילון משרדי הוא בעל תפקיד חשוב ביצירת סביבת עבודה מקצועית...
איך אני אדע אם הבנק יהיה מוכן לתת לי משכנתא לרכישת דירה
כל אדם שרוצה לבצע רכישה גדולה במהלך חייו, לדוגמא לקנות...
למה כדאי לשים לפני שפותחים תיק השקעות (טיפים)
פתיחת תיק השקעות מוגדרת כפעולה קלה מתמיד. ניתן לפתוח תיקי...
רוצים אריכות ימים? הטופס ממתין לכם בבנק וכדאי להכיר אותו
אחד הטפסים החשובים בניהול חשבון משותף – טופס אריכות ימים...
היתרונות של טיפול מהיר בבעיות דירוג אשראי
דירוג האשראי הוא הכלי החזק ביותר שעומד היום לרשותם של...
למעלה ולמטה: מתי זה נכון לקחת הלוואה
הלוואה היא אחד הפתרונות בסל הכלים של מי שזקוק למימון...
לנוע באופן נוח וכיפי
על מנת להתנייד בצורה נוחה ומדהימה עם הילד החדש שלכם...