אתרים חייבים להיות ידידותיים, נוחים למשתמש על מנת לשמור עליו… בתוך האתר.
אתר מיטבי וחוויית גלישה איכותית ומיטבית –בעידן שבו כמעט כל פעילות עסקית מצויה ברשת האינטרנט, מיותר לומר, כי התחרות עצומה. לכל מותג ישנם אין ספור אתרים מתחרים. כל גולש באשר הוא ימצא ברשת- אפשרויות מגוונות ורבות- והוא- הגולש יהיה השופט העליון ביניהן ויבחר לאיזה אתר הוא נכנס, במי הוא מתעניין ואצל מי רק יציץ ויברח מיד… לכן, כל בעל עסק המצוי ברשת- חייב ראשית לשכור את שירותיו של איש מחשבים מיומן ומקצועי ביותר כדי לבנות את האתר באופן היעיל והידידותי ביותר למשתמש. מובן, שגם הנראות חשובה- מופע תמונות בלעדי ומושך את העין וגם תוכן איכותי נלווה. עם כזאת תחרות- רק באתרים הטובים ביותר יישארו הגולשים..
אפקט איכות האתר על דרך קידום האתרים שלו– מנועי החיפוש של רשת האינטרנט בוחנים כל העת את הכניסה של הגולשים לאתרים השונים ואת הישארותם שם. ההתעניינות של הגולשים בכל אתר ואתר- היא מדד ברור לטיבו ולהצלחתו. האתר, כאמור, חייב לכלול את כל המרכיבים שמושכים את הגולש ומעניקים לו חוויית גלישה איכותית שתאפשר לו שימוש ידידותי ונוח באתר (לצורך העניין- חשוב להדגיש, כי כל סיבוך או פעולה מורכבת- תפגום באופן קשה בחוויית המשתמש) , ידע רלוונטי ומעמיק, קישורים איכותיים- הקישורים חייבים להיות כאלו שהם מועילים למשתמש ובסופו של דבר מאפשרים לו גישה נוחה לאתרי רשת נוספים איכותיים ומוכרים לשם השוואות או הרחבת הידע. הטקסטים חייבים להיות ברורים, איכותיים וחד משמעיים. אם בעבר הסברה הנפוצה הייתה שאין חשיבות לאיכות התוכן, אלא רק ליכולת השיווקית בין היתר בזכות- חזרות מיותרות על מילים, שטיפת מוח ועוד, הרי שכיום אין ספק, כי קהל הגולשים אינו פראייר ודרישותיו לידע מעמיק ולאיכות משובחת אכן קיימת.
אם כן, מיקומו של אתר ייקבע על פי מדד ההתעניינות שבו והצורך בקשר בינו לבין הגולשים- חשוב להבין, כי מיקומו של האתר בדירוג תוצאות החיפוש הוא לא קבוע ולא מובטח- בהחלט תיתכן תזוזה במיקומו על פי מדד הפופולריות שלו ומידת ההתאמה בינו לבין דרישות החיפוש של הגולשים.
אם כן, מה הדרך שתצליח לקדם את האתר כלפי מעלה בין תוצאות החיפוש? שיטות אפקטיביות רבות קיימות, ועל כל חברה למצוא את הדרך היעילה – בכל מקרה, רק איש קידום אתרים מוכשר, עתיר ניסיון ובעל ידע נרחב יוכל להתאים את השיטה האפקטיבית ביותר לאתר המסוים.