Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מדוע לימודי מנהל עסקים כל כך פופולאריים?

מדוע לימודי מנהל עסקים כל כך פופולאריים?
צילום pixabay

לימודי מנהל עסקים פופולריים מאד בקרב ישראלים. ישנן סיבות רבות בגללן ישראלים בוחרים בתחום זה, וכאן ננסה לענות על השאלה הזו בדיוק – מה הם הגורמים לכך שהמקצוע פופולארי, בייחוד בקרב ישראלים?

מדוע לימודי מנהל עסקים כל כך פופולאריים?
צילום pixabay

עניין או מקצוע?

פנייה ללימודים אקדמאים יכולה לנבוע מסיבות שונות. ישנם אלו הבוחרים ללמוד מתוך עניין בלבד. לימודים הבאים לשרת צורך זה בלבד משרתים את אלו שיש להם אמצעים אחרים לכלכל את עצמם בהמשך הדרך. ישראלים מתחילים את לימודיהם בגיל מאוחר יותר ועם משאבים מוגבלים לרב. כאשר הם באים לבחון את תחום הלימודים בו יבחרו, הבחירה היא לרב פרקטית – רכישת מקצוע. לימודי מנהל עסקים מאפשרים שילוב בין שני התחומים: רכישת מקצוע ותחום לימוד עם מגוון התמחויות בהן כל אחד ימצא את הפינה שגם תעניין אותו במיוחד.

תחום צר או רחב?

נושאי הלימוד המכוסים במסגרת לימודי מנהל עסקים הם נרחבים ומאפשרים גמישות בסוג העבודה בה הבוגרים משתלבים לאחר לימודיהם. לימודי הנדסה, לדוגמה, מקנים גם הם מקצוע אך ההשתלבות בשוק העבודה מוגבלת למקצוע צר למדי – מהנדס. תחומי לימודי רבים המכשירים למקצוע נגועים באותה בעיה בדיוק: הם מכשירים לתפקיד צר ומדויק. בניגוד לאלו, תחום מנהל עסקים מכשיר את הבוגרים למגוון רחב של תפקידים ומקצועות בסיום הלימודים – יזם עצמאי, סמנכ"ל שיווק בחברה בינלאומית, שכיר בסקטור הציבורי, בתחום הבנקאות או ההיי טק, כמנהל דיגיטל – השמיים הם הגבול.

לימודים עיוניים או מעשיים?

ישנם תחומים שאופן הלימוד המתבקש מהם הוא עיוני כמו ספרות או פילוסופיה. תחומים אחרים הם בעיקרם מעשיים כמו לימודים לקראת תואר בהוראה. לימודי מנהל עסקים משלבים בין הצד העיוני והצד המעשי. בצד העיוני, הסטודנטים רוכשים ידע בתחומים נרחבים ובצד המעשי הם נפגשים עם אנשי עסקים ובעלי חברות, יוצרים קשרים שישרתו אותם גם בעתיד, עוברים סדנאות מעשיות ורוכשים כלים שיעזרו להם בשוק לאחר סיום התואר.

התמחויות בזמן הלימודים

כחלק ממסלול לימודי מנהל עסקים, הסטודנטים יכולים לבחור בהתמחויות שישרתו אותם גם לאחר התואר. מלבד תחומי ההתמחות הרגילים בתחום כמו מימון, שיווק או חשבונאות אפשר גם לבחור תחומים מתקדמים המחוברים יותר לעולם העכשווי, המשתנה והדינמי דוגמת:

·         התמחות בתחום שיווק, פרסום ודיגיטל

התמחות בתחום שיווק, פרסום ודיגיטל מכשירה את בוגריה לעבוד בתחום בעיצומה של מהפיכת המידע המתחוללת סביבנו. הבוגרים רוכשים כלים בתחומים של מיתוג ופרסום, קמעונאות, סחר והפצה ועולם השיווק הדיגיטלי.

·         התמחות בניהול עסקי בינלאומי בדגש על סין והודו

התמחות בניהול עסקי בינלאומי בדגש על סין והודו מקנה כלים להתמודדות עם הכפר הגלובלי שעולמנו הפך להיות. הסטודנטים ילמדו על ההבדלים התרבותיים, הכלכליים, הפוליטיים והמשפטיים בין מדינות שונות, יפגשו עם נציגי חברות הפועלות במדינות הללו ואף יוכלו להצטרף לסיור לימודי בסין או בהודו ופגישה עם תרבות העסקים המקומית.

  • התמחות ביזמות וחדשנות

במסגרת התמחות ביזמות וחדשנות הסטודנטים ילמדו לחשוב מחוץ לקופסה ולפתח כישורי יזמות. לצד הפעילות האקדמית הסטודנטים יתנסו בתהליך יזמי על שלביו השונים: רכישת ידע וכלים, איתור ויצירת הזדמנויות, שכנוע, מימון, גיוס משאבים וניהול פרויקטים. סטודנטים הלומדים לימודי מנהל עסקים בהתמחות זו מקבלים הזדמנות ליזום ולפתח מיזם עצמאי במרכז היזמות כבר בזמן הלימודים במסגרת הלימודים במכללה למנהל עסקים.

 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
מה כל בעל עסק יכול וצריך לעשות בשביל לאבטח מידע
אם חשבתם עד היום שכל מה שאתם צריכים לעשות בשביל...
בית בונים רק עם אנשי מקצוע מתאימים
מבצע מורכב כמו בניית בית מחייב לשכור את אנשי המקצוע...
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...