Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כמה עולה ביטוח בריאות פרטי? כל הפרטים!

כמה עולה ביטוח בריאות פרטי? כל הפרטים!

מצד אחד חוק ביטוח הבריאות הממלכתי קובע שכל תושב ישראלי זכאי ליהנות מביטוח בריאות, כזה שמקנה זכאות למגוון נרחב של שירותים, כאשר גם אם לא משלמים בזמן את דמי הביטוח, עדיין הזכאות אינה נפגעת. עם זאת, רבים בוחרים להוציא מדי חודש עשרות שקלים בכדי לערוך להם ולבני משפחתם ביטוח פרטי, כזה שכולל מגוון שירותים שאינם מופיעים בסל הבריאות הבסיסי. מדוע? כי לעולם אין לדעת מה צופן העתיד ומדובר בסוג ההוצאות שמוטב להוציא ולקוות שלעולם לא נממש – מספיק שפעם אחת נזדקק לביטוח פרטי על מנת שההוצאה המתמשכת תצדיק את עצמה. אז כמה עולה התענוג וכמה שווה להוציא בכדי שנצליח לישון יותר רגועים? ובכן אין מחיר ספציפי ידוע מראש, אך כן ישנה תחרות גדולה, כזו שמוטב לנצל עבור השוואה והתמקחות. להלן מספר דגשים חשובים עבור סגירה מושכלת של ביטוח בריאות פרטי:

כמה עולה ביטוח בריאות פרטי? כל הפרטים!

פרמטרים משפיעים

ראשית נציין שמחיר הפוליסה מושפע באופן ישיר ממספר פרמטרים. הוא מושפע משורת הכיסויים הפרטיים, מכמות המשתתפים בפוליסה, ממגדר המשתתפים, מגיל המשתתפים ומההיסטוריה הרפואית של כל אחד ואחת. פה נחזור מעט אחורה ונחדד את ההצהרה הבאה: "מחיר הביטוח מושפע משורת כיסויים פרטיים" – נחדד שהכיסוי עשוי לכלול מעבר לשני הפרמטרים הקבועים שהוגדרו מטעם הרפורמה החדשה.

השפעתה של הרפורמה על המחירים

בפברואר 2016 הופעלה הרפורמה בתחום ביטוחי הבריאות, משמע הרפורמה חייבה את חברות הביטוח לכלול בפוליסה הבסיסית שני מרכיבים מהותיים: חוות דעת רפואית ובחירת מנתח, כאשר התוקף של הפוליסות הפרטיות תקף לשנתיים עם אופציה להארכה. כעבור שנתיים חברות הביטוח זכאיות לשנות הן את המחירים והן את התנאים, אך זאת מבלי לגרור את המבוטח לעבור מחדש בדיקות רפואיות.

ביטוח פרטי רק כהשלמה

הרפורמה האחרונה מסייעת רבות לצד של המבוטח, מונעת מצב של כפילות בביטוחים. בנוסף, אבנר הייזלר מציין שהרפורמה משנה במעט את החוקים, גורמת לכך שכיום יותר מבוטחים יעדיפו להסתמך על הביטוח המשלים שמציעה קופת החולים ובמקביל יבחרו להשלים את הביטוח באמצעות תוספת מזערית מטעם חברת הביטוח הפרטית. אי לכך מי שמבקש לבחון כמה עולה ביטוח פרטי, יימצא שההשוואה הרבה יותר נוחה, ולו כי סך המשתנים יחסית זהים והמבוטח זוכה לשלוט בתנאים ונמנע מלשלם פעמיים. כמו כן, בהתאם להמלצתו של אבנר הייזלר, מוטב להעמיק את הידע בנושא לפני שניגשים למלאכה.

שנעבור למספרים?

בעיקרון פוליסת ביטוח עולה בין 30 ל 60 ש"ח מדי חודש, אך כאשר מדובר בפוליסות יותר ספציפיות, קרי "ביטוח להשתלת שיניים וטיפולים מיוחדים בחו"ל", הרי שניתן למצוא כיצד המחירים צונחים – יכולים להסתכם רק בכמה שקלים בודדים מדי חודש. מה עוד? אבנר הייזלר אומר שתמיד רצוי לבחון האם ניתן לצרף לפוליסה ילדים, האם הביטוח כולל תרופות שמחוץ לסל הבריאות, האם קיימת תקופת אכשרה עבור תאונה, מהו גיל ההצטרפות וכמובן שחשוב לבחון עד איזה גיל הפוליסה תקפה. רכישה בריאה!

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
בית בונים רק עם אנשי מקצוע מתאימים
מבצע מורכב כמו בניית בית מחייב לשכור את אנשי המקצוע...
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...