עיריית גבעתיים החלה ביום שישי 17.7 במיזם "סיירת מסכות", בו בני נוער מחלקים מסכות לתושבים ומבצעים מבצע הסברה
ביום שישי האחרון החל מבצע ההסברה הגדול של בני הנוער של גבעתיים לחשיבות עטיית המסכות במרחב הציבורי.
מחלקת הנוער של עיריית גבעתיים בשיתוף עמותת קהילתיים יצאו במייזם ייחודי של הקמת סיירת מסכות שמטרתה להגביר את המודעות של חשיבות עטיית המסכות בצורה תקנית בקרב תושבי העיר.
במסגרת המייזם, בני הנוער חולקו לצוותים של זוגות ול-9 איזורים גיאוגרפיים בעיר, כל זוג קיבל איזור אחד בו הוא מתמקד. הצוותים עובדים במשמרות בוקר ואחה״צ. לאורך המשמרת, בני הנוער פוגשים תושבים, מחלקים להם פלייר המסביר על חשיבות הנושא וכן מחלקים מסכה חדשה למי שאין לו.
המייזם הייחודי מאפשר גם לבצע הסברה באופן חיובי לתושבים וגם להציע מקום תעסוקה במהלך חופשת הקיץ לבני ובנות הנוער שכן הם מקבלים שכר על עבודתם בסיירת.
עם פרסום המבצע נרשמו תוך כמה שעות כ- 180 בני נוער. כאמור, הסיירת העירונית עוסקת בהסברה על חשיבות עטיית המסכות ומחלקת פליירים עם הכיתוב "סיירת המסיכות שלנו חסכה לך הפעם 500 ₪".
את הרעיון לגיוס בני נוער לעבוד במבצע ההסברה יזם רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים שציין כי: "מדובר ברעיון חינוכי חדשני- גיוס בני נוער בתשלום (תעסוקה לחודשי הקיץ) להסברה על עטיית מסיכות. אני רואה חשיבות רבה ברתימת בני הנוער בתקופה מאתגרת זו הן למסע הסברה על חשיבות עטיית המסיכה, שתסייע להשטחת העקומה בתחלואה והן למציאת תעסוקה ופרנסה לבני הנוער. אני בטוח כי הקמפיין הזה יאפשר לבני הנוער המצוינים שלנו והערכיים להפגין את יכולותיהם, כי זו קהילתיות במיטבה".
עם פרסום המיזם נרשמה גם התעוררות קהילתית ולמעורבות יוצאת דופן של בעל העסק משה ביטון מחנות "המטען" הפועלת מזה שש שנים ברחוב ויצמן 24, אשר החליט מיוזמתו, על אף הקשיים הכלכליים שפוקדים את בעלי העסקים בימים אלה, לתרום מאות מסיכות לטובת המיזם. בעלי עסקים נוספים שנחשפו למיזם מעוניינים גם הם לתרום.
בני הנוער בגילאי 18-15 יעבדו על פי חוקת העבודה במשמרות של 6 שעות עד 6 ימים בשבוע ויזכו לדמי נסיעות ולשכר על פי גילם, ובנוסף יעברו הדרכה איך להסביר לקהלים השונים על חשיבות עטיית המסכה למען בריאותם ובריאות הסביבה.