קורס של מרכז הגישור העירוני בגבעתיים בשיתוף מתנדבי "ידיד לחינוך" מספק לתלמידי ביה"ס כלים לסייע לפתרון קונפליקטים בבית הספר, מרכז גישור ובניית ההסכמות בגבעתיים השייך לעמותת קהילתיים, בשיתוף מינהל החינוך ומתנדבי "ידיד לחינוך" ביחידת ההתנדבות העירונית, מובילים, השנה, פרויקט ייחודי להקמת יחידות גישור בית ספריות על ידי הכשרת קבוצת "נאמני גישור" בבתי הספר היסודיים בעיר.
ההכשרה מועברת ע"י דורית קראוס שחר, מנהלת מרכז הגישור יחד עם מתנדבי "ידיד לחינוך" בבית הספר. בתחילה, מתגבשת נבחרת נאמני הגישור, המורכבת מתלמידות ותלמידים בשכבות ה'-ז' אשר הנם בעלי תכונות של אמפטיה, סובלנות, ראית האחר ויכולת הקשבה. קבוצת נאמני הגישור לומדים מושגי יסוד בתחום הגישור כמו: "קונפליקט", "גישור", הבדל בין תחרות לשיתוף פעולה ועוד. לאחר מכן, התלמידים, מתנסים בדרכים שונות ומגוונות, לרבות משחק וסימולציות מחיי היומיום בבית הספר. בסיום הקורס, המגשרים הינם בעלי כלים לפתרון מחלוקות והגעה להסכמות בדרך של הידברות ושיתוף פעולה בין הצדדים.
השבוע הסתיים קורס "נאמני גישור" בבית ספר ברנר. "כדי לפתור קונפליקט צריך להיות חכם ולא צודק, הכלים שקבלנו בקורס יסייעו לנו בסיטואציות יומיומיות, ויצליחו למנוע עימותים מיותרים", אמרה רננה פלג אחת התלמידות שסיימו את הקורס.
במסגרת טקס הסיום, הפרויקט הוצג בפני כל תלמידי בית הספר בהמחזה. נאמני הגישור הציגו בעצמם אירועים של מריבות רווחות בבית הספר כגון: אי שיתוף תלמידה בסרטון טיק טוק, ויכוח על מקום ישיבה ותפיסת מגרש המשחקים. המגשרים הצעירים הדגימו כיצד הם מסייעים לצדדים לנהל דיאלוג ולהגיע להסכמות כדי ששני הצדדים יהיו מרוצים.
הקורס כולל מספר מפגשים וכן ליווי של המגשרים הצעירים לאורך כל השנה על ידי מתנדבי "ידיד לחינוך" יחד עם הרכזות החברתיות. בבית הספר, תוצב תיבת גישור ייעודית לשם קבלת פניות של תלמידים. נבחרת הגישור יחד עם המלווים, ינתחו את המקרים יחשבו, יתנו מענה לכל שאלה או התלבטות. הגישורים יתקיימו בהפסקות, במקום שהתלמידים ימצאו לנכון, כדי שכל הצדדים יוכלו להרגיש נוח.
אור-לי ניב סגנית ראש העירייה ויו"ר עמותת קהילתיים: "פרויקט הקמת יחידות גישור בבתי הספר היסודיים בעיר הוא פרויקט משמעותי מאד, במיוחד בעידן שבו אנו רואים כיצד עימותים בקרב ילדים לעיתים יוצאים מפרופורציות. אני רואה חשיבות רבה, במתן כלים לגישור לטובת שינוי השיח בקרב ילדים ובני נוער. אין לי ספק, שילדים יכולים להשפיע על סביבתם, ולייצר חברה מכילה, קשובה ורגישה יותר".