מתי נדע מתי הגיע הזמן לפטר לקוח?

מתי נדע מתי הגיע הזמן לפטר לקוח?

כמעט לכל עסק יש דילמה דומה בנוגע ללקוחות מסוימים – האם הגיע הזמן לפטר אותם? הדילמה הזו יכולה לנבוע מגורמים שונים, כמו חוסר עמידה בתשלומים, מוניטין שנפגע, מצב כלכלי בעייתי או שהם פשוט מעכבים את צמיחת העסק ומונעים מכם להתקדם.

אם אתם מתלבטים האם הגיע הזמן לפטר לקוח מסוים, הכתבה הבאה תעזור לכם להחליט. אם אתם מוצאים את עצמכם מהנהנים מול המסך כשאתם קוראים את אחד או יותר מהסעיפים הבאים, כנראה שהגיע הזמן שלכם לפטר את הלקוח!

מתי נדע מתי הגיע הזמן לפטר לקוח?

עמידה בתשלומים מולכם

דרך עיקרית לדעת האם הגיע הזמן לפטר לקוח היא עמידה בתשלומים מולכם. אם לקוח מאחר באופן קבוע בתשלומים, ממציא תירוצים ולא תמיד משלם את מלוא הסכום, זו דרך מצוינת להבין שהגיע הזמן להיפטר ממנו. לא משנה מה הסיבות שלו, ההתעסקות עם תשלומים מאוחרים יכולה לפגוע בעסק שלכם, לגרום להפסדים ובעיקר להרבה כאבי ראש ותסכול.

מוניטין לא טוב

יכול להיות שכשהתחלתם לעבוד עם הלקוח הוא היה נורמטיבי לגמרי, אבל עם הזמן נוצר לו מוניטין שמריח לא ממש טוב כתוצאה מדברים שונים – זה יכול להיות כתב אישום, משבר תדמיתי משמעותי, בעיות כלכליות והסתבכות עם גורמים לא נעימים. כשזה קורה, עדיף לא להיות מקושרים ללקוח זה – שכן כתוצאה מהעבודה איתו גם השם שלכם עלול להינזק. במקרים כאלו, עדיף לפטר את הלקוח או לפחות להפסיק זמנית את העבודה עימו.

דירוג אשראי בירידה

לאחרונה נכנס לתוקף "חוקי נתוני אשראי". לפי חוק זה, לכל עסק ולכל אזרח מעל גיל 18 מוצמד "דירוג אשראי", מספר שמייצג את יכולתו לפרוע הלוואות. הדירוג הזה מסתמך על פרמטרים שונים כמו היסטוריה פיננסית, הון עצמי, מצב הנכסים, היקף ההתחייבויות, עמידה בתשלומים ובחובות, חריגה ממסגרת ועוד ועוד. ככל שהציון גבוה יותר, כך המצב טוב יותר, אך ככל שהוא נמוך – צריך להיזהר.

בדיקה של דירוג האשראי של הלקוח יכולה לתת לכם תמונת מצב מהימנה לגבי מצבו הפיננסי, וכשהדירוג מתחיל לרדת, זה הזמן לפקוח עיניים ולראות מה קורה. דרך טובה לבדוק את המצב היא בדיקת דירוג אשראי של דן אנד ברדסטריט. בדיקת דירוג אשראי של דן אנד ברדסטריט דרך כלי ה-dbscore תאפשר לכם להבין מה מצבו של הלקוח, האם הוא עומד בתשלומים והאם הדירוג שלו נמצא בירידה תלולה.

התאמה לעסק

יכול להיות שכשהתחלתם את העסק הלקוח היה בדיוק בדיוק בשבילכם, אבל עם הזמן הבנתם שהוא כבר לא רלוונטי לעסק שלכם. הצרכים שלו לא מתאימים למקום שהעסק נמצא בו היום, ולכן הוא פשוט מעכב אתכם וגורם לכם להתעסק בעבודות ישנות ובתחומים שהם כבר לא רלוונטים. במקרה כזה, עדיף לפטר את הלקוח – שכן לקוח כזה בולם את הצמיחה של העסק ומשאיר אתכם מאחור!

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
חוזרים לחייך בלי להתבייש
רבים מאיתנו בגבעתיים כבר הבינו: כשיש בעיות בשיניים – זה...
גילוי עולם האנדרטאות: מבט מעמיק על הנצחה ופיסול סביבתי   
סוגי אנדרטאות: מבט על דרכי ההנצחה המגוונות בעולם המודרני, קיימים סוגי...
מדריך משפטי מקיף לעסקאות נדל"ן: מהקבלן ועד למכירה
רכישת דירה מקבלן: איך להימנע מטעויות יקרות? עורך דין קניית דירה...
הכל על שיקום שיניים: פתרונות מתקדמים לבריאות הפה והחיוך
הרצון לחיוך מושלם הוא דבר משותף לרבים מאיתנו. אחד הפתרונות...
טיפול פסיכולוגי: הדרך שלך לשקט פנימי
כאשר אנחנו מדברים על טיפול פסיכולוגי בצפון, אנחנו מתכוונים לשירותים...
שולחן שוק לילדים
כאשר מתכננים אירוע לילדים, חשוב לשלב בין חווית האוכל לבין...
איך מגשר משפחתי יכול לסייע בפתרון סכסוכים?
במקרים רבים של סכסוכים בתוך המשפחה נדרשת גישה רגישה ומקצועית...
הבדלים מהותיים בתהליך העברת זכויות בנחלה בין מושבים שונים
הליך העברת הזכויות בנחלה אינו אחיד והוא משתנה באופן משמעותי...
השקעות נדלן בבטומי ובגאורגיה: הזדמנויות חדשות להשקעה
השקעות נדלן בבטומי בטומי, עיר הנמל הגיאורגית על חופי הים השחור,...
בחירה נכונה של עו"ד מקרקעין כצעד חשוב להצלחת העסקה
אם ישנן עסקאות הנעשות בין הקונה למוכר ללא צורך בליווי...
דילוג לתוכן