על מה מדבר מקדם האתרים שלי? כמה מושגים שכדאי להכיר בתחום ה-SEO

על מה מדבר מקדם האתרים שלי? כמה מושגים שכדאי להכיר בתחום ה-SEO

תחום קידום האתרים (SEO) הוא תחום שמתפתח ומשתנה כל הזמן, אך הוא תמיד נותר רלוונטי וחשוב. רוב בעלי האתרים היום כבר מבינים כי ללא קידום איכותי ויעיל, אתר האינטרנט שעליו טרחו ושילמו לא יביא להם תועלת רבה. אמנם, בעלי עסק יכולים להפנות לקוחות ומתעניינים לאתר, על מנת לצפות במוצרים או ללמוד עוד על שירותי החברה, אך אם האתר לא ידורג במיקומים גבוהים בביטויי חיפוש רלוונטיים בתוצאות החיפוש של גוגל, הם יתקשו להגיע ללקוחות פוטנציאליים חדשים שאינם מכירים את העסק.

על מה מדבר מקדם האתרים שלי? כמה מושגים שכדאי להכיר בתחום ה-SEO
קרדיט לתמונה: פוטוליה

מכיוון שתחום קידום האתרים הוא תחום מורכב ודינמי, לא כל בעל אתר יכול להשקיע את המשאבים הדרושים ללימוד התחום, להתעדכנות שוטפת בנעשה בו וליישומו בפועל באופן שוטף. זו הסיבה לכך שבעלי עסקים רבים משלמים היום לחברות קידום אתרים שיבצעו את פעילות ה-SEO בצורה מקצועית ואיכותית. ועדיין, העובדה שבעל אתר שילם לחברת קידום אין משמעותה כי הוא לא נדרש להכיר את מושגי היסוד של התחום. הבנת המושגים הללו, גם אם רק באופן שטחי, תאפשר לבעל האתר להבין ולנתח את הפעילות שביצעה בעבורו חברת הקידום ולהעריך אם היא עושה עבודה טובה. אז אם אתם לקוחות של חברת קידום אתרים או של מקדם אתרים עצמאי, כדאי שתכירו כמה מושגים בסיסיים:

מילות מפתח (ביטויי חיפוש)

מילים או צירופי מילים שמקלידים הגולשים במנוע החיפוש בניסיון לאתר מידע מסוים ברשת. המטרה של מקדם האתר היא פשוטה – לגרום לאתר האינטרנט לדבר באותה השפה שבה מדברים הגולשים ולדאוג שגוגל יבין זאת. כאשר אנחנו משתמשים במילות המפתח שבהן משתמשים הלקוחות הפוטנציאליים שלנו וכאשר גוגל מזהה את האתר שלנו ככזה שעונה על השאילתות של הגולשים הללו – האתר ידורג גבוה יותר והוא אף עשוי לקבל תנועת גולשים גדולה וממוקדת יותר. ישנם שיקולים רבים ושונים לבחירת מילות המפתח לקידום האתר, כגון רמת תחרותיות, רלוונטיות, נפחי חיפוש, טרנדים ועוד, ועל כן החוכמה היא לבחור בביטויים הנכונים ביותר ולהטמיעם באתר בצורה הנכונה ביותר.

CTR (שיעור ההקלקות – click-through rate)

שיעור ההקלקות הוא מספר המייצג את היחס בין מספר החשיפות של דף אינטרנט לגולשים לבין מספר ההקלקות עליו. ככל שהמספר גבוה יותר, כלומר, ככל שמספר ההקלקות מתקרב למספר החשיפות, יש בכך כדי להעיד על מידת ההצלחה שלנו בניסיוננו לגרום לגולשים ללחוץ על תוצאת החיפוש שלנו ולא של המתחרים. כלי Google Search Console מספק לבעלי אתרים את המידע הזה לגבי האתר כולו ולגבי כל אחד מדפיו המאונדקסים בגוגל, ומומלץ בהחלט להשתמש במידע זה לצורך שיפור הנראות של האתר במנועי החיפוש ולצורך בנייה נכונה יותר של אסטרטגיית קידום.

תגיות Title ו-Description

תגיות המטא הללו הן רק שתיים ממגוון תגיות שניתן להצמיד לאתר אינטרנט לצורך מתן מידע עליו. מדובר בתגיות הנמצאות בקוד של האתר וחלקן מיועדות במיוחד למנועי החיפוש, כמו שתי התגיות שבהן אנו עוסקים כעת. תגית ה-Title מתארת את נושא הדף והיא צריכה להכיל את מילת המפתח שנבחרה לקידומו. תגית ה-Description היא תגית ארוכה יותר, המאפשרת פירוט בנוגע לתוכן המופיע בדף וגם בה יש לכלול את מילת המפתח. תגיות אלו מבהירות למנוע החיפוש במה עוסק הדף ובעבור אילו ביטויי חיפוש יש להציג אותו, והן אף ישמשו אותו ברוב המקרים בעת הצגת הדף בתוצאות החיפוש – התגית הראשונה תשמש כקישור לחיץ לדף, והשנייה תופיע מתחתיה ותוסיף מידע על הדף. אם כך, ברור כמה חשוב לשלוט בתוכן המופיע בתגיות אלו ולוודא שהוא עונה על השאילתות הרלוונטיות של הגולשים ומושך אותם ללחוץ על הקישור ולבקר באתר.

שלושת המושגים שסקרנו כאן הם באמת רק קצה הקרחון של תחום קידום האתרים. על מנת ללמוד עוד על התחום, אתם יכולים לגלוש ברחבי הרשת ולמצוא שלל מאמרים, מדריכים, סרטונים וכו' העוסקים בנושאים מעניינים שונים. בנוסף, אתם מוזמנים להירשם לקורס SEO מקיף ואיכותי, שיכשיר אתכם להיות מקדמי אתרים בעצמכם – וכך לא רק שתבינו על מה מדבר מקדם האתרים שלכם, אלא תוכלו אפילו להחליפו בעצמכם.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
פתרונות מתקדמים להתמודדות עם התקרחות ושיער דליל   
טיפול IPRF - חדשנות בעולם הצמחת השיער טיפול IPRF הוא פתרון...
איזה מעקה ברזל מתאים למרפסת
עוברים לבית עם מרפסת? יש לכם את ההזדמנות לעצב את...
זומנתם לוועדת משמעת באוניברסיטה? כך תפעלו
לימודים באוניברסיטה הם תקופה משמעותית וחשובה ממנה יוצא אדם עם...
קידום אתרים אורגני: המפתח להצלחה בעולם הדיגיטלי
האם אתם מרגישים שהאתר שלכם נעלם בין מיליוני התוצאות בגוגל?...
אידוי חכם – איך לבחור את המכשיר שמתאים לכם בלי ליפול על גימיקים?
עולם מכשירי האידוי מתפתח במהירות מסחררת, ועם כל יום שעובר...
השדרוגים והחידושים העדכניים בתחום האופנה
אונקל צבאי: מרכיב חיוני לציוד המודרני בעידן הבטחוני שבו אנו חיים,...
פתרונות רובוטיים מתקדמים לשיפור הייצור וייעול התהליכים
בשנים האחרונות, הגידול בדרישות הייצור והתחרותיות בשוק הביאו להתפתחות טכנולוגית...
פתרונות טיפול מותאמים אישית למשברים נפשיים פעילים
חלופת אשפוז פסיכיאטרי בתקופה המודרנית, מתפתחת הבנה הולכת וגוברת לכך שחלופת...
אנחנו יכולים ללמד את הילדים שלנו על העולם החדש
לילדים שלנו מגיע לחיות בעולם טוב. אנחנו הרי עושים ונותנים...
תביעות נזיקין: מסוגי התביעות הנפוצות ביותר
תביעות נזיקין הן מסוגי התביעות הנפוצות ביותר. לצערנו, לאנשים רבים...
דילוג לתוכן