בשבוע שעבר הסתיימה שנת הפעילות בפרויקט“ כיתות רוקדות” בבתי הספר היסודיים בגבעתיים בסדרת נשפי סיום חגיגיים בשיתוף הורי התלמידים. זו השנה השלישית בו הפרויקט פעיל בעיר.
כיתות רוקדות הינו פיתוח חברתי לילדי כיתות ד’ ו- ה’, אשר משתמש בריקוד הסלוני , כאמצעי לשינוי בתהליכי חיים, לא רק עבור משתתפי התכנית , אלא גם עבור ההורים והמורים התומכים בילדים אלו. במסגרת התוכנית הילדים ילמדו את הריקודים: מרנגה, פוקסרוט, רומבה, טנגו, סווינג , פולקה סטומפ וואלס. שיעורי הריקודים הסלוניים נלמדים במהלך יום לימודים וזאת ,כדי להעשיר את חוויית הלמידה החברתית, תרבותית.
פרויקט כיתות רוקדות פותח על ידי פייר דוליין , בעיר ניו יורק בשנת 1994. התכנית מבוססת על גישה הוליסטית לבניית בטחון עצמי ועבודת צוות, ניצול כישורים יצירתיים , כבוד לאחר ונימוס. הפרויקט משתמש באוצר מילים של ריקוד חברתי על מנת להגביר שיתוף פעולה, לשפר ריכוז, ולחקור תחומי אחידות, הבנה ומודעות חברתית.
במקור החלה התכנית, בשכונות שונות ברחבי העיר ניו יורק וכיום היא פועלת בהצלחה בכל ארצות הברית. בתכנית, שילוב של לימוד ריקודים סלוניים במסגרת יום הלימודים, בבתי הספר היסודיים. ללימודים הבית ספריים מתלוות תחרויות ריקודים אזוריות וארציות, הזוכות להצלחה רבה בקרב ילדים, צוותים חינוכיים והורים.
התכנית מביאה עמה שפה חדשה של כבוד, מבט איש לרעהו בעיניים, נימוס, אלגנטיות , זקיפות גוו, וקבלת האחר. באמצעות הריקודים הסלוניים, עברו התלמידים תהליך בו השיח הופך בהדרגה מתוקפני למנומס ועדין יותר. התלמידים רקדו והחילפו זוגות מדי ריקוד עם כל הילדים, מה שמחבר ומלכד ומבטל את מושג הדחוי והלא מקובל. כל הפרויקט נעשה בשיתוף הצוותים החינוכיים של ביה"ס.
רן קוניק ראש עיריית גבעתיים: "אני מברך על הפרויקט המצוין הזה, אשר מטרתו להרחיב את התקשורת בין הילדים לבין עצמם ובינם לבין צוות ביה"ס, להעלות את קרנו של ביה"ס כמוסד מחנך, לשפר את התוצאות הלימודיות של הילדים ולהעלות את הדימוי והערך העצמי של התלמידים."