המפגש הונחה על ידי סוניה סלומוניק, מומחית לפסיכולוגיה וסוציולוגיה של השפה והתקיים בשיתוף פעולה עם עמותת שתיל, מכון מילחאו"ז ואגף החינוך – היחידה לטיפול בתלמידים עולים ובני עולים. כמו כן, במפגש השתתפו נציגי תנועת הנוער "הנוער העובד והלומד" ששיווקו ועודדו את הצטרפותם של ילדים העולים ובני עולים לתנועה.
במפגש עלו נושאים רבים כגון: מהי ההשפעה שיש לדו לשוניות על התפתחותו של הילד? מהם היתרונות, חסרונות וסיכונים הטמונים בדו לשוניות ועוד. המפגש עורר שאלות, דילמות ותהיות רבות בקרב הורים דוברי רוסית, שזכו להתייחסותה המקצועית של המרצה. התייחסויות נוספות לנושא של דו לשוניות בישראל ההורים יוכלו לקבל במדריך להורים "דו-לשוניות בישראל" שחולק לכל מי שנכח במפגש. המדריך נכתב על ידי סוניה סולומוניק ויצא לאור כמיזם משותף למשרד החינוך וארגון שתיל.
עד תום שנת הלימודים עתיד להתקיים מפגש נוסף להורים דוברי רוסית בנושא לא פחות מרתק "לקויות למידה בקרב הילדים עולים".