במסגרת תוכנית העשרה למדו התלמידים בסמסטר הראשון של השנה על כלים מעשיים ליזמות (חשיבה יצירתית, עבודת צוות, בניית תכנית עיסקית).
בסמסטר השני התלמידים למדו כיצד לשלב כלים אלו בהסברה הישראלית מתוך הרעיון ש"מדינת ישראל היא מדינת סטארט-אפ". התלמידים קיבלו הצצה לעולם ההסברה הישראלית ודנו בשאלות כמו: כיצד ישראל נראית בעיני העולם וכיצד ניתן לשנות דעות קדומות נפוצות, כיצד ניתן לשנות את תדמיתה של ישראל בעולם. התלמידים למדו כלים לשכנוע, התנסו בסימולציות מעולם ההסברה הישראלית ופיתחו קמפיין הסברתי.
בסיום הסמסטר הראשון, נערך "יום שיא" שבו התלמידים הציגו את התכנית העסקית של הפרויקט שלהם ואת רעיונות השיווק. הוצגו פרויקטים איכותיים ומרשימים. בסמסטר השני, כל כיתה הכינה סרטון (באנגלית) וסרטון זה הוא חלק מקמפיין כיתתי שמטרתו להסביר את מדיניות ישראל בפני בני נוער בחו"ל.
יום שיא נוסף בתוכנית כלל הרצאות של נציגים ממשרד החוץ ותחרות בין הכיתות על סרטון ההסברה הכיתתי הטוב ביותר. התלמידים צפו בסרטונים הכיתתיים ובחרו את הטוב ביותר לדעתם בעזרת אפליקציה מיוחדת לצורך כך.
יש לציין כי הנושא של הסברה קרוב ללבה של מנהלת ביה"ס, רויטל לבגורן. השנה עסקו בנושא זה גם בשכבות י' ו- י"א במסגרת פרויקט של "שגרירים צעירים" הלומדים כיצד לייצג את מדינת ישראל בחו"ל. בתחילת יולי תצא משלחת של תלמידי בליך לרוסיה.