כ-1,460 תלמידי כתות ה'-ו' חזרו הבוקר ללימודים בגבעתיים, לאחר יותר מחודשיים של למידה מהבית. יום הלימודים עבר בהצלחה ללא תקלות ונרשם שיעור נוכחות גבוה מכלל התלמידים בשכבות האלה. התלמידים הנרגשים שמחו לחזור לספסל הלימודים לאחר תקופה ממושכת של למידה מקוונת.
בתי הספר היסודיים, המתורגלים במניעת התקהלויות, נערכו להגעה מדורגת של התלמידים ולשיבוץ קבוצות תלמידים באזורים שונים בחצרות בזמן ההפסקות. לקראת חזרתם של התלמידים לבתי הספר, העירייה חילקה מסיכות שקף לכל המורים ועובדי המנהלה בבתי הספר בעיר. בשבוע שעבר העירייה גם יזמה ימי בדיקות מרוכזים בכל בתי הספר במטרה להגדיל את מספר בדיקות הקורונה בקרב צוותי החינוך.
לפי המתווה של משרד החינוך, כיתות ה'-ו' תלמדנה בקבוצות קבועות של עד 20 תלמידים בקבוצה, לפחות 3 ימים בשבוע, לפחות 14 שעות שבועיות. הלמידה בשכבות אלו תהיה בקבוצות קבועות ללא תחלופה ומעבר של התלמידים בין הקבוצות. עיריית גבעתיים מעניקה אוטונומיה למנהלי בתי הספר בנושא הרחבת המתווה הבסיסי של משרד החינוך. כל מנהל בית ספר רשאי להחליט האם להגדיל את מספר השעות וימי הלימוד מעבר למתווה הארצי, בהתאם לשיקולים שונים ולאילוצים הקשורים למבנה המוסד החינוכי, מספר חללי לימוד פנויים ולמצבת כ"א.
רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: "אנו שמחים על חזרה נוספת לשגרה החינוכית עם שובם של תלמידי כיתות ה'-ו' למוסדות החינוך. כל תלמידי כיתות ה'-ו' ילמדו לפחות 3 ימים בשבוע, כפי שקבע משרד החינוך. מתן האוטונומיה לבתי הספר נובע מרצון לאפשר גמישות ניהולית למנהלות בתי הספר, היודעות להתאים את מערכת הלימודים לשיקולים הייחודים של כל מוסד. גם אם קיימים הבדלים מסוימים בנוגע להרחבת המתווה בין בתי הספר, כל תלמיד יקבל את הטוב ביותר מהצוות החינוכי שבבית הספר שלו. אני רוצה להודות למנהלות ולמורות שממציאות את עצמן כל יום מחדש כדי להתאים את העשייה החינוכית לאתגרי התקופה".
אירית אהרונסון, ראש מנהל החינוך, הנוער והצעירים: " בתי הספר ערוכים ומתורגלים בשמירה על ההנחיות הבריאותיות ובשלים לקלוט את התלמידים. במהלך החודש האחרון צוותי החינוך המסורים קיימו מפגשי שיח והכלה עם תלמידי ה'-ו' בגינות ציבוריות ובמרחבים פתוחים. שעות הלימוד הפרונטליות יוקדשו בעיקר למיקוד בשפה, במתמטיקה, במדעים ובאנגלית וכן להיבטים רגשיים – חברתיים. "
בתי הספר קיבלו את פני התלמידים בקבלות פנים חגיגיות וחלק מהמוסדות אף קיימו פעילויות ייחודיות לציון החזרה לכותלי בית הספר. בבית ספר שמעוני חילקו לתלמידים דלגיות וקיימו שיעור גופני שכלל קפיצות ותרגילי כוח בקפסולות בחצר בית הספר. התכנון הוא לשלב תרגילי דלגית גם בשיעורי הזום כאמצעי לעידוד פעילות גופנית בתקופת הקורונה. בבית הספר בורוכוב קיבלו את התלמידים עם כרזות צבעוניות שהכינו תלמידי השכבות הנמוכות ומוזיקה להשלמת האווירה. בבית ספר בן גוריון יום הלימודים נפתח בפעילות כושר של תלמידי כיתות ה'-ו' בקפסולות ולאחר מכן הם קיבלו ברכות שהכינו להם תלמידי כיתות ג'-ד'. בבית ספר אלון התלמידים השתתפו בפעילויות ייחודיות: תלמידי כיתות ה' ציירו ציורי קיר לאורך החומה המקיפה את בית הספר ותלמידי כיתות ו' זרעו ושתלו ירקות בגינה החדשה של בית הספר. בבית הספר לאה גולדברג תלמידי השכבות הנמוכות קיבלו את תלמידי שכבות ה'-ו' בשלטים ובשירה. הקפסולות עמדו בחצר בית הספר באזורים שונים ושרו יחד את השיר "פתחו את השער". בבית הספר ברנר נציגי מועצת התלמידים משכבה ד' קיבלו את התלמידים בקבלת פנים מוזיקלית בכניסה עם תופי מרים ומצלתיים.