Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך ספורטאי מתמודד עם שרירים תפוסים?

איך ספורטאי מתמודד עם שרירים תפוסים?
קרדיט תמונה: FREEPIK

שרירים תפוסים זה חלק מחיי היום יום של כל ספורטאי וספורטאית. זה מובן מאליו וחלק מחיי הספורטאי כמו לאכול, לשתות, לישון, להתאמן ו…להתפס. מה זה בכלל שרירים תפוסים ולמה זה כל כך לא נעים לנו?

אז בדרך כלל שרירים תפוסים יגיעו לאחר פעילות מאומצת או הפעלת שרירים שלפני כן לא ממש הכרתם. שרירים תפוסים מתחילים להופיע כמה שעות אחרי האימון ויכולים להימשך עד כמה ימים אחריו. הכאב של 'שריר תפוס' קורה לאחר פעילות מאומצת או חריגה של השריר, נוצרים בו קרעים מיקרוסקופיים בסיבי השריר וברקמות החיבור כמו גידים ורצועות, דבר שגורם לשבירת החלבון ואז נוצרת דלקת מקומית ועלייה קלה בטמפרטורת השריר. 

בינינו, אין שום סיבה להיבהל משרירים תפוסים, זה חלק טבעי מתהליך ההסתגלות של הגוף למצבים שונים ואין בו שום סכנה. הבעיה מתחילה כשהספורט הוא חלק עיקרי ומשמעותי בחיים שלך, כמו ספורטאים וספורטאיות שלעיתים לו"ז האימונים שלהם כל כך פוף ואינטנסיבי, שהמנוחה בין אימון לאימון לא מספיקה לשרירים כדי להתאושש בצורה מלאה ומושלמת דבר שיכול לגרום לעומס רב על מערכת השרירים ואם זה קורה למשך תקופה ארוכה, יכול אפילו להוביל לנזק. אז אם אתם האדם הממוצע שמתאמן להנאתו ולבריאותו (כל הכבוד!) אתם יכולים להיות רגועים, לנשום עמוק, ולתת להתקף השרירים התפוסים הזה לעבור בשקט. אבל אם אתם ספורטאים שכושר גופני הוא חלק בלתי נפרד מהשגרה היום יומית שלכם- אתם צריכים להיות יותר עירניים למה שקורה לכם בגוף ולטפל בהתאם. אז חוץ ממנוחה, שינה טובה, תזונה איכותית והפחתת סטרס, יש עוד דרכים לטפל בגוף שנותן לכם כל כך הרבה! עיסוי ספורטאים. כמו המסאז' המפנק שקיבלתם פעם בספא, רק בצורה יותר טיפולית וממוקדת.

מה זה עיסוי ספורטאים? עיסוי לשחרור והגמשת שרירים לאחר פעילות ספורטיבית. המטרה של עיסוי לספורטאים הוא טיפול גופני ממשי. עיסוי זה יכול לעזור במניעת פציעות ושיקומן ובהתאוששות הגוף לאחר אימון או תחרות. עיסוי ספורטאים הוכיח את עצמו כטיפול יעיל מאוד לתחזוקת הגוף ומניעת פציעות. עיסוי ספורטאים נחשב כלי לריענון, להפגת מתחים ולחידוש חיוניות הגוף. 

היעילות של עיסוי ספורטאים מוכיחה את עצמה שוב שוב. ספורטאים שעברו עיסוי ספורטאים מעידים על הפחתה משמעותית בתחושת המתח והלחץ שהם חווים במקצוע האינטנסיבי הזה ועל שיקום של פציעות קטנות וטורדניות בגופם. במהלך אימון עצים ולאחריו מצטבר בגופינו מתח פיזי ונפשי שבא לידי ביטוי בתחושה פיזית של עומס על הגוף. אחרי תקופה ארוכה של צבירת מתח זה, התאוששות פסיבית לא תספיק לשיקום מלא ודרושות פעולות נוספות- עיסוי ספורטאים נמצא ברשימה הזו. בסופו של דבר, המטרה של ספורטאים הוא למקסם את יכולות הגוף ולשמר אותו כדי שיוכלו לעשות את הדבר שהם הכי טובים בו- ספורט. בהצלחה!

 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
תביעת לשון הרע – מה באמת אומר החוק הנושא?
לא אחת קורה שאנשים נפגעים אחד מהשני, ולעיתים הסיבה לפגיעה...
למה אבטחת מידע לעסק הינה בעלת חשיבות רבה כל כך?
ניהול של עסק מצריך מאיתנו להתעסק בלא מעט נושאים. אחד...
להתגרש מבלי שהקרקע נשמטת- איך עושים את זה?
גירושין הם ללא ספק מהלך דרסטי המביא לסיום תקופה ופתיחת...
אנשי המקצוע שצריכים ללוות אתכם בקניית דירה
קניית דירה היא עסק מורכב מכל הבחינות. מדובר על סכום...
מה כל בעל עסק יכול וצריך לעשות בשביל לאבטח מידע
אם חשבתם עד היום שכל מה שאתם צריכים לעשות בשביל...
בית בונים רק עם אנשי מקצוע מתאימים
מבצע מורכב כמו בניית בית מחייב לשכור את אנשי המקצוע...
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...