Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

היופי שבצילום בשחור לבן

היופי שבצילום בשחור לבן
קרדיט: Pixabay

במהלך לימודי צילום ועריכה מכירים נקודות מבט שלא הייתם חושבים עליהן קודם לכן. עבור רבים צילום בשחור לבן נשמע כמו ברירת מחדל, אפשרות שלא אמורה להילקח בחשבון בימינו. אך בדיוק ההפך הוא הנכון, ישנם מצבים בהם תעדיפו לצלם בשחור לבן. לאפשרות הזו תהיה תועלת רבה, וישנם צלמים שבוחרים בה במודע. לא מדובר על ברירת מחדל או על בחירה מיושנת, אלא על בחירה שמביאה איתה יתרונות רבים. מה תרוויחו אם תבחרו באפשרות הזו? מתי כדאי להעדיף צילום בשחור לבן? לפני שאתם מתחילים לצלם, מוטב כי תקבלו תשובות לשאלות החשובות הללו. כך לא תמצאו את עצמכם במצב בו אתם עושים בחירה שתתחרטו עליה.

טשטוש אלמנט הזמן

בא לכם להכניס לתמונה ניחוח של פעם? הדרך הכי טובה לעשות את זה תהיה לצלם את התמונה בשחור לבן. האפקט של היעדר הצבעים גורם אוטומטית למי שרואה את התמונה ללכת אחורה. גם אם התמונה צולמה בתקופה האחרונה, האסוציאציה הראשונה תזרוק אתכם כמה עשרות שנים אחורה. הבחירה הזו יכולה להיות בחירה מצוינת במקרה בו תרצו לשחזר תמונה ישנה או להכניס עניין לצילום. לא תמיד התמונה הרגילה אותה תרצו לצלם תעמוד בציפיות הספציפיות הללו.

פחות התעסקות ברקע

רוצים להצטלם, אך הרקע פחות מזמין ונעים? אינכם צריכים לוותר על התמונה עצמה. מה שאתם יכולים לעשות זה פשוט לצלם את התמונה בשחור לבן. במסגרת לימודי צילום ועריכה לומדים כי הרקע פחות משנה בתמונות מסוג זה. ההתעסקות היא בעיקר באנשים הנמצאים בתמונה או בפריטים המופיעים במרכזה. בשונה מתמונות צבעוניות בהן שמים לב לרקע, כאן הסיפור הוא אחר לגמרי. ישנם צלמים שאחרי שהם מצלמים את התמונה, הם מבינים כי עדיף שהיא תהיה בשחור לבן.

אלמנט סקרנות והפתעה

אין מה לעשות, במציאות של ימינו תמונות בשחור לבן יוצרות הרבה יותר סקרנות. בעוד תמונות רגילות נראות בכל פינה, תמונות מסוג זה כבר הפכו להיות נדירות במחוזותינו. זוהי הסיבה בגינה צלמים בתערוכות ובכל מיני מקומות מעדיפים לצלם את התמונה שלהם בשחור לבן. הם מגרים את כל מי שירצה לבדוק מה קורה בתמונה, ויבחן מדוע בחרו לצלם אותה ללא אף צבע. יש כאן מסר מיוחד שעובר, מסר שמשאיר המון מקום לסקרנות, הפתעה ורצון לחקור.

בחירה נכונה לצלמים מתחילים

בעת לימודי צילום ועריכה חשוב לעשות את הצעדים בצורה זהירה ומדודה כדי למנוע התקדמות מהירה. על ידי צילום בשחור לבן אתם עושים צעדים זהירים, גם אם אתם בתחילת הדרך. הרבה יותר קל לצלם בשחור לבן, יש פחות מקומות בהם ניתן ליפול או לעשות טעויות. לכן אם אתם עושים את הצעדים הראשונים כצלמים מתחילים – העדיפו לצלם ללא צבע. עם הזמן תוכלו למצוא את הדרך הנכונה לשלב צבעים בתמונות אותן אתם מצלמים.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...