הון אנושי הוא משאב משמעותי במיוחד עבור כל הארגונים והעסקים. בהתאם, בתחומים רבים ישנה תחרות עזה על עובדים ועובדות, ובפרט אלה המסורים והמוכשרות. עוד אתגר של ממש הוא שימור כוח האדם האיכותי, שמן הסתם חשוף לפיתויים רבים ועלול לעזוב את החברה אם העבודה הנוכחית לא מקנה לו שביעות רצון מרבית. אחת הדרכים הפשוטות והיעילות להעלות את מפלס שביעות הרצון, ואת המוטיבציה של העובדים, היא מתנות – וזאת מהסיבות שיפורטו בכתבה זו.
תשומת לב חיובית
התגמול העיקרי על העבודה הקשה והמחויבות הוא כמובן המשכורת. אבל עוד ועוד מחקרים מגלים שהעובדות והעובדים זקוקים גם לתשומת לב. יש כמובן שלל דרכים להעניק את תשומת הלב הרצויה: פרגון – בין אם ספציפי על פעולה מסוימת ובין אם כללי (ורצוי שהפרגון יהיה מפורט, כך שהוא גם ייתפש כאמין); פידבקים מדויקים (גם אם יש בהם ביקורת, כמובן מנומקת ובונה); התעניינות בחיים האישיים (כמובן כשהעובד או העובדת רוצים לשתף); ומתנות. גם מתנות צנועות מספקות את הצורך בתשומת לב, כך שבהשקעה לא גדולה מושגת תועלת גדולה.
מיתוג
כשמעניקים מתנה לעובד כדאי למתג אותה, כלומר להוסיף לפריט עצמו את שם החברה, לוגו, פרטים בסיסיים (מספר טלפון, כתובת, אתר וכו') ואולי גם מסר שיווקי מתומצת. מתנות ממותגות לעובדים מוסיפות עוד תועלת משמעותית – מיתוג העסק או הארגון ככזה שדואג לעובדים שלו. בנוסף, כשמדובר במתנה מרשימה (וכאמור לא בהכרח יקרה), החברה תהיה מזוהה עם איכות, הקפדה על כל פרט ופרט, מוכנות להשקיע וערכים חיוביים אחרים.
גיבוש חברתי
אחד השיקולים המרכזיים בבחירת מקום עבודה, עבור חלק גדול מהישראלים והישראליות, הוא האווירה. גיבוש חברתי מבטיח אווירה נעימה ואפילו מעצימה – וחלוקת מתנות לפסח, ראש השנה או בכל סיטואציה אחרת היא הזדמנות לערוך אירוע, גם אם צנוע, שיתרום לגיבוש. האירוע, שיכלול חלוקת מתנה או מארז לעובדים, מסייע לשבירת השגרה ומתבל אותה ברגעים מהנים שבהם כל העובדים זוכים לבלות ביחד ולהכיר טוב יותר האחד את השני. אביב פרסום מציעה מבחר רחב מאוד של מתנות לעובדים, באיכות גבוהה ובמחירים אטרקטיביים.