Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

זכויות בני המשפחה במקרה של תאונת דרכים קטלנית

זכויות בני המשפחה במקרה של תאונת דרכים קטלנית

לצער כולנו, תאונות הדרכים הקטלניות במדינת ישראל גובות את חייהם של מאות אנשים מדי שנה ומותירות אחריהן משפחות המומות וכואבות המתקשות להתמודד עם הבשורה הרעה. אומנם אנו לא מאחלים חלילה לאף אחד ואחת מביניכם להיקלע לסיטואציה בה איבדתם את היקרים והאהובים לכם מכל בתאונת דרכים קטלנית, אך יחד עם זאת חשוב לנו שכל אחד ואחת מביניכם יכיר את עיקרי החוק הישראלי בכל הנוגע לזכויות העומדות לרשות בני המשפחה במקרה של תאונת דרכים קטלנית.

זכויות בני המשפחה במקרה של תאונת דרכים קטלנית

על פי החוק הישראלי, יורשיו של אדם הנהרג בתאונת דרכים ו/או התלויים בו (כלומר, בני משפחה אשר נסמכו על ההרוג לצרכי קיום), זכאים לקבלת פיצויים בהתאם לפקודת הנזיקין. לצורך בירור מעמיק של הנושא אנו ממליצים לכם להיוועץ עם עורך דין תעבורה מומחה הפועל בין היתר בשירותיה של מחלקת תעבורה רייכמן מרקוביץ' משרד עורכי דין ו/או עם עורך דין לענייני ירושה במקרים של ירושה על פי דין באמצעות עו"ד רן רייכמן.

על פי עיקרי החוק הישראלי בנושא, סכום הפיצוי המוענק בגין מוות בתאונת דרכים, מבוסס שם שקלול פרמטרים שונים הכוללים בין היתר את גיל ההרוג, גובה משכורתו בתקופה המקדימה לתאונה בה הוא מצא את מותו, מספר בני המשפחה אשר היו תלויים בו בהיבט הכלכלי.

חשוב לציין שבכל אותם מקרים בהם ההרוג בתאונת לא הותיר אחריו בני משפחה התלויים בו, יורשיו הם אלו אשר יוכלו להגיש את תביעת הפיצויים גם עבור השנים האבודות, קרי, החיסכון העתידי אשר היה נחסך עבור כספי הירושה אלמלא התרחשה תאונת הדרכים אשר הובילה למותו של המוריש.

בנוסף, בני משפחתו ויורשיו של ההרוג בתאונת דרכים, רשאים להגיש בקשת פיצויים עבור כאב וסבל מחברת הביטוח וזאת בנוסף לפיצויים כלליים הנדרשים בין היתר לצרכי סבסוד הוצאות הקשורות להבאת ההרוג למנוחת עולמים  (סידורי לוויה, הקמת מצבה, סידורי שבעה וכו).

חשוב לדעת: משפחות רבות המתמודדות עם אובדן יקיריהן בתאונת דרכים, אינן מודעות לזכויות העומדות לרשותן במקרים אלו ולכן קיימת חשיבות רבה לפנייה יזומה ומוקדמת ככל הניתן לשירותיו של עורך דין ירושה על פי דין המתמחה בנושא או לשירותיו של עורך דין תעבורה. היוועצות מוקדמת עם אנשי המקצוע תאפשר לכם להיחשף למלוא הזכויות העומדות לרשותכם.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך לבחור מגשרת גירושין?
כשבני זוג מחליטים להתגרש, מכל סיבה שהיא, עולות כמה וכמה...
אתם יכולים לשנות את מציאות חייכם
בעבר בני האדם רצו דבר אחד, לשרוד. האדם הפשוט לא...
היופי שבצילום בשחור לבן
במהלך לימודי צילום ועריכה מכירים נקודות מבט שלא הייתם חושבים...
לחיות עם שמכם הטוב ללא כתם פלילי
כשאזרחים נורמטיביים רבים מוצאים את עצמם בתחנת המשטרה כשהם נקראים...
הידעתם? אתם יכולים להשכיר את הגג שלכם לחברת החשמל
אנשים חכמים יודעים לנצל את המשאבים הקיימים ברשותם בשביל להרוויח...
למה צריך לבצע בדיקות גנטיות?
בדיקה גנטית יכולה לסייע באבחון הפרעות גנטיות או מחלות הנגרמות...
אלמנטים שיש לבחור לבניית מצבה
המצבה הנבנית עם שמו של יקירכם עליה צריכה להתאים לרצונכם...
הליכים קוסמטיים שמטרתם להפחית את מידות הגוף
טיפול הצרת היקפים הם הליכים קוסמטיים שמטרתם להפחית את מידות...
במה שונה המשפט הפלילי מהמשפט האזרחי?
כאשר מחלקים את עולם המשפט, תהיה ההפרדה הראשונה בין המשפט...
עוברים למשרד חדש- כך תבחרו חברת הובלות?
שירותיה של חברת הובלות נחוצים במגוון מקרים שונים. בין אם...