Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חשיבות התכנון המשפטי לעתיד משפחתכם

חשיבות התכנון המשפטי לעתיד משפחתכם
קרדיט - Canva

לכולנו יש בני משפחה וקרובים שאנו דואגים להם בחיינו, ומעוניינים להבטיח את רווחתם גם לאחר לכתנו. הדרכים לעשות זאת הן על פי חוק הירושה בישראל, הקובע מי יירש אותנו, או באמצעות עריכת צוואה חוקית ותקפה, המאפשרת לנו לחלק את העיזבון על פי רצוננו.

מלחמות ירושה במשפחות שונות הפכו זה מכבר חומר מרתק ומסקרן לסרטים ולסדרות טלוויזיה, אבל כשהן פורצות בחיים ובמציאות הן קשות ומתישות. הן עלולות לגרום לקרעים ומתחים בין בני המשפחה, ואף להביא להתדיינויות משפטיות ממושכות ויקרות. כל זאת כשמטרתנו היא דווקא להותיר אחרינו מורשת של אהבה ואחדות.

כדי למנוע מחלוקות והתדיינות מתישות מראש, מומלץ לערוך צוואה, שתסביר ותנמק את החלטות ההורשה שלנו. צוואה מנומקת היטב תגן מפני התנגדות על אופן חלוקת הירושה או התנגדות לצוואה ותימנע תחושת קיפוח לא רצויה בקרב היורשים בעתיד.

עורך דין לענייני צוואה ינסח עבורנו צוואה חוקית ומנומקת היטב, שתעמוד בפני אתגרים משפטיים כנגדה בעתיד. צוואה כזו תשקף את רצונותינו האמיתיים, ותאפשר לנו לחלק את העיזבון באופן הוגן ומאוזן בין כל בני המשפחה.

מדוע חשוב לערוך צוואה?

עריכת צוואה מסייעת לחשוב על העתיד, ולתכנן את המורשת שתשאירו אחרי לכתכם באופן אחראי ומבוקר. עצם עריכת הצוואה מעניקה הזדמנות להעריך מחדש את מערכות היחסים שלכם עם בני המשפחה ולחשוב מה יהיה האופן הנכון וההוגן ביותר לחלק ביניהם את פירות עמלכם, תוך הבטחת המשכיות ליקיריכם שייהנו מהנכסים שטיפחתם כל חייכם והכספים שחסכתם ולא ירדו לטמיון.

חשוב לשקול כל שיקול בזהירות, ולהיוועץ בעורך דין שיסביר את ההשלכות החוקיות של החלטותיכם. כך תוכלו לקבל החלטה מושכלת על חלוקת העיזבון ולהבטיח את פרנסת משפחתכם גם לאחר לכתכם.

מה קורה כאשר מערערים על צוואה?

ערעור על צוואה גורר אחריו הליך משפטי מורכב ומעיק עבור המשפחה והיורשים. יש לשקול היטב את השלכותיו של הליך כזה, שעלול לפגוע קשות בקשרים המשפחתיים ולערער את הביטחון הכלכלי של בני הבית.

על כן, חשוב לנסח את הצוואה באופן שיקשה על ערעור או טענה לזיוף או השפעה בלתי הוגנת. נימוק מפורט של כל סעיף בצוואה יסייע לשכנע את בית המשפט לקבל אותה כפי שנוסחה.

צוואה מנומקת היטב וערוכה באופן מקצועי תבטיח שרצונכם יכובד ויקיריכם ירשו אותכם כפי שבחרתם, מבלי לעבור תהפוכות מיותרות. זה יקל על שלוות נפשנו וימנע סבל מיותר מבני המשפחה.

עו"ד לילך הירש-אופיר מתמחה בליווי משפחות בהליכי ירושה מורכבים, ומסייעת להבטיח שהעיזבון יחולק על פי רצון המורישים. ייעוץ משפטי נכון הוא הדרך להבטיח עתיד כלכלי יציב למשפחתכם ולמנוע סכסוכים מיותרים בין בני המשפחה לאחר לכתכם.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
בית בונים רק עם אנשי מקצוע מתאימים
מבצע מורכב כמו בניית בית מחייב לשכור את אנשי המקצוע...
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...