Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כך תצאו לחופשה ותשאירו את הכלב מאחור בלב שלם

כך תצאו לחופשה ותשאירו את הכלב מאחור בלב שלם

תקופת החגים בפתח והחלטתם סופסוף לנסוע לחופשה המשפחתית. כתמיד, עולה השאלה המדאיגה, מה נעשה עם כלבנו? אין ספק שתרצו למצוא את המקום הטוב ביותר בשבילו, בו ידאגו לכל צרכיו ושלא ירגיש בחסרונכם. אם התמזל מזלכם, אולי תוכלו להשאירו אצל הסבא והסבתא או הדודה והדוד. אופציה נוספת, היא לדאוג שמישהו יבוא לגור אצלכם, כגון שכן, חבר או קרוב משפחה. אולם, גם פיתרון זה לא תמיד קל למימוש.

לכן, לעיתים קרובות האופציה היחידה היא להשאיר את הכלב בפנסיון. אז מה חשוב לבדוק בפנסיון לפני שמשאירים בו את כלבנו? מה חשוב לדעת ולעשות לפני? הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם ולכלבכם לעבור את החופש בשלום:

  • ראשית, אין כמראה עיניים, לכן אני ממליצה ללכת בעצמכם לפנסיון. אל תסתפקו רק בטלפון, תבדקו את האזור, את התאים בהם מוחזקים הכלבים, ומהם התנאים הכלליים. חשוב לבדוק שהמקום נקי ושהתאים מנוקים.
  • ודאו שהמקום מגודר ותחום, כדי למנוע מבעלי חיים משוטטים ואנשים זרים לחדור לפנסיון.
  • חשוב לוודא שיש לכלבים מקום מוצל להיות בו, פרט זה מאוד חשוב בימי הקיץ החמים. בנוסף, בדקו האם קיימת במקום הגנה מפני רוחות וגשמים.
  • יש לשים לב אם יש לכלבים מקום מרבץ רך ונוח, או שמא כדאי להביא את המיטה של הכלב מהבית.
  • בדקו באיזה סוג מזון מאכילים את הכלבים בפנסיון, רצוי להביא עמכם את האוכל שהכלב רגיל לאכול בבית, על מנת שלא לגרום לשינויי תזונה העלולים לגרום לשיבושים במערכת העיכול.
  • בדקו האם יש לכלבים כלי מים נקיים ומלאים.
  • שאלו מי מוציא את הכלבים לטיול היומי? כמה פעמים ביום הכלבים בחוץ ובמשך כמה זמן?
  • התעניינו כמה פעמים ביום מנקים את התאים ואת הסביבה? האם בעלי המקום מדבירים את סביבת הפנסיון כנגד טפילים חיצוניים, כגון קרציות ופרעושים ובאיזו תדירות?
  • האם הכלבים שבפנסיון מחוסנים?
  • מה קורה אם הכלב חולה בפנסיון? מי הווטרינר המטפל?
  • בררו האם הכלב שלכם צריך לעבור חיסונים או טיפולים למיניהם לפני הכניסה לפנסיון.
  • כדאי לבקר עם הכלב בפנסיון לפני המועד שבו אתם אמורים להשאיר אותו שם. כך המקום יהיה קצת יותר מוכר לכלב בפעם הבאה.
  • כדאי תמיד לשים על הקולר של הכלב את שמו ומספר הטלפון העדכני שלכם.

אילו טיפולים מומלץ שהכלב יעבור לפני הנסיעה?

בין אם הפנסיון דורש זאת או לא, חשוב שהכלב יהיה מחוסן בכל החיסונים השנתיים שהוא אמור לקבל באופן שגרתי:
חיסון נגד כלבת – וירוס הכלבת מהווה סכנה לכל היונקים. הווירוס קטלני ובעל חיים שגילה סימנים קליניים, ימות כמעט ב- 100%. הווירוס גורם לפגיעה במערכת העצבים וההדבקה היא ע"י נשיכה. למחלה אין תרופה, והדרך היחידה למניעתה היא החיסון. על פי החוק במדינת ישראל יש לחסן כלבים אחת לשנה.
חיסון משושה כולל בתוכו חיסון כנגד שישה גורמי מחלה.
תולעת הפארק – התולעת פוגעת בוושט, באבי העורקים, עלולה לגרום למוות פתאומי מדימום, לפליטות ולגידולים סרטניים בוושט. הטיפול נגדה הינו טיפול תרופתי מונע (לא חיסון), הניתן לפחות אחת לשלושה חודשים.
שעלת המכלאות – דלקת בדרכי האוויר העליונות של מערכת הנשימה. המחלה מאופיינת בשיעול יבש וטורדני, אשר מתואר על ידי רוב הבעלים כ"משהו תקוע בגרון של הכלב שלי". באופן קלאסי, כלבים ששהו בכלביות צפופות, בפנסיונים לחיות מחמד, או שהשתתפו בתצוגות כלבים, חשופים יותר למחלת השעלת, אם כי גם בטיולים לפארק הם יהיו חשופים למחלה, בעקבות מפגש עם כלבי השכונה. תקופת הדגירה היא בין יומיים לשבועיים מהמפגש הראשוני, ולכן ייתכן והכלב בילה יומיים במכלאה, ורק שבועיים לאחר חזרתו הביתה, יופיע השיעול הראשוני. ניתן למנוע את מחלת השעלת על ידי חיסון. את תרכיב החיסון מטפטפים בעדינות לתוך נחירי הכלב. הרעיון העומד בבסיס חיסון זה הוא יצירת חיסוניות מקומית באתר המיועד להדבקה.
ג'יארדיה – הינו טפיל ממשפחת הפרוטוזואה. הטפיל גורם לשלשול ומדבק הן לבני אדם והן לחיות מחמד בכל העולם. קיים חיסון לג'יארדיה, אולם הוא אינו מיועד למנוע הדבקה בבעלי חיים מחוסנים. החיסון מאושר לשימוש כטיפול נוסף בחיה מודבקת במחלה ולהפחתת הפרשה של ציסטות על ידי בעלי חיים מחוסנים. דבר זה עוזר במכלאות, שמנסות להפחית את ההדבקה הסביבתית שלהם בזמן התפרצות המחלה, או כאשר בעל החיים נדבק בה שוב ושוב.

מה לגבי פרעושים וקרציות?
יש לבצע טיפולי מניעה כנגד פרעושים וקרציות על בסיס קבוע, ובייחוד טרם הכניסה לפנסיון. כנגד פרעושים מומלץ לטפל באמפולות .(spot-on) האמפולות מכילות נוזל אותו שמים על הגוף. כנגד קרציות יש לטפל באמצעות אמפולות או קולר.

בנוסף, יש לבצע טיפול כנגד תולעי מעיים (עגולות ושטוחות (על ידי כדורים. יש לבצע טיפול מונע באופן שיגרתי אחת לחצי שנה.

מה לגבי חתולים?
חתולים הם חיות מאוד טריטוריאליות ועלולות להיכנס ללחץ מכל שינוי קטן בסביבתם. קיימים פנסיונים המיועדים לחתולים, אך יש להתאים זאת לאופי החתול. ישנם חתולים אשר ירגישו יותר בנוח בביתם, עם מישהו שיבוא למספר שעות וייתן להם אוכל ומים, יחליף את החול ויעניק להם תשומת לב.

לאחר החופשה, כדאי לבקר את הווטרינר לבדיקה חוזרת, ולוודא שהכול תקין ליתר בטחון. אם כן, חשוב ליהנות, לבלות ולנפוש מידי פעם, ואם נקפיד למלא אחר ההנחיות שלמעלה ונשאיר את כלבנו בידיים טובות, תהא חופשתנו נעימה ורגועה יותר. רק חשבו על המפגש המחודש וכשכוש הזנב של כלבכם עם שובכם.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
גישה עדינה לירידה במשקל לאחר לידה
חוויית ההיריון, הלידה והבאת חיים חדשים לעולם היא יוצאת דופן...
בדיקות לפני קניית דירה - מה הכרחי לעשות?
בדיקות לפני קניית דירה נעשות למטרות שונות, ובין היתר, לטובת...
יועץ עסקי מומלץ
קידום ופיתוח של עסק הוא לא דבר פשוט, בייחוד במדינתנו...
פרקט spc
עולם הפרקטים הולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות והרבה יותר אנשים...
לחבר בין ההיסטוריה לבין ההווה היהודי
מדינת ישראל היא נס גלוי וככל שאנחנו מתחברים יותר להיסטוריה...
איך תבחרו מעצבת פנים מומחית?
תכנון ייחודי לכל נכס בשביל לתכנן את הבית שלכם, העסק או...
מדוע חשוב למצוא מוסך טוב, אמין וזו שיענה לכל הצרכים שלנו בנוגע לרכב
מתי אני צריך עזרה של מוסך לצערנו כפי שכולנו ראינו בתוכניות...
מה הקשר בין בטיחות מזון לבין רישיון עסק?
בטיחות מזון חוק רישוי העסקים בישראל קובע לכל בעל עסק שעוסק...