Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

קרקע פורייה לתחילתה של ידידות מופלאה

קרקע פורייה לתחילתה של ידידות מופלאה
צילום: דוברות עיריית גבעתיים

מחזור נוסף של הפרויקט המוצלח "מרפסות פורחות בגבעתיים" יוצא לדרך

לאור הצלחתו הרבה של המחזור הראשון של הפרויקט "מרפסות פורחות", מחזור נוסף יוצא לדרך בימים אלה.

צילום: דוברות עיריית גבעתיים

"מרפסות פורחות" הוא פרויקט קהילתי בגבעתיים, במסגרתו נפגשים המתנדבים עם אזרח או אזרחית וותיקים תושבי העיר, ויחד השניים יוצרים ומטפחים אדניות פורחות בביתם. מעבר לערך האסתטי של האדניות בבית הוותיק, הפרויקט מייצר חיבור אנושי משמעותי בין המנדבים לאזרח הוותיקים, באמצעות מפגש בלתי אמצעי בו נרקם קשרי ידידות. עבור האזרחים הוותיקים מדובר במפגש חברתי משמעותי המאפשר לאזרחים הוותיקים להעשיר את חיי החברה והפנאי ולהפיג את בדידותם. למעשה, על פי החשיבה שבבסיס הפרויקט, האדניות הן "הקרקע הפורייה" עליה צומחת ידידות בין המתנדבים והוותיקים.

המתנדבת דקלה לנג, תושבת העיר מזה 30 שנה ועוסקת בגינון טיפולי, משתפת כי: "היום שתלנו יחדיו, והיה מאוד מרגש! הגמלאית המקסימה "שלי" הריחה את צמחי התבלין, והתלהבה מהם. היא הניחה אדמה, הידקה, שחררה את השתיל מהכוסית ומיקמה אותו. התלכלכה כולה באדמת השתילה ומאוד מאוד נהנתה. בסוף, הניחה את היד על הלב, ואמרה שזה עושה לה טוב כאן".

הפרויקט הוא פרי יוזמה של תושב העיר, חובב הגינון נמרוד שחם, האחראי בין היתר על מיפוי הצרכים של הגינון בפרויקט, הכולל הדרכה מקצועית להצלחת השתילה והפריחה. האגף לשירותים חברתיים בעיריית גבעתיים ו"עמותת קהילתיים" לקחו את הפרויקט "בשתי ידיים" ופתחו אותו לראשונה לפני כשנה. במרכז הקהילתי "שדה בוקר" מתקיימים המפגשים המשותפים של כלל המתנדבים והוותיקים, כאשר היחידה לאזרחים ותיקים והיחידה להתנדבות, אחראיות על המתנדבים והדרכתם האישית, והן מספקות הכשרה מתאימה לאורך השנה, באמצעות מפגשים שוטפים.

בשלב הראשון, המתנדבים מגיעים לבתי הוותיקים לטובת תכנון האדניות במרפסות הספציפיות, כולל התאמה לכיווני המרפסת ושעות השמש הצפויות להגיע לאדניות. לאחר מכן, המתנדבים מקבלים הכשרה מתאימה ומתחילים לעבוד על גינון המרפסות יחד עם הוותיקים. אחת לחצי שנה האדניות הפורחות מתחדשות, בהתאם לעונה.

המתנדב רוני פינקלשטיין מספר: "בזכות הפרויקט יצא לי להכיר את אליעזר איש מקסים ומרשים. אני מגיע אליו פעם בשבוע ומשוחחים, הוא מדבר ומשתף אני בעיקר מקשיב ונהנה לשמוע. אליעזר עצמאי לחלוטין בטיפול בצמחים, משקה לבד. הוא גר בקומה ראשונה, ולפני שאני מגיע אני עושה סיבוב מחוץ לבניין וצופה ב 3 החלונות שבהם יש את הצמחים ונהנה לראות את התוצאות".

צילום: דוברות עיריית גבעתיים

עינת צוקר, רכזת מתנדבים באגף לשירותים חברתיים: "פרויקט מרפסות פורחות הינו פרויקט ייחודי החוגג שנה להקמתו. הפגת בדידות מהווה מטרה חשובה עבור האזרחים הוותיקים אשר לא תמיד יכולים לצאת מבתיהם לפעילויות הרבות הקיימות בעיר ולעיתים קרובות הילדים גרים רחוק ולא תמיד פנויים. מתנדב המגיע אחת לשבוע, מתעניין לשלומם, מהווה אוזן קשבת לצד היצירה המשותפת, משמש כמו תרופה עבורם.

אנו מפעילים שני פרויקטים נוספים שמטרתם היא הפגת בדידות; פרויקט הל"ב ואוזן קשבת. אני מזמינה מתנדבים המעוניינים לקחת חלק בפרויקטים למען הקהילה בעיר לפנות אליי ויחד נתאים לכל מתנדב ומתנדבת את הפרויקט הנכון להם".

מתנדבים או אזרחים ותיקים המעוניינים להצטרף למחזור השני של "מרפסות פורחות", מוזמנים לפנות בהקדם לעינת צוקר, רכזת המתנדבים במחלקת הרווחה (03-5722382) או לנמרוד שחם, רכז הפרויקט (054-4673444)

 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
למה צריך לבצע בדיקות גנטיות?
בדיקה גנטית יכולה לסייע באבחון הפרעות גנטיות או מחלות הנגרמות...
הזהב הנוזלי של ישראל
שמן זית ישראלי ידוע באיכותו יוצאת הדופן ובטעמו העשיר. שמן...
הורים זה הזמן לגרום לילדיכם לקחת חלק בקדמה
בנוף הטכנולוגי המתקדם במהירות של היום, הצגת ילדים לרובוטיקה בגיל...
טכנולוגיה חדשנית בתחום ניקיון רחובות וכבישים לראשונה בגבעתיים
גבעתיים מתחדשת בטכנולוגיה חדשנית בתחום ניקיון הרחובות ונראות פני העיר. פיילוט...
מצדיעים לשורדי השואה
אירוע ההוקרה השנתי לשורדי ושורדות שואה בגבעתיים, נערך בתיאטרון גבעתיים מאות...
הוועדה המחוזית אישרה את תכנית התחדשות למתחם "בראשית" בגבעתיים, במסגרתו ייבנו 650 יחידות דיור חדשות במזרח העיר
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, אישרה את התוכנית להתחדשות...
מכללת קוד והייטק לילדים
העולם משתנה במהירות, והטכנולוגיה מתקדמת מהר יותר מאי פעם. מה...