Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תמא 38 במרכז – כל מה שצריך לדעת

תמא 38 במרכז – כל מה שצריך לדעת
קרדיט: canva

רבים מאמינים כי פרויקטי בניה מסוג התחדשות עירונית כמו תמ"א ופינוי בינוי הם זהים לחלוטין וכי מדובר באותה גברת בשינוי אדרת, אך לא כך הדבר. בפועל, מדובר על פרויקטים שונים לחלוטין במגוון סדרי גודל, הדורשים אישורים שונים ובירוקרטיה מורכבת. ההבדל המשמעותי ביותר בין סוגי הפרויקטים השונים הוא סדר הגודל שלהם – למשל, כאשר מדובר על תמא 38 תל אביב, מדובר למעשה בהריסה ובניה מחדש של בניין אחד בלבד באזור תל אביב או בכל מקום בו מתרחש פרויקט זה. לעומת זאת, כאשר מדובר על פינוי בינוי, מדובר על סדר גודל של כמה בניינים ואפילו שכונה, כאשר המינימום הוא 24 יחידות דיור קיימות.

קרדיט: canva

פינוי בינוי – הדקויות שכדאי להכיר

בעקבות העובדה כי פרויקט פינוי בינוי הוא נרחב הרבה יותר משטח בניין אחד בלבד, ולעיתים הוא יכלול שכונות שלמות, הבירוקרטיה והתכנון הכרוכים בו הם מורכבים הרבה יותר. עם זאת, רשויות מקומיות ועיריות רבות יעדיפו להשקיע בפינוי בינוי של שכונה שלמה על פני תמא 38 של בניין בודד, בזכות פוטנציאל הרווח הגדול, הן של העיריות והן של היזמים, כמו גם הרחבת התשתיות באזור הפרויקט. על מנת לאשר פינוי בינוי בראשון לציון לצורך הדוגמה, יהיה על היזמים לקבל את הסכמתם של בעלי הנכסים באזור המיועד על מנת להגיש תב"ע פינוי בינוי למתחם המיועד. כאשר 60% מסכימים, ניתן להגיש את התב"ע, כאשר 80% מכלל בעלי הנכסים מאשרים את הפרויקט ניתן להגיש תביעה לחיוב דיירים סרבנים, וכאשר 100% מבעלי הנכסים מאשרים – ניתן לצאת לדרך ולהתחיל בהריסה ובבניה. בנוסף, יש לקבל שני אישורים חשובים – הראשון ממשרד השיכון והבינוי, אשר צריך לאשר את מתחם הפינוי בינוי, והשני הוא אישור עקרוני מאגף התכנון והבניה של הרשות המקומית.

 

לפנות אל המומחים בתחום

בסופו של יום, ישנן דרישות סף כלליות אשר בלעדיהן לא ניתן יהיה לבצע התחדשות עירונית רמת גן או בכל ישוב אחר באמצעות פרויקטים כמו תמא 38 או פינוי בינוי. בין הדרישות העיקריות והבסיסיות ביותר ניתן למצוא את ותק המבנה המיועד ואת עמידותו בתקני רעידת אדמה הנהוגים כיום. ללא ספק החברה המובילה בכל הנוגע ליזמות וביצוע התחדשות עירונית היא קבוצת אדלר להתחדשות עירונית, אשר פועלת בתחום שנים רבות וביצעה מגוון עצום של פרויקטים מצליחים ואיכותיים, שהוסיפו לרווחת הדיירים והביאו תשואות נאות. לפרטים נוספים פנו אל איציק, בכתובת המייל [email protected] .

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...