Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תקציב עיריית גבעתיים לשנת 2022 אושר ברוב קולות

תקציב עיריית גבעתיים לשנת 2022 אושר ברוב קולות
צילום רונן אקרמן

אושר בישיבת מועצה תקציב העירייה לשנת 2022. מדובר בתקציב השוטף בלבד, שאינו כולל את תקציב הפיתוח המאושר באופן בנפרד בהתאם לעבודות פיתוח, תשתיות, שיפוצים וכו'. מעבר לתוספת שיא של כ- 4,000,000 בתקציב החינוך ,תקציבים נוספים הוקצו לטובת תחומים שונים; רווחה וגמלאים, ספורט, נוער וצעירים, תחום החירום והביטחון, צרכים מיוחדים, איכות הסביבה, ניקיון וחזות העיר, מורשת ישראל ועוד.

צילום רונן אקרמן

תקציב החינוך הוא בעל הנפח הגדול ביותר ועומד על כ- 40% מכלל תקציב העירייה. השנה, במסגרת תוספת התקציב לחינוך, יורחבו התכניות החברתיות והרגשיות בבתי הספר, על-מנת לחזק את החוסן האישי של התלמידים, בתום שנתיים של קורונה. תכניות להרחבת והעשרת מסגרות החינוך המיוחד יקודמו ויתווספו תכניות העשרה בבתי הספר ובגני הילדים. תחום המנהיגות החינוכית יקודם תוך פיתוח עתודות לניהול בקרב צוותי ההוראה בבתי הספר בעיר. דגש מיוחד יינתן לנושא החדשנות הפדגוגית, עידוד יוזמות של צוותי חינוך, פיתוח מיומנויות וכישורי הוראה ולמידה.

תוספת תקציבית הוענקה גם לאגף הביטחון, עבור הקמת מדור חדש בתחום הבריאות. השקעה תקציבית נוספת היא לטובת החלפת מערכות החשמל במקלטים הציבוריים ולמצלמות אכיפת עבירות חניה שנפרסו ברחבי העיר. תקציב הרווחה, מוקדש כולו לליווי מקצועי ולסיוע למשפחות ולאנשים שמצויים במצבי משבר וקושי. השנה, יוקצו משאבים לפיתוח מרכז ייחודי לגילאי 60 פלוס וכן בפיתוח שירותים לתושבים עם צרכים מיוחדים ומשפחותיהם, לרבות הקמת מרכז ייעודי לנושא. תוספת התקציב לתחומי ספורט ותרבות, תיועד לשיפור תשתיות הספורט והקהילה בעיר והרחבת מגוון האירועים הקהילתיים לאוכלוסיות שונות.

התחום בעל ההשפעה הגדולה ביותר על המרקם העירוני ותושביה, הוא תקציב הפיתוח (תב"ר – תקציב בלתי רגיל) הכולל פרויקטים בסכומים של עשרות ומילוני ש"ח שיעצבו מחדש את פני העיר. בין הפרויקטים המתוכננים; בניית אשכול גני ילדים חדש באזור הסיטי המתפתח, שיפוץ אודיטוריום בית ראשונים, הנגשת המרכזים הקהילתיים שדה בוקר ושז״ר ועוד. העירייה ממשיכה בפרויקט מיתון תנועה ברחבות העיר; השומר, ריינס, ויצמן ורבין. במסגרת תוספת התקציב לחינוך ייבנה תוספת של אגף בבית ספר גורדון ותוספת אגף משולב אולם ספורט בבית ספר בן גוריון, כמו גם תוספת של אגפים בבתי הספר ברנר, שמעון בן צבי בנוסף, יבנו אולם הספורט ומועדון הנוער בדרך רבין ויוקם מבנה שבט הצופים החדש. כמו כן, העירייה תרכוש ציוד חדש לגני הילדים ולבתי הספר.

במסגרת תקציב הפיתוח מהתב"ר יבוצעו חידוש של הגינות הציבוריות: גן סולד, גן שופרני, גן תקומה, גן אסתר וגן יפה, שיעברו שיפוץ הכולל החלפת מתקני משחק, הוספת משטחי בטיחות, תוספת צמחייה והצללה, החלפת מתקני כושר. פרויקט הנגשת הגינות על פי תקן הנגישות ממשיך גם בשנה זו. הפרויקט כולל מערכות שבילים, פתרונות לליקויי ראייה, שדרוג מתקני המשחק למתקנים מונגשים וכו'. עוד במסגרת התקציב, תוקם כיכר חדשה ברחוב המעורר/בורוכוב, לצד חידוש המזרקה בכיכר ווהלין. כמו כן, ממשיך פרויקט הגדלת הצל במרחב הציבורי הכולל נטיעות של מאות עצים המעניקים צל וסופחים אבק ברחובות העיר.

ראש עיריית גבעתיים רן קוניק: "אני רוצה להודות לחברי המועצה על השתתפותכם ותמיכתם בתקציב העירייה לשנת 2022. לאחר תקופה ממושכת בה חווינו את ההשלכות הכלכליות של הקורונה לצד מבצע צבאי שכלל נפילת טיל ישיר בגבעתיים בשנה שעברה, אני שמח לבשר כי העירייה סיימה את שנת הכספים 2021 באיזון תקציבי. התקציב לשנה זו, מהווה הזמנות לעודד ולפתח את המסחר בעיר ולהרחיב את העשייה הציבורית למען רווחת התושבים והתושבות. גם בשנה זו הצלחנו להגדיל את תקציב החינוך, המהווה 40% מתקציב העירייה, אשר בזכותו נבנה אגפים חדשים בבתי הספר בעיר ונמשיך להשקיע בתכניות לימוד חדשניות. על אף שנתיים מורכבות, תקציב 2022 מביא בשורה חשובה של גידול תקציבי ב- 5.5% (תוספת התקציב מתחילת הקדנציה הנוכחית עומדת על כ- 73 מיליון ₪), המאפשר פיתוח והרחבת פרויקטים בתחום החינוך, הרווחה, הנוער והצעירים, הביטחון, איכות הסביבה וחזות העיר ובתרבות, העשרה ופנאי. אני רוצה להודות לגזבר העירייה מר שלומי שפירא וצוות חשבי העירייה שעמלו לילות כימים על הכנת תקציב מאוזן ויפה שממשיך לקדם את כל תחומי החיים בעירנו".

 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
טכנולוגיה חדשנית בתחום ניקיון רחובות וכבישים לראשונה בגבעתיים
גבעתיים מתחדשת בטכנולוגיה חדשנית בתחום ניקיון הרחובות ונראות פני העיר. פיילוט...
"מגשרים על סכסוכים": לא שיתפו אותך בסרטון טיק טוק? לא הזמינו אותך למסיבה? בכיתה יש מריבות על מקומות ישיבה?
קורס של מרכז הגישור העירוני בגבעתיים בשיתוף מתנדבי "ידיד לחינוך"...
טבע אורבני בעין העדשה
נמרוד שחם, הדס צורף ועדי זהר הם הזוכים בתחרות "צילום...
לראשונה עמדת שירות עצמי של ביטוח לאומי הושקה במרכז שירות לתושב בעיר
כחלק מהמאמץ להנגיש ולהרחיב את מגוון השירותים לתושבי העיר, בימים...
הדשן בגן רבקה ירוק יותר. לראשונה בגבעתיים: קומפוסטר לשימוש חופשי של התושבים
היחידה לקיימות באגף שפ"ע הקימה את המדשן (קומפוסטר) העירוני הראשון...
גבעתיים לא מעלימה עין
עובדות ועובדי עיריית גבעתיים התגייסו להעלאת המודעות למאבק נגד אלימות...
חנוכה מדליק אש בגבעתיים
פסטיבל הצגות חנוכה בתיאטרון, הפנינג גלגליות בפארק גבעתיים ועוד מגוון...
גוזרים את הסרט: מתחם גני הילדים החדש נחנך באופן רשמי
רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: " מדובר במבנה מודרני בעל...
מועדון שורדי השואה שלנו "קפה אירופה" זוכרים את רס"ן בר פלח ז"ל, סגן מפקד סיירת הנח"ל שנהרג בהיתקלות עם מחבלים לפני כחודשיים
ביום שלישי (16.11), נערך אירוע הוקרה לזכרו של בר פלח...
קרקע פורייה לתחילתה של ידידות מופלאה
מחזור נוסף של הפרויקט המוצלח "מרפסות פורחות בגבעתיים" יוצא לדרך לאור...