הצבעה לירוקים- פתרון אלטרנטיבי לאדישות הבוחר

הצבעה לירוקים- פתרון אלטרנטיבי לאדישות הבוחר

בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה הולכת ומתפשטת של אדישות בקרב ציבור המצביעים במדינת ישראל.

נדמה שלאנשים לא איכפת מי ינהל את חיינו הציבוריים,כיוון שמעשי המפלגות והיצע המנהיגים העומדים בראשן , הכניסו את הציבור למצב של ייאוש שקט ופאסיבי, מתוך אמונה שאף אחד לא יכול לשנות דבר, וכי נדונו כולנו להיות מונהגים ע"י חדלי אישים ומעש.

המנהיגים הנוכחיים של שלושת המפלגות הגדולות בישראל , מימין במרכז ובשמאל, הוכיחו קבל עם ועולם כי אינם ראויים להנהיג את העם, ולהוביל את מדינת ישראל בבטחה בניסיונות שעוד נכונו לה בעתיד. מסיבות רבות ומגוונות, הגענו למצב של "עם לבדד ישכון" , עם תחושה של אומה במצור במרחב עוין, מעין נטע זר בחברה הגלובאלית, כאשר כמעט כל פעולה בה ישראל נוקטת , נתקלת בחומה בצורה של חוסר הבנה, אי קבלה, ותעוב.

אלא שישראל אינה לווין של כדור הארץ, היא נטועה עמוק במרחב המזרח התיכון, גבה במזרח ופניה למערב, ואם נרצה או לא נרצה, אנו חלק מהתרבות והגיאוגרפיה הגלובאלית, ומעשינו ומחדלנו כאן משפיעים לא רק עלינו כפרטים וכאומה, אלה על העולם כולו.

הציבור משוכנע כבר כי הפוליטיקאים כיום בציבוריות הישראלית אינם מסוגלים לגרום לשיפור באורחות חיינו. אין הם מסוגלים עוד לדאוג לחינוך ילדינו, לבריאותנו, למערכת תחבורה נאותה, למניעת וביעור הפשיעה הגוברת, והם אף פוגעים בברוטאליות בקרנות הפנסיה שלנו וכך בעתידנו.

ממשלות ישראל לדורותיהן פגעו אנושות באיכות החיים ובסביבה של כל אחד ואחת מאיתנו.

אנו נושמים אוויר מזוהם, הנהרות והנחלים מצומקים ודלוחים. חיות הבר והצמחייה הטבעית מתדלדלות ונעלמות מן הנוף, האדמה מלאה מתכות כבדות, ומי התהום בלתי ניתנים לשתייה ישירות מהברז.

הציונות נלחמת מזה מאה שנה ויותר על מקומנו כאן על פיסת האדמה הזו, כתם זניח על מפת העולם, שאפילו אין בו מקום לכתוב את השם "ישראל" בתוכו.

חונכנו משחר ילדותנו להאמין כי זו מולדתנו וערש עמנו , אולם במו ידינו אנו הורסים אותה, ולא מאפשרים לחיות בה באופן הבסיסי ביותר של הזכות לחיים בריאים, נוחים ובעלי משמעות.

מה הטעם להקריב את חייהם של טובי בנינו במלחמות על טריטוריה, אם בסופו של יום לא נוכל להתקיים, פשוטו כמשמעו, בטריטוריה זו?

התחושה האישית של כל אזרח במדינת ישראל, שאין לנו על מי לסמוך, וכי אנו מונהגים ע"י פוליטיקאים מושחתים וחסרי יכולת, מסתברת להוותנו כתחושת בטן נכונה.

אינסטינקטיבית אנו חשים כי להלכה ולמעשה , אנו האזרחים מופקרים לגורלנו, הממשלה לא מושלת , ואת תפקידיה המסורתיים, בייחוד החברתיים, היא מעבירה לעמותות שונות.

אף לא אחת משלושת המפלגות הגדולות בישראל העלתה את נושא איכות הסביבה כנושא ראשי במצעה.

מנהיגי שלושת המפלגות הגדולות, ומפלגות הלווין שלהן משוכנעים שציבור הבוחרים אדיש לנושאים אלו.

נושאים קרדינאליים כגון חינוך ירוק, שמירה על הטבע, ומיחזור נראים בעיניהם כבלבול מוח של מחבקי עצים הזויים למיניהם. הציבור בישראל חייב להתעורר ולהבין שניתן לחיות כאן אחרת.

יש אלטרנטיבה לאדישות ולרפיון והיא להצביע למפלגת הירוקים.

לנו יש תשובות ברמה המקומית וברמה הארצית. מדיניות ירוקה בישראל תשפיע על איכות החיים בסביבתו המיידית של כל אזרח בפרט, ושל הציבור במדינת ישראל בכלל.

עדיין לא מאוחר מדי, ניתן בכוחות משותפים לרפא את חוליי החברה , הכלכלה והסביבה בישראל. אנו עדים לאחרונה להתעוררות ולהתעניינות תקשורתית בכל מה שקשור למחשבה ואורח חיים ירוק. יותר ויותר ידוענים מצרפים את קולם למען חיים ירוקים יותר. ברמת גן למשל, חני נחמיאס הצטרפה לפעילות רשימת הירוקים, והיא מתמודדת מטעמה על מקום במועצת העיר.

ניתן כיום באמצעות הכלים הדמוקרטיים העומדים לרשותנו, להחליף את שלושת המפלגות הגדולות שכשלו, באג'נדה ירוקה ורלבנטית לחיי כולנו כפרטים וכאומה.

באופן פרדוכסאלי למדי, על אף מצבנו הביטחוני הקשה, הכלכלה הישראלית יציבה למדי. אלא שהון רב מידי מרוכז בידי אנשים מעטים מידי, כאשר מעמד הביניים הרחב כורע תחת עומס מיסים לא סביר, ונושא על גבו גם את השכבות הסוציו-אקונומיות החלשות במדינה, בעוד העשירים באמת נושאים רק במס שפתיים , נהנים מכל טוב הארץ ומשמניה, ומגדילים את הניכור ביניהם לשאר האוכלוסייה.

מדיניות ירוקה אמורה לתקן עוולות אלה. יש לעודד את המגזר היצרני לעבור לשימוש באנרגיות חלופיות ולא מזהמות. להקל במיסוי את המפעלים הנקיים, ולקנוס קשות את התעשיינים המזהמים באופן כזה שייאלצו לשנות את דרכיהם או לסגור את מפעליהם המזיקים.

מיסוי נאות והוגן, רגולאציה חברתית וסביבתית מודרנית, יאפשרו לכוחות פוליטיים חדשים ורעננים לצבור יותר כוח ברשויות המקומיות ובכנסת ישראל, וכך להעמיק לחדור לשכלם ולליבם של המוני בית ישראל, ולבנות כאן אומה שכולנו נוכל להתגאות בה, דוגמת מופת ומודל לחיקוי לאומות אחרות בעולם.

במקורותינו כתוב כי לנו ניתנה ארץ זו למשמרת עולם, לחיות ולעבוד ולאהוב בה , לגדל את ילדינו ונכדינו בבטחה ובשלום.

יש לנו ארץ עם פוטנציאל גדול מאד, גשר בין שלוש יבשות, שטופת שמש וים, עם משאב אנושי נדיר של שכל יהודי וישראלי, ועם מקורות אנרגיה חלופיים לא מזהמים של אור ורוח ומים, שילוב נכון של כל אלה עם אג'נדה ירוקה והפניית משאבים נאותים, יהפכו את מדינת ישראל לארץ שכדאי מאד לחיות בה.

הצבעה למפלגת הירוקים ברשויות המקומיות.

אזרח מעורב ואיכפתי, שאינו אדיש לגורלו, צריך להיות מודע לעובדה כי חייו מנוהלים בשלושה מישורים לפחות:העולמי, הארצי והמקומי. הצבעה למפלגת הירוקים ברשויות המקומיות בשנת 2008 תשפיע באפן ישיר וממוקד על איכות החיים של כל אחד מאיתנו. די לנו בשלטון המוכן להקים מפלצות רבי קומות ומשרדים, בלי להתחשב בכושר הנשיאה המדולדל של השטח , ומבלי לפתח תשתיות מתאימות במקביל.

אנו רוצים מנהיגות אשר תדאג לשפר את איכות החיים, תדאג לשפר את החינוך, תדאג לאוכלוסיות החלשות שבקרבנו ותדאג לעתידנו .

הצבעה לרשימת הירוקים ברמת גן, כאלטרנטיבה לשלטון הנוכחי רב השנים , תאפשר לנו להחזיר את הגן לרמת גן, ולצבוע את החיים שלנו בירוק.

 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
מארזי קוקטיילים מוכנים מראש
אוהבים לשתות קוקטיילים איכותיים מדי פעם, אבל מעולם לא עשיתם...
מה עושים כשיש בעיה בצנרת הביוב?
כולנו חיים בידיעה ברורה שיש לנו מערכות ביוב נהדרות שלמעשה...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
גישה עדינה לירידה במשקל לאחר לידה
חוויית ההיריון, הלידה והבאת חיים חדשים לעולם היא יוצאת דופן...
בדיקות לפני קניית דירה - מה הכרחי לעשות?
בדיקות לפני קניית דירה נעשות למטרות שונות, ובין היתר, לטובת...
יועץ עסקי מומלץ
קידום ופיתוח של עסק הוא לא דבר פשוט, בייחוד במדינתנו...
פרקט spc
עולם הפרקטים הולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות והרבה יותר אנשים...
לחבר בין ההיסטוריה לבין ההווה היהודי
מדינת ישראל היא נס גלוי וככל שאנחנו מתחברים יותר להיסטוריה...
איך תבחרו מעצבת פנים מומחית?
תכנון ייחודי לכל נכס בשביל לתכנן את הבית שלכם, העסק או...
דילוג לתוכן