Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

במה שונה המשפט הפלילי מהמשפט האזרחי?

במה שונה המשפט הפלילי מהמשפט האזרחי?
קרדיט - Canva

כאשר מחלקים את עולם המשפט, תהיה ההפרדה הראשונה בין המשפט האזרחי למשפט הפלילי. ההבדל הגדול בין השניים הוא שהמשפט האזרחי נעשה בין אדם/ גוף אחד לאדם/ גוף אחר. גם התובע וגם הנתבע הוא אדם או גוף כלשהם. במשפט הפלילי התובע הוא המדינה, בין אם באמצעות אגף התביעות של המשטרה בעבירות קלות יותר ובין אם באמצעות פרקליטות המדינה בעבירות חמורות יותר. משרד עורך דין פלילי צריך להיות בעל ניסיון רב בייצוג חשודים/ נאשמים בעבירות פליליות. בניגוד למשפט האזרחי כאן  לא עומד על הפרק רק פיצוי כספי אלא הענישה יכולה להיות, מעבר לקנס כספי, גם מאסר לתקופה לא קצרה. בשל כך בחירת עורך דין פלילי מנוסה חשובה ביותר עבור החשוד.

מתי לפנות לעורך דין פלילי?

כאמור, בחירת עורך דין פלילי היא קריטית עבור חשוד. לא רק הבחירה מי יהיה עורך הדין שייצג היא חשובה מאוד אלא גם העיתוי, זמן החיפוש והפניה אל משרד עורך דין פלילי. ישנם חשודים שלא ממהרים לפנות לעורך הדין אלא ניגשים לחקירה מבלי שהתייעצו וקיבלו הנחיות מעורך הדין. זוהי טעות. חשוב לפנות לעורך הדין מוקדם ככל האפשר כך שיהיה מעורב בדברים כבר מתחילתם. כך יוכל לסייע אם ישנה הארכת מעצר, למשל באמצעות החלפת המעצר במעצר בית או שכנוע השופט כי הדבר מיותר. עורך הדין ייעץ ויסייע בכל תהליך החקירה כך שהחשוד יאמר את הדברים הנכונים ביותר. כמובן שאם הוחלט על הגשת כתב אישום, לעורך הדין תפקיד חשוב בייצוג הנאשם במשפט.

ליווי המתלונן/ת ע"י עורך דין פלילי- יש דבר כזה

כאשר מדובר על עורך דין פלילי, לרוב הוא יהיה קשור לייצוג חשוד בעבירה כלשהי. עורך דין פלילי מלווה את החשוד בשלבים הקודמים למשפט ומשמש כסנגור כאשר הוחלט על הגשת כתב אישום וקיום משפט. עם זאת, במיוחד בשנים האחרונות, ניתן לראות שגם מתלונן, לרוב מתלוננת, על עבירת אלימות: במיוחד אלימות במשפחה, או עבירת מין מלווה ע"י עורך דין פלילי למרות שהיא אינה התובעת במשפט הפלילי אלא המדינה. עורך דין פלילי בתחום עבירות מין או אלימות יסייע למתלוננת לשפר את תחושת הביטחון בה היא חיה, למשל באמצעות הוצאת צו הרחקה כנגד החשוד/ נאשם שיהיה תקף באופן מידי ולתקופה ארוכה. ליווי עורך הדין יאפשר למתלוננת לעיין בכתב אישום לפני הגשתו ולהיות אפילו מעורבת בשיקולים לשחרור מהכלא כאשר מדובר על זהו שחרור מוקדם.

עו"ד הילה שבו היא עורכת דין פלילית בעלת ידע וניסיון רב. היא מייצגת את לקוחותיה במקצועיות וברגישות תוך מתן יחס אישי לכל לקוח. מוזמנים ליצור קשר.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...