Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כמה טווח נסיעה אתם צריכים בקניית אופניים חשמליים?

כמה טווח נסיעה אתם צריכים בקניית אופניים חשמליים?
מקור יח"צ

שוק האופניים החשמליים עובר בשנים האחרונות להילוך גבוה. שליחים, בעלי מקצוע, אנשי שירות, סטודנטים, עובדי היי-טק, בני נוער, חיילים והרשימה נמשכת. יותר ויותר אוכלוסיות נחשפות ליתרונות שגלומים ברכיבה על אופניים חשמליים, והיבואנים מצדם מתאימים את הסחורה. 

אתר האינטרנט, "הרוכב החשמלי", אשר מהווה כיום את האינדקס הגדול ביותר בישראל בתחום, משתף אותנו כעת בשלושה צעדים חשובים לפני שבוחרים אופניים חשמליים. אז בין אם אתם קונים לראשונה אופניים חשמליים, ובין אם יש לכם אופניים ואתם לפני שדרוג, הכתבה הזו בשבילכם. 

כמה טווח נסיעה אתם צריכים בקניית אופניים חשמליים?
מקור יח"צ

לפני שקונים אופניים חשמליים – מגדירים את התקציב

"הצעד הראשון לפני קניית אופניים חשמליים הוא הגדרת תקציב", מסבירים בפורטל הרוכב החשמלי, "אם היינו רוצים להצמיד למוצר אופניים חשמליים מחיר, בשנת 2021 אנחנו מדברים על טווח שמתחיל בערך ב-2,500 שקלים, ומטפס למעלה לכיוון של 8,500-9,000 שקלים". 

הפרמטרים המרכזיים שמשפיעים על המיקום של הכלי המסוים בסקאלה הם הקיבולת של הבטרייה הנמדדת באמפר/שעה (או בשפת העם "אמפר"), סוג הגלגלים (רחבים/צרים), סוג הג'אנט (שפיצים או מגנזיום), סוג הבלמים (דיסק מכני או דיסק הידרואלי), שיכוך מלא (כן או לא), סוג המזלג הקדמי (רגיל או כפול גבוה) וכמובן המותג הספציפי. 

הגדרת התקציב צריכה להיות בהתאם לצרכים של הרוכב. אופניים חשמליים המיועדות לשליח דורשות פרמטרים אחרים לגמרי לעומת אופניים חשמליים לבן נוער שרק רוצה לקפוץ לחברים או למגרש הכדורסל הקרוב. כך גם יש כמובן הבדל בין אופניים חשמליים בירושלים או חיפה שצריכים להתמודד עם עליות, לבין אופניים חשמליים באשדוד או אשקלון השטוחות. 

איך יודעים מה טווח הנסיעה?

היות שכל אחד מהפרמטרים של האופניים משפיע על המחיר, כדאי מאד להיות ממוקדים לגבי מה חשוב יותר ומה חשוב פחות. ניקח לדוגמה את טווח הנסיעה. היכולת של האופניים לגמוע מרחקים טמונה בקיבולת הסוללה, אך האמפר הוא פרמטר שמייקר מאד את הכלי. 

"אופניים חשמליים עם 8-10 אמפר ימכרו בדרך כלל סביב 2,500-3,500 שקלים", מסבירים ברוכב החשמלי, "אם תרצו כבר אופניים חשמליים עם 20 אמפר, תידרשו בד"כ להיפרד מסכום של 5,500-6,000 שקלים לפחות". ברוכב החשמלי מדגישים כי יש הבדל מהותי בין הביצועים של האמפר בתנאי מעבדה לבין התוצאה בשטח. 

בחנויות אופניים חשמליים יציגו לכם הבטחות לגבי 50-60 ק"מ ויותר. זה נכון, אבל רק אם אתם רוכבים במעבדה, במשקל סטנדרטי, תוך כדי פידול וללא עליות והפרעות. בקיצור, יש פער בין הרצוי למצוי. בפועל אפשר לומר כי אופניים חשמליים עם 10 אמפר יצליחו לגמוע 20-25 ק"מ, ואופניים חשמליים עם 20 אמפר יגיעו לאזור של 40-50 ק"מ. כמובן שהדבר תלוי במשתנים נוספים כמו האם אתם מפדלים, כמה אתם שוקלים, האם יש עליות בדרך וכדומה. 

כמה טווח אתם "באמת" צריכים?

"הרבה פעמים רוכבים שקונים אופניים חשמליים מחפשים את האמפר הכי גבוה", אומרים ברוכב החשמלי, "זאת למרות שאין להם כל צורך באופניים עם קיבולת גדולה במיוחד". 

"אם מדובר בשליח או במישהו שמתכנן לרכוב לעבודה במרחק של 15 ק"מ לכל כיוון, האמפר הוא בוודאי חשוב. מצד שני, לא כל בן נוער שמתכנן לרכוב לחברים או לפיצה צריך להשקיע באופניים כה יקרים. חשוב גם לזכור שאמפר יורד ככל שעובר הזמן. ממש כמו הביצועים של הסוללה בטלפון הסלולרי, שבהתחלה מספיקה ליומיים ומהר מאד עוברת להטענה לילית, כך גם באופניים חשמליים". 

לסיכום, 

בפורטל הרוכב החשמלי מציינים כי מכיוון ששוק האופניים החשמליים מתפתח בקצב מסחרר, ודגמים חדשים נכנסים לקטלוגים של החנויות כמעט מדי חודש, רצוי מאד להתייעץ עם גורמי מקצוע טרם הרכישה. בין אם אלו האופניים החשמליים הראשונים שלכם, ובין אם אתם מתכננים לשדרג את עצמכם. 

הרוכב החשמלי מעמיד לרשותכם מרכז מידע סופר-מקצועי עם מענה אנושי לכל פונה. "אנו מכירים את כל הדגמים, נמצאים בקשר עם עשרות חנויות ויבואנים ברחבי הארץ, מקבלים פידבקים שוטפים מהרוכבים ויודעים לתת את המענה", אומרים ברוכב החשמלי, "האתר הוקם מתוך מטרה לספק מידע וכמות הפניות הגדולה אלינו מדי יום מוכיחה שענינו על צורך חשוב". 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...