Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ניתוח קטרקט- לא נורא כמו שזה נשמע

ניתוח קטרקט- לא נורא כמו שזה נשמע

מהו קטרקט? 

קטרקט היא למעשה מחלה הבאה לידי ביטוי בעכירות של עדשת העין, והיא נחשבת לאחת מהסיבות העיקריות הגורמות לירידה משמעותית באיכות הראייה ואף כגורם עיקרי לעיוורון. מחלת הקטרקט מתרחשת בשל סיבות שונות הכוללות את סיבת הגיל הכרונולוגי, גנים ותורשה, היחשפות לקרינה אלקטרומגנטית, חשיפה לרעלים, מחלות עיניים אחרות ומחלות כגון: סוכרת, מחלות עור, אי ספיקת כליות ועוד.

מחלת הקטרקט מופיעה במספר אופנים, כאשר בין יתר התסמינים הזהים לכל סוגי הקטרקט תמצאו: ירידה באיכות הראייה, ראייה מטושטשת או גרעינית, סנוור, הופעת כתמי צבע באובייקטים חזותיים כאלו ואחרים, כפל ראייה ועוד. יחד עם זאת, ובניגוד למחלות עיניים אחרות, מחלת הקטרקט איננה מובילה לכאב, לתופעת העין האדומה ולתופעת הדמע המוגבר.

קבוצת הסיכון למחלת הקטרקט מורכבת בעיקר מנשים וגברים בגילאי 75 ומעלה, כאשר שכיחות המחלה מופיעה אצל מחציתם. בגילאי 50-60 סובלים מהמחלה כ-10% מכלל האוכלוסייה. יחד עם זאת, בקבוצות הסיכון נמנים אנשים הסובלים מהשמנת יתר ובקרב מעשנים כבדים.

קטרקט- כיצד ניתן לטפל בבעיה?  

במחלת הקטרקט ניתן לטפל באמצעות הליך ניתוחי פשוט המכונה ניתוחי קטרקט. ניתוחים אלו מיושמים באמצעות הרדמה כללית או מקומית בלבד, והם נועדו לצרכי החלפת העדשה הטבעית של עין האדם בעדשת תותב מלאכותית המושתלת בעיני המטופל לצמיתות.

האם הניתוח כרוך בסיכון?

ניתוח קטרקט נחשב להליך ניתוחי בטוח יחסית ששיעור הסיבוכים בו הינו נמוך. יחד עם זאת, ובדומה לכל הליך ניתוחי אחר, גם ניתוחי הקטרקט עלולים להוביל לסיבוכים שונים כגון: פגיעה במעטפת האחורית של העין, איבוד הזגוגית, איבוד חלקי של העדשה ועוד. על פי נתונים שונים המתפרסמים אודות ניתוחי הקטרקט עולה כי 98% מהניתוחים מסתיימים בהצלחה וללא סיבוכים.

ניתוחי קטרקט -כיצד הם מיושמים בפועל?

ניתוחי הקטרקט אורכים כרבע שעה עד חצי שעה ובמהלכם נעשה שימוש בהרדמה מקומית בלבד (במקרים חריגים או לבקשת המטופל נעשה שימוש בהרדמה כללית). ההרדמה המקומית מושגת באמצעות טפטוף טיפות הרגעה לחלל העין.

ההליך הניתוחי המודרני של ניתוחי הקטרקט כולל את הסרתה של העדשה העכורה בשלמותה ואת החדרתה של העדשה המלאכותית. עדשה זו מיוצרת מחומר סינטטי ייעודי, ואופן החדרתה מיושם באמצעות קיפולה, כאשר פתיחתה של העדשה מתרחשת רק כאשר היא מונחת במקומה. הליך זה מתבצע ללא תפרים, וזאת בניגוד לשיטה הניתוחית הידנית במסגרתה מתבצע חתך בלובן העין באורך של 6 מ"מ. חתך זה נתפר בסיום ההליך הכולל אף הוא הוצאת עדשה עכורה והשתלת עדשה מלאכותית העשויה אף היא מחומר ייעודי.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך לתכנן פרישה?
לישראלים רבים אין מושג לגבי מצב החיסכון הפנסיוני. בחלק מהמקרים,...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
לשדרג את אופן הבישול בבית
לשדרג את אופן הבישול בבית
אחת מן הדרכים המושלמות והטובות ביותר לשדרג את מראה המטבח...
וילונות המותאמים למשרדים
וילון משרדי הוא בעל תפקיד חשוב ביצירת סביבת עבודה מקצועית...
איך אני אדע אם הבנק יהיה מוכן לתת לי משכנתא לרכישת דירה
כל אדם שרוצה לבצע רכישה גדולה במהלך חייו, לדוגמא לקנות...
למה כדאי לשים לפני שפותחים תיק השקעות (טיפים)
פתיחת תיק השקעות מוגדרת כפעולה קלה מתמיד. ניתן לפתוח תיקי...
רוצים אריכות ימים? הטופס ממתין לכם בבנק וכדאי להכיר אותו
אחד הטפסים החשובים בניהול חשבון משותף – טופס אריכות ימים...
היתרונות של טיפול מהיר בבעיות דירוג אשראי
דירוג האשראי הוא הכלי החזק ביותר שעומד היום לרשותם של...
למעלה ולמטה: מתי זה נכון לקחת הלוואה
הלוואה היא אחד הפתרונות בסל הכלים של מי שזקוק למימון...
לנוע באופן נוח וכיפי
על מנת להתנייד בצורה נוחה ומדהימה עם הילד החדש שלכם...