Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עד כמה חברת אחזקת מבנים חיונית לבנייני מגורים?

עד כמה חברת אחזקת מבנים חיונית לבנייני מגורים?
קרדיט PIXABAY

כבר לא מעט שנים שמרבית משקי הבית בישראל מתגוררים בבנייני מגורים. ככל שעוברות השנים, כך גדל הביקוש ואיתו ההיצע של דירות בבנייני מגורים. לכן, הבניינים הופכים יותר ויותר גבוהים.

המשמעות של שינוי זה בנוף הישראלי לחיינו היומיומיים היא משמעותית כיוון ואנו משתמשים בכל רגע במערכות מורכבות מאוד, בין אם אנו מודעים לכך ובין אם לאו. מערכות מורכבות אלה אשר קיימות בכל בניין, הן אלה שמאפשרות את רמת חיינו הבסיסית ביותר.

כדי להבין עד כמה חברת אחזקת מבנים חיונית לבנייני מגורים בימינו, ועד כמה ללא חברת אחזקת מבנים אנו עלולים לפגוע גם בכיסנו, וגם בגופנו, תחילה נפרט את מגוון השירותים עליהם אחראית חברה שכזו

עד כמה חברת אחזקת מבנים חיונית לבנייני מגורים?
קרדיט PIXABAY

ניקיון 

חברה לאחזקת מבנים הינה במקרים רבים גם החברת ניקיון בבניין. תפקידה להעסיק את העובדים אשר מגיעים על פי תכנית עבודה קבועה מראש, שעברה אישור נציגי הבניין בוועד הבית. עובדים אלו צריכים להיות מועסקים כחוק ולקבל את כל התנאים הסוציאליים. תפקידה לוודא שלובי הקומות, הלובי הראשי, חדרי המדרגות והאשפה, ועוד, נקיים ונעימים לשימוש שוטף.

מערכות מים

בכלל בניין מגורים מגוון מערכות מים אשר בלעדיהן לא היינו יכולים לבצע פעולות בסיסיות ביותר כגון מקלחת, שטיפת כלים, ועוד.

משאבת לחץ מים

גרים בבניין בעל 4 קומות או יותר? יש לכם משאבת מים בבניין. תפקידה של המשאבה הוא להזרים מים לקומת העליונות באותו לחץ כפי שנמצא בקומות הנמוכות. את המשאבה הזו יש לתחזק בצורה שוטפת ובמידה והיא אינה תקינה, אנו נחווה קושי רב במחייה הבסיסית ביותר

מאגר מים

באותם בניינים בעלי משאבה ישנו גם מאגר מים, תפקידו של המאגר הוא בעיקר לחירום, הוא משמש את מקור המים למערכת כיבוי האש במקרה של שריפה. למרות שתפקידו של המאגר הינו בעיקר לחירום, כל המים בבניין עוברים דרכו. המים אשר אנו שותים מגיעים מהמאגר. מאגר מים צריך לעבור ניקיון וחיטוי תקופתי, על פי חוק. ובמידה ואינו מבוצע חיטוי, המים שאנו שותים אינם ראויים לשתייה. .

מערכות כיבוי אש

מערכות כיבוי אש הינו שם כולל לשלל מערכות מרוכבות אשר פועלות בצורה אינטגרלית כדי לוודא שבמקרה של שריפה, הספרינקלרים יעבדו כראוי ויכבו את השריפה על מנת להציל חיים.

כל החלקים במערכת הזו מצריכים בדיקה על ידי איש מקצוע אשר הוסמך לכל במשרד העבודה. בסופה של הבדיקה ינתן אישור על הבדיקה. אישור זה הינו חובה בכדי לעשות ביטוח לבניין. בלעדיו לא נוכל לבטח את הבניין, ואי ביצועו הינו עבירה על החוק.

מעליות

מכירים את המדבקה במעלית שאומרת מתי היה הטיפול האחרון? כולנו מכירים. מיותר לציין שמעלית שלא עברה טיפול בזמן הינה מסוכנת ואין לעלות עליה. המעליות היא אחת המערכות היחידות בבניין כולו שקיימת מדבקה כזו שנגישה לכולם. ולכן המודעות לגביה גבוהה. לצערנו זה לא המצב בשאר המערכות

חשמל

בבנייני מגורים ישנן מערכות חשמל מסועפות ומורכבות עד מאוד. פעמים רבות אנו נתקלים במערכות אשר אינן מתוחזקות כראוי, וסביר להניח שהאדם המטפל לא היה אדם מוסמך בעל רישיון מתאים ממשרד העבודה. ביצוע עבודה במערכות החשמל בבניין ללא אישור ממשרד העבודה זו היא עבירה על החוק. מערכות אלה מסוכנות מאוד ובמידה ולא יטופלו כראוי עשויות לגרום לנזק רב. ייתכנו נזקי רכוש וגם נזקים חמורים יותר, ולכן חשוב להקפיד על בעל מקצוע מתאים.

תאורה

בכל מקום בבניין צריך תאורה. במקרים מסוימים מדובר בנורה פשוטה, ובמקרים אחרים מדובר בנורות לד מרשימות, או במערכות תאורה מבוססות חיישן. בכל מקרה, התאורה חייבת לפעול, תמיד. לא פעם אנו נתקלים בנורות אשר לא הוחלפו במשך שבועות רבים ודיירי הבניין סובלים מכך. אחד מתפקידיה של חברה אחזקה לנטר ולעקוב אחר פעילות הנורות בבניין ולהחליף ולתקן על פי הצורך.

לסיכום

בניין מגורים גבוה הינו מערכת לוגיסטית גדולה ומורכבת. ועד בית אשר אינו מורכב מבעלי מקצוע, פעמים רבות נוטה לזלזל במערכות השונות, להעסיק בעלי מקצוע ללא הסמכה כדי להוזיל עלויות, ועוד. במידה ואתם מעוניינים בבניין מתוחזק כראוי. לדעת שהנכם וילדכם נמצאים בסביבה בטוחה, שכל מערכותיה מתוחזקת לרמה הגבוהה ביותר ועל פי החוק. שבמקרה חירום לא יאונה לכם שום רע ומערכות החירום יגנו עליכם.

עליכם לשכור את שירותיה של חברת אחזקת מבנים מובילה ואמינה.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך יוצרים אירוע מרשים ומכובד?
חברות רבות בישראל כבר רגילות לסטנדרטים הגבוהים של אירועי חברה...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
טיפול שורש או לא? אלה הן האפשרויות העומדות
לא מעט אנשים חוששים מטיפול אצל רופא השיניים, ואיך לא?...
משרד עורכת דין אולגה קוטלניקוב
כאשר משרד עורכי דין, כמו המשרד של אולגה קוטלניקוב, מציע תחת...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...