Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

קרן השתלמות השוואה בין החלופות

קרן השתלמות השוואה בין החלופות
קרדיט Freepik.com

בעבר קרן ההשתלמות נועדה לשמש כחיסכון למקרה בו העובד ירצה לצאת להשתלמויות.  בכסף שחסך בקרן לאורך השנים הוא יוכל להשתמש כדי לממן את לימודיו. חברות הביטוח השונות ובתי ההשקעות מנהלים את קרנות ההשתלמות על ידי אנשי מקצועי. תשואות קרנות ההשתלמות נחשבות לגבוהות יחסית אך עדיין חשוב לבצע השוואה בין החלופות השונות ועל כך נפרט בהמשך.

קרן השתלמות
קרדיט Freepik.com

כמה עובדות על קרו השתלמות:

קרן ההשתלמות הינה מכשיר חיסכון לטווח קצר עד בינוני עבור שכירים היא ניתנת כהטבה על ידי המעסיק. במקרה בו נפתחה לעובד קרן השתלמות על ידי מעסיקו הוא מפריש עבורו כ 7.5% מהשכר. בנוסף, העובד מפריש עוד 2.5% משכרו, כשהסכום מנוקה לו מהמשכורת החודשית.

הקרן נזילה רק לאחר 6 שנים ממועד פתיחתה. לחילופין, ניתן לפדות את הכסף  לאחר 3 שנים כאשר מדובר ביציאה להשתלמות. עבור פורשים לגמלאות הקרן נזילה כאשר יש לה וותק של 3 שנים.

עצמאי או שכיר שיש ברשותם קרן השתלמות וותיקה נזילה ונפתחה עבורם קרן חדשה יכולים לבצע החלת וותק. דהיינו, להחיל את הוותק של הקרן הוותיקה על החדשה ובכך כך הכספים נזילים.

אפיק חיסכון אטרקטיבי

קרן ההשתלמות נחשבת לאחד מאפיקי החיסכון המבוקשים הן לשכירים והן לעצמאיים. בעיקר כאשר החוסך מעוניין בחיסכון לטווח בינוני. הקרן מאפשרת להנות מהטבות מס ותשואות גבוהות. כמו כל אפיק חיסכון, גם בקרן השתלמות ישנם מסלולים שונים וכל אחד מהם מניב תשואה שונה. מסלולים סולידיים לצד מסלולי אגח צמוד מדד, מסלולים שקליים או מנייתיים. כאשר בוחרים מסלול השקעה, יש לבצע השוואת קרנות השתלמות במסלולים דומים. להסתכל על התשואה בטווח הארוך ולהבין איזו מהם מנוהלת בצורה נכונה ואפקטיבית.

ההשפעה של דמי הניהול

כאשר בוחרים קרן השתלמות חשוב להתבונן בתשואה שלה. אך במקביל לבחון גם את דמי הניהול הנגבים להם השפעה משמעותית אל הרווחים שהיא תניב. התחרות בענף גבוהה לכן מומלץ לבחון כמה אופציות ולהשוות בינהם. דמי הניהול המקסימליים עומדים על 2% מהצבירה אך  ממוצע דמי הניהול שניגבה בפועל עומד על 0.8% וניתן להשיג אפילו פחות מכך.

בחירה חכמה

קרן השתלמות משמשת כאפיק חיסכון אטרקטיבי במיוחד עבור עצמאיים או שכירים כאשר המעסיק מאפשר זאת. כשחוסכים לטווח בינוני וארוך יש משמעות רבה למסלול ההשקעה ולתשואות וגם לדמי הניהול. חברות ביטוח ובתי השקעות מנהלות קרנות השתלמות שתוצאותיהם מפורסמות מעת לעת. כדי לבדוק אילו ביצועים עשו קרנות השונות תוכלו להיכנס לאתר גמל נט. מנוע מתקדם המאפשר לבצע השוואה של קרן השתלמות השוואה של קרן פנסיה, השוואה של קופות גמל ועוד. כך שניתן לקבל נתונים עדכניים לצורך השקעה נבונה.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...