Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

רישיון הנהיגה נפסל? כך תקבלו אותו בחזרה

רישיון הנהיגה נפסל? כך תקבלו אותו בחזרה
קרדיט: canva

ישנם מקרים שונים בהם רישיון הנהיגה שלכם עלול להיפסל, לרבות במקרים של תאונות המובילות לפסילה מנהלתית, עבירות תנועה ועוד. בחלק מהמקרים ניתן לערער על פסילת רישיון נהיגה, בעוד שמקרים אחרים יצריכו מהנהג להמתין עד תום תקופת הפסילה. מה חשוב לדעת בנושא? המשיכו לקרוא.

קודם כל, חשוב לדעת שבמדינת ישראל כל נהג רשאי לערער על החלטה לפסול את רישיון הנהיגה שלו. בעוד שפסילה מנהלתית יכולה להינתן ע"י קצין משטרה, בית המשפט רשאי לפסול רישיונות נהיגה לתקופות ארוכות ואף לצמיתות. אם קרה שנקלעתם למצב בו רישיון הנהגה שלכם נפסל, יהיה חשוב לקבל את הסיוע של עורך דין תעבורה. בואו נבין מדוע, במה עורכי דין יכולים לסייע ומה הכי חשוב לדעת בנושא.

במה עורך דין תעבורה יכול לסייע אם רישיון הנהיגה נפסל?

אם רישיון הנהיגה שלך נשלל, עליך לפנות לעורך דין תעבורה שיוכל לסייע לך בתהליך קבלת הרישיון חזרה. אם הורשעתם למשל בנהיגה ללא רישיון בתוקף, השופט עשוי לשלול את רישיונכם למשך שישה חודשים ואף יותר. אתם יכולים להגיש בקשה לרישיון הנהיגה חזרה, כלומר לערער על פסיקת בית המשפט, אבל לא בטוח שהערעור שלכם אכן יתקבל. כדי לוודא שהערעור יגיע בזמן (בד"כ חובה להגישו תוך 30 יום מהפסיקה), חשוב לקבל את הסיוע של עורך דין תעבורה.

עורכי דין אלו בקיאים ברזי החוקיות הקשורה לפסילת רישיון נהיגה, מה שאומר שהם יכולים לנסות מצידם לזרז את התהליכים המשפטיים עד כמה שאפשר. כלל אצבע הוא, שככל שתקדימו לטפל בערעור, כך תשפרו את הסיכויים שלו להתקבל ע"י בית המשפט.

קרדיט: canva

באילו מקרים אפשר לערער על פסילת רישיון נהיגה?

ישנם מקרים מסוימים אשר יכולים לאפשר לכם לערער על פסילת רישיון נהיגה. למשל, במקרים בהם בוצעה בדיקת ינשוף (בדיקת אלכוהול), אבל יש לכם חשד שהמכשיר לא כויל כנדרש בחוק. כמו כן, במקרים בהם הפרנסה שלכם תלויה ברישיון הנהיגה, ייתכן שתוכלו לערער על פסילת הרישיון ולזכות בו חזרה.

באופן כללי, רישיון הנהיגה יכול להיפסל ל-30 יום ומעלה, כאשר פסילה מנהלתית ל-90 יום תופעל במקרים של תאונות דרכים עם נפגעים או חלילה הרוגים. במקרים אלו, רוב הסיכויים שפסילת רישיון הנהיגה לא תעורער ולא יוחזר רישיון הנהיגה לנהג.

באילו מקרים אי אפשר לערער על פסילת רישיון נהיגה?

אם הנהג מהווה סכנה לסובבים אותו, או שמא רקורד התעבורה שלו רווי עבירות תנועה, רוב הסיכויים שערעור על הפסילה יהיה מורכב מאוד עד בלתי אפשרי. כמו כן, אם קיימות ראיות המוכיחות ומרשיעות את הנהג בעבירה המצדיקה פסילת רישיון נהיגה, יהיה בעייתי להסיר את הפסילה. כדי לשפר את הסיכויים שלכם לערער על פסילת הרישיון, קבלו סיוע משפטי כמה שיותר בצמוד לעבירה וכמה שיותר בצמוד לפסיקת בית המשפט.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...