Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

רכישת דירה שנייה להשקעה – המידע שחשוב שתכירו

רכישת דירה שנייה להשקעה – המידע שחשוב שתכירו
קרדיט pixabay

מתכננים לרכוש דירה שנייה? הנה דגשים חשובים שיעזרו לכם

אפיק ההשקעה הטוב והמשתלם ביותר כיום בישראל הוא ללא ספק הנדל"ן, שממשיך לגלות מגמת עלייה מדי שנה. זו הסיבה מדוע אנשים רבים מעוניינים לרכוש דירה שנייה להשקעה ולהבטיח לעצמם רווחים נאים. גם אתם מתעניינים בכך? בשורות הקרובות תקבלו מספר דגשים חשובים שיעזרו לכם להגשים את החלום הזה.

קרדיט pixabay

נושא המשכנתא

רכישת דירה נוספת טומנת בחובה הוצאה כספית בלתי מבוטלת של מאות אלפי שקלים (לדירות קטנות בפריפריה) ואף למעלה מכך כאשר מדובר על ערים גדולות ומרכזיות. על מנת להצליח להגשים זאת, סביר להניח שתצטרכו לקחת משכנתא ולשם כך אתם צריכים הון עצמי, רצוי גדול ככל שניתן. ההון העצמי יחד עם ההכנסה הפנויה שלכם (בניכוי הלוואות, משכנתאות קיימות וכו') ישוקלל על ידי הבנק ובהתאם לכך תקבלו אישור עקרוני למשכנתא.

על מנת להשיג את המשכנתא הטובה ביותר מבחינתכם, חשוב מאוד כי תתחילו לבצע סקר שוק מקיף, תסתייעו במחשבוני משכנתא ובמיוחד – תתייעצו עם יועץ משכנתא פרטי שיעזור לכם להשיג משכנתא בתנאים מיטביים תוך שקלול של כל הנתונים וביצוע מו"מ מול הבנקים השונים.

 

נושא המיסוי

בבואכם לבחון את ההון העצמי שלכם שבזכותו תינתן לכם משכנתא עבור דירה נוספת, עליכם לקחת בחשבון גם מספר היבטים שינגסו בסכום. למשל, עליכם להוסיף להוצאות רכישת הדירה גם תשלום לעורך דין לליווי העסקה (וחשוב שלא תחסכו על כך אלא תתקשרו עם עורך דין מנוסה), סכום גדול יחסית גם לשיפוץ הדירה (במידה ומדובר בדירה ישנה) וכמובן את נושא המיסוי, כאשר חשוב שתדעו כי מס הרכישה על דירה נוספת עלה ממש לאחרונה.

מס הרכישה על דירה שנייה צריך להיות משולם תוך 60 ימים מזמן החתימה על הסכם המכר, כך שאם כבר השתמשתם בכל ההון העצמי שלכם, הרי שאתם עשויים למצוא את עצמכם בסיטואציה לא נעימה בכלל. ברגע שאתם יודעים מראש מה יהיה גובה המס, תוכלו להתמודד עם ההוצאה ולהיערך לכך באופן מושכל – להתעקש על משכנתא טובה יותר, אולי לקחת הלוואה על חשבון קרן ההשתלמות או בלית ברירה, לרכוש דירה זולה יותר.

חשוב לדעת שניתן גם להקפיא את התשלום של מס הרכישה במידה והדירה הנוספת עתידה לשמש אתכם למגורים לאחר שתמכרו את זו שכבר ברשותכם. ההקפאה מתאפשרת לפרק זמן של עד 24 חודשים אך לאחר פרק זמן זה יש צורך לשלם גם הפרשי ריבית והצמדה.

 

רכישת דירה שנייה – היעזרו במומחים

בשורה התחתונה, רכישת דירה שנייה מהווה השקעה מבטיחה, כל עוד יודעים להתנהל נכונה לפני שרוכשים אותה. ככל שתקפידו לעשות כן, כך תשאירו בידכם יותר הון עצמי, תקבלו משכנתא בתנאי החזר חודשיים מיטביים ותפיקו את מקסימום הרווחים מההשקעה שלכם בדירה נוספת.

במילים אחרות – בעסקה רכישה של דירה להשקעה אין מקום לחוסר וודאות! לשם כך נדרש ליווי מקצועי על ידי יועץ משכנתאות חיצוני שייבחן את כל התנאים, יתמקח על תנאי המשכנתא עם הבנק וישיג לכם את הטובה והמשתלמת ביותר. רצוי גם כי תתקשרו עם עורך דין מקרקעין שייעץ לכם בכל נושא המיסוי, כך שתוכלו לקבל החלטות בצורה הרבה יותר מושכלת. שיהיה בהצלחה!

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
עיצוב הבית מתחיל בכם
כל מעצבת פנים שתשכרו לעבוד על עיצוב הבית שלכם תשב...
10 ערים מומלצות לטיול באירופה
באירופה ישנן ערים רבות ומרתקות שראויות לביקור. כל עיר מציעה...
חישוב שעות עבודה בקלות ובמהירות
מעקב שעות עבודה מדויק חיוני לעסקים מסיבות רבות, כגון תשלום...
קדמה לחדשנות: שעון נוכחות מתקדם לעובדים משפר את הניהול של הזמן
השימוש בשעון נוכחות לעובדים באופן נכון וחכם משנה את הכל....
איך לבחור מגשרת גירושין?
כשבני זוג מחליטים להתגרש, מכל סיבה שהיא, עולות כמה וכמה...
אתם יכולים לשנות את מציאות חייכם
בעבר בני האדם רצו דבר אחד, לשרוד. האדם הפשוט לא...
היופי שבצילום בשחור לבן
במהלך לימודי צילום ועריכה מכירים נקודות מבט שלא הייתם חושבים...
לחיות עם שמכם הטוב ללא כתם פלילי
כשאזרחים נורמטיביים רבים מוצאים את עצמם בתחנת המשטרה כשהם נקראים...
הידעתם? אתם יכולים להשכיר את הגג שלכם לחברת החשמל
אנשים חכמים יודעים לנצל את המשאבים הקיימים ברשותם בשביל להרוויח...
למה צריך לבצע בדיקות גנטיות?
בדיקה גנטית יכולה לסייע באבחון הפרעות גנטיות או מחלות הנגרמות...