Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כ-800 תלמידים צפו אתמול בהצגת "הדירה" של אקים–שכל שחקניו הם אנשים עם צרכים מיוחדים

כ-800 תלמידים צפו אתמול בהצגת "הדירה" של אקים–שכל שחקניו הם אנשים עם צרכים מיוחדים

ביום שני 4.4.11, ערב "יום מעשים טובים" הועלתה לראשונה בגבעתיים, במעמד ראש עיריית גבעתיים, ראובן בן שחר, הצגת "הדירה" של "התיאטרון האחר" של אקים. ההצגה הינה במסגרת פרויקט ההסברה הייחודי של סניף אקים ר"ג-גבעתיים, לבני נוער, שהחל לפני כ-4 שנים . האירוע התקיים בתיאטרון "גבעתיים" כאירוע המרכזי של מערכת החינוך בעיר, במסגרת "יום מעשים טובים". במסגרת זו, הועלתה ההצגה בשני סבבים באותו יום, וצפו בה כ-800 תלמידי כיתות ז'-ח' מבתי הספר היסודיים בגבעתיים.
הצגת "הדירה" שהועלתה אתמול הינה ההופעה ה-22 של חברי התיאטרון ברמת-גן ובגבעתיים, ובכך הגיע היקף הצופים בהצגה, מאז תחילת הפרויקט, בלמעלה מ-8,400 צופים: תלמידים, בני נוער, חיילים ובוגרים.
שחקני "התיאטרון האחר" של אקים אשר כול שחקניו הם אנשים עם צרכים מיוחדים ושחלקם חי בדיור חוץ ביתי, העלו את הצגת "הדירה" שמספרת על קבוצת אנשים עם פיגור שכלי הגרים יחדיו בדיור מוגן: דאגות, לבטים, אהבות, חלומות כמו גיוס לצה"ל ועוד.
לאחר ההצגה התקיים פאנל בהנחיית יו"ר סניף אקים ר"ג גבעתיים, גדעון מיטשניק, בהשתתפות: בלה ונדרה שחקניות ההצגה, שרה אושרי- אם לילד מיוחד מרמת גן ועתידה יערי, מנהלת מנח' הפרט באגף החינוך בעיריית גבעתיים. לתלמידים ניתנה הזדמנות לשאול שאלות שלא פסקו מלהגיע. בין השואלות הייתה תלמידת ביה"ס "אלון" שסיפרה לקהל כי אחיה הוא ילד אוטיסט ורצתה לשמוע מהשחקניות על הקושי במעבר בין מסגרות. רבים מהתלמידים הצעירים שאלו גם כיצד והיכן יוכלו להתנדב.
אירוע הבכורה בגבעתיים, התקיים בשיתוף פעולה בין אגף החינוך בעיריית גבעתיים בראשות מיקי קיסרי וסניף אקים ר"ג-גבעתיים, ונטלו בו חלק תלמידי שישה בתי ספר יסודיים בגבעתיים: אלון, בורוכוב, בן גוריון, ברנר, כצנלסון ו-שמעוני.
את האירוע כבדו בנוכחותם, ראש עיריית גבעתיים ראובן בן שחר, מנכ"לית אקים ישראל סיגל פרץ יהלומי, שהינה תושבת גבעתיים ובאולם ישבו גם חניכי מע"ש (מרכז עבודה שיקומי) בגבעתיים.
ראש עיריית גבעתיים, ראובן בן שחר, הביע התפעלותו מיכולת המשחק של השחקנים המיוחדים וקרא לבני הנוער לגלות רגישות ויחס חם לשונה ולאחר. במעמד החגיגי, הוענקו לראש העיר ולמנהל אגף החינוך, הגדות לפסח של אקים, שהציורים בהן צוירו ע"י אנשים עם פיגור שכלי.
מטרת הפרויקט, לה מסייעת גם קרן "שלם", הינה להגביר את המודעות בקרב בני נוער, לנושא היחס לאנשים עם צרכים מיוחדים ובמטרה לנסות ולהשפיע על בני הנוער, להיות רגישים יותר ולהיות אלו המבינים את חשיבות "אדם לאדם אדם".
במבוא לאולם הוצגה תערוכת תמונות ועבודות של חניכי מע"ש גבעתיים בו עובדים אנשים מיוחדים מעל גיל 21.לאור ההצלחה, מתוכננת הצגה נוספת, כבר בחודש הבא והפעם לתלמידי בתי הספר התיכוניים.

 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
גבעתיים לא מעלימה עין
עובדות ועובדי עיריית גבעתיים התגייסו להעלאת המודעות למאבק נגד אלימות...
חנוכה מדליק אש בגבעתיים
פסטיבל הצגות חנוכה בתיאטרון, הפנינג גלגליות בפארק גבעתיים ועוד מגוון...
חגיגת אופנה בגבעתיים - עד 50% על פריטים בחנויות ברחבי העיר
יום חמישי 15.9.22 | 16:00-21:00 יום שישי 16.9.22| 09:00-15:00 חגיגת אופנה בחנויות...
"הוא סלל עבור כולנו את דרך השלום"
לראשונה בישראל- גינה ציבורית ברח' דרך השלום בגבעתיים תיקרא ע"ש...
גרפיטי היסטורי - 130 ארונות בזק בגבעתיים קושטו בציורי גרפיטי במיזם של מחלקת הנוער לתיעוד ההיסטוריה העירונית
במסגרת חגיגות 100 שנה לגבעתיים, נצבעו 130 ארונות בזק ברחבי...
מהפכת התשלומים מגיעה לגבעתיים
עיריית גבעתיים ואפליקציית bit, בשיתוף אוטומציה החדשה, משיקות אפשרות תשלום...
אתר חדש הפציע
עיריית גבעתיים השיקה אתר משודרג וידידותי למשתמש, הכולל את כל...
הנסט – המקום להיות אני
מקום מיוחד בלב העיר נחנך עבור קהילת הלהט"ב במרכז קהילתי...
להיות חופשית: גבעתיים במקום הראשון במדד החופשיות
על פי דוח של ישראל חופשית, גבעתיים העפילה לראש הטבלה...
חנוכה 2021 בגבעתיים
מסיבות חנוכה מדליקות, תהלוכות זוהרות, הצגות ילדים, הפנינג ססגוני, חלוקת...