Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עמותת אנוש לבריאות הנפש ועיריית רמת-גן משיקים את בית אנוש החדש

עמותת אנוש לבריאות הנפש ועיריית רמת-גן משיקים את בית אנוש החדש

טקס חנוכת בית אנוש רמת-גן ע"ש טוביה לביא ז"ל נערך היום (1.8), במעמד ראש העיר, צבי בר ומנכ"לית עמותת אנוש, ד"ר הלה הדס, ובהשתתפות הרב הראשי לרמת-גן, הרב יעקב אריאל שליט"א; נשיאת אגודת הידידים של העמותה צופית גרנט; מנהל הקרן לפיתוח שירותים לנכים, שמואל וייגגלס; ממונת שיקום בבריאות הנפש במשרד הבריאות, רונית דודאי; חברי סניף אנוש רמת-גן, בני משפחת לביא, סגנים וחברי מועצת העיר, ומכובדים נוספים.

 

ראש העיר, צבי בר, הביע את נכונותו להתגייס למען אוכלוסיית נפגעי הנפש בעיר והקצה קרקע לבניית מבנה לסניף עמותת אנוש. העירייה אף סיפקה תכנון אדריכלי למבנה על חשבונה. העירייה בשיתוף ביטוח לאומי הקצו כארבעה מיליון ששקלים לבניית המבנה, שמיועד לתת שירות לנפגעי הנפש בעיר, באופן מכבד ומותאם לצרכים במטרה לפתוח את דלתותיו לקהל הרחב במגוון אופנים, כדי לעודד קשרים קהילתיים ולצמצם את הסטיגמה כלפי נפגעי הנפש. 

המבנה כולל שני חללים גדולים, המיועדים למרכז תעסוקה (מחולק לתחנות עבודה) ולפעילות חברתית, וכן גלריה למכירת מוצרי מרכז התעסוקה, חדר מחשבים, חדר לפעילות קבוצתית והרצאות, חדרי שיחות ומרכז מידע למועמדים לעבודה ולמשפחות.

 

ראש העיר, צבי בר אמר: "טוביה ז"ל  הביא אותי לעולמות האלה, ויחד עמו הבטחנו להקים בית אנוש ברמת-גן. את מע"ש שמנו באמצע הבורסה, מרש"ל לעיוורים, מועדון רעות כולם הביאו אותנו לקירוב עם האוכלוסיות הללו. המבנה הזה הוא באמצע הפארק הלאומי מול היופי, הספארי, בריכת דג הזהב, החווה.

הבית הזה הוא חלק מאיתנו ומתרבותנו. לא עוד מקלטים אירעיים אלא כבוד לאדם במבנה מכובד. התפקיד שלנו לתת את הצד הפיסי, אתם תפקידכם למלא אותו". 

הממונה על שיקום בריאות הנפש, משרד הבריאות רונית דודאי: "זה כבוד לתת את הבית הזה, כמו שנתתם להם אהבה הם ידעו לתת חזרה. הבית הזה יהיה פנינה, שירותים שבהם העירייה תוכל להתגאות בהם".

 

מנכ"לית אנוש, הלה הדס: "לכל אדם יש הרבה תפקידים והוא חווה הרבה אירועים מכוננים מכל מיני סיבות ואירוע זה הוא אירוע מכונן. כילידת השכונה אני מתרגשת, נתנו לי את הזכות להמשיך היסטוריה של אנשים חשובים. יש פה ד.נ.א מיוחד, יש משהו בעיר רמת-גן שהוא אחר. עיר של תרבות, זה חי ונושם בקהילה. לא מדובר רק על המסגרות המיוחדות – זו הנגשה בכל העיר לאוכלוסיה מיוחדת. שמתבוננים על הבית הזה אין בו גדרות, הוא משתלב בקהילה, חלק בלתי נפרד מהעיר. אני מודה לראש העיר על מימוש ההבטחה להקים בית חם זה.

 

צופית גרנט: "אני גאה בעיר שלי ובראש עיר שלי, שאני מוכנה לבחור בו אם יחליט לרוץ לקדנציה נוספת. הדברים רוקמים כאן עור וגידים. יש לנו מאות אלפי מתמודדים עם מחלת הנפש, וזה הולך ומחמיר אבל התחושה שלי שהפעם אני הולכת להתמקד בדבר חדש, אחת האמירות החשובות שצריכה לצאת מכאן היא לקהילה הבריאה, שיהיו מוכנים לקבל אותם כאחד האדם. הסטיגמה במצב קשה ולכן אני גאה שבשכונה הזאת משלבים בקהילה. הטיפול עכשיו הוא באוכלוסיה הבריאה. אנוש הוא דגל לבריאות  הנפש. אני מקווה שמהבית הזה יצא שיתוף. מודה על המעמד. אחי הבריא בזכות הפתיחות הזו".

 

חנה לביר, רעייתו של טוביה ז"ל: "נפלה בחלקי הזכות הזו לומר תודה בשם טוביה אישי ומשפחתי. כל חייו היו למען הזולת והבית הזה ימשיך את דרכו. הוא לא זכה לראות את הבית והיופי – כולם כאחד היו משמחים אותו. הבית ייתן אור לבאים. אני גאה להיות כאן וגאה להיות רמת-גנית".

 

  

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
גבעתיים לא מעלימה עין
עובדות ועובדי עיריית גבעתיים התגייסו להעלאת המודעות למאבק נגד אלימות...
חנוכה מדליק אש בגבעתיים
פסטיבל הצגות חנוכה בתיאטרון, הפנינג גלגליות בפארק גבעתיים ועוד מגוון...
חגיגת אופנה בגבעתיים - עד 50% על פריטים בחנויות ברחבי העיר
יום חמישי 15.9.22 | 16:00-21:00 יום שישי 16.9.22| 09:00-15:00 חגיגת אופנה בחנויות...
"הוא סלל עבור כולנו את דרך השלום"
לראשונה בישראל- גינה ציבורית ברח' דרך השלום בגבעתיים תיקרא ע"ש...
גרפיטי היסטורי - 130 ארונות בזק בגבעתיים קושטו בציורי גרפיטי במיזם של מחלקת הנוער לתיעוד ההיסטוריה העירונית
במסגרת חגיגות 100 שנה לגבעתיים, נצבעו 130 ארונות בזק ברחבי...
מהפכת התשלומים מגיעה לגבעתיים
עיריית גבעתיים ואפליקציית bit, בשיתוף אוטומציה החדשה, משיקות אפשרות תשלום...
אתר חדש הפציע
עיריית גבעתיים השיקה אתר משודרג וידידותי למשתמש, הכולל את כל...
הנסט – המקום להיות אני
מקום מיוחד בלב העיר נחנך עבור קהילת הלהט"ב במרכז קהילתי...
להיות חופשית: גבעתיים במקום הראשון במדד החופשיות
על פי דוח של ישראל חופשית, גבעתיים העפילה לראש הטבלה...
חנוכה 2021 בגבעתיים
מסיבות חנוכה מדליקות, תהלוכות זוהרות, הצגות ילדים, הפנינג ססגוני, חלוקת...