Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בעיות חניכיים בכלבים: לא נעים להכיר…

בעיות חניכיים בכלבים: לא נעים להכיר…
Credit: shutterstock

בדיוק כמונו, בני האדם, גם כלבים עשויים לסבול מבעיות חניכיים שונות המעמידות את הבריאות הכללית שלהם בסיכון. כיצד מזהים בעיות חניכיים וכיצד ניתן למנוע אותן?

כלבים רבים סובלים בימינו משלל בעיות חניכיים, כשהבעיה הנפוצה ביותר נקראת Periodontitis: מחלה דלקתית שפוגעת ברקמות התמיכה והחיבור של השן. ברוב המקרים מחלות שמופיעות בחלל הפה של כלבים מתפתחות בעקבות הצטברות של פלאק: רובד חיידקי המסוגל לקשור חומרים שונים הנמצאים במזון ובריר וליצור אבן שן שניתן להבחין בה בקלות. 

בעיות חניכיים בכלבים: לא נעים להכיר...
Credit: shutterstock

בנוסף ישנם גורמים נוספים שעשויים לגרום להתפתחות של מחלות בחלל הפה בכלבים ובכלל זה בעיות אנדוקריניות שונות, תזונה לקויה, חבלות טראומטיות, מנשך בלתי תקין ועוד. 

כיצד בעיות חניכיים באות לידי ביטוי בכלבים?

כל וטרינר תל אביב יוכל לומר לכם שבעיות חניכיים בכלבים באות לידי ביטוי בין השאר בריח רע שאינו אפייני מהפה, קשיי בליעה וקשיי אכילה, אובדן תיאבון והיעדר תיאבון וכן הופעה של אדמומיות בקו החניכיים. כמו כן יתכן שמגע קל מאוד בחניכיים יגרום להן לדמם. ככול שהתהליך הדלקתי מתקדם, כך המחלה תהיה חמורה יותר ובמקרה הזה עשויים להופיע תסמינים נוספים כמו כיסים מוגלתיים בחניכיים, הידלדלות של העצם מתחת לחניכיים ולא אחת אף נפילת שיניים. 

כיצד ניתן למנוע דלקת חניכיים בכלבים?

אם אתם לא מעוניינים להוציא בבוא היום יותר מדי כסף עבור טיפול שיניים אצל וטרינר גבעתיים, תל אביב או רמת גן, כל מה שאתם צריכים לעשות זה להפנים שהטיפול הטוב ביותר הוא המניעה. כלל זה נכון הן עבורנו בני האדם והן עבור חיות המחמד שלנו. 

לפיכך ההמלצה הטובה ביותר היא להקפיד לצחצח את השיניים של הכלב שלכם אחת ליומיים. שימו לב- מומלץ ביותר להתחיל לצחצח את השיניים של הכלב שלכם כאשר הוא גור על מנת שיוכל להתרגל לצחצוח ולראות בו חלק טבעי משגרת יומו. 

כמו כן מומלץ להימנע ממזונות ביתיים או רכים ולהקפיד על מתן מזון קשה הדורש לעיסה הגונה. עוד נציין בהקשר זה כי יש להימנע משימוש במשחות שיניים המיועדות עבור בני אדם ולהקפיד להשתמש אך ורק במשחות שיניים ייעודיות לכלבים. 

כיצד מטפלים בבעיות חניכיים בכלבים?

הטיפול בבעיות חניכיים בכלבים משתנה בהתאם לאופי הבעיה ומידת החומרה שלה, כשבנוסף יש להתחשב במצב בריאותו הכללי של הכלב, בגילו ובמידת הפגיעה באיכות החיים שלו. כל מקרה ומקרה נבחן לגופו ולכן כאשר תגיעו למרפאה של וטרינר תל אביב, הדבר הראשון שהוא יעשה זה לבדוק את מצב החניכיים ובמקביל לתשאל אתכם בנוגע לתסמינים כאלו ואחרים ששמתם לב אליהם לאחרונה. 

נכון להיום ניתן להסיר אבנית משיניים של כלבים במספר מרפאות וטרינריות במרכז, כשהטיפול מבוצע תחת הרדמה כללית. כיוון שטיפולים המבוצעים בהרדמה כללית מחייבים צום של שמונה שעות, קחו בחשבון שיתכן שהכלב שלכם לא יעבור את הטיפול בזמן הביקור שבו תאובחן הבעיה. כפי שציינו, כל מקרה נבחן לגופו ולכן יתכן שהווטרינר יבחר להמליץ על מעקב בלבד ולא על טיפול. מצד שני, יתכן שהטיפול יהיה רדיקלי יותר ויכלול אף עקירה של שן אחת או מספר שיניים. 

לא אחת יהיה צורך לתת לכלב תרופות אנטיביוטיות במשך יומיים לפני הטיפול וכן במשך ארבעה ימים לאחר הטיפול. מה שחשוב להבין בהקשר הזה הוא שישנה חשיבות עליונה להיצמד להנחיות של הווטרינר. ואם משהו מהדברים שנמסרו לכם לא מובן, הקפידו לשאול פעם נוספת. אף פעם אל תעזבו את הקליניקה של הווטרינר מבלי שהבנתם לחלוטין את כל ההנחיות להמשך הטיפול. רפואה שלמה ובהצלחה!   

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...