Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הקמת בריכות שחיה מבטון

הקמת בריכות שחיה מבטון
קרדיט: ערוגת הבושם – שירותי גינון, פיתוח סיבבתי והקמת בריכות שחיה

כידוע כל הקמת בריכת שחיה פרטית בחצר הבית תשדרג את איכות החיים של הדיירים ותעלה את ערך הבית משמעותית. בטרם כל הקמה של בריכות שחיה ביתיות, יש לעשות תכנון נכון ומוקפד שיתאים לכל תנאי השטח הקיימים. כיום יש מבחר של סוגי בריכות ביתיות שעשויות מחומרי גלם שונים, אולם אחת הבחירות האיכותיות של בריכה פרטית היא הקמת בריכות שחיה מבטון, בריכה זו היא בעלת תשתית חזקה ואיתנה במיוחד, שתחייב תכנון מהודק של יועצים ואנשי מקצוע שעוסקים בתחום עיצוב, הנדסה ואדריכלות נוף. במאמר לפניכם נרחיב אודות בריכה ביתית מסוג בטון ועל כל השלבים החשובים בהקמתה. 

הקמת בריכות שחיה מבטון
קרדיט: ערוגת הבושם – שירותי גינון, פיתוח סיבבתי והקמת בריכות שחיה

החלום כמעט של כולנו

בשנים האחרונות נהייה יותר ויותר עדים לבתים פרטיים שהצליחו להגשים חלום ולהקים בחצר הבית שלהם בריכה פרטית שניצבת לצד מדשאה מוריקה וצמחייה צבעונית. לרבים מאתנו משאלה זו נשארת בגדר חלום, כשלמעשה מדובר בפעולה שניתן להגשים אותה בעלויות פחותות, היום יותר מאשר בעבר, בעוד שהקמתה תעלה את ערך הבית בצורה משמעותית. עלויות בריכות שחיה ביתיות יכולות להתחיל בעשרות אלפי שקלים ולהגיע למאות אלפי שקלים, הכל בהתאם לגודל הבריכה, לסוג הבריכה, בהתאם לכל עבודת הגימור והתוספות, האביזרים והמערכות הנלוות. כמו כן, גם עלות התחזוקה של בריכות שחיה ביתיות נחשבת להרבה יותר זולה ממה שהיה נהוג להוציא בעבר וכן כל המערכות הנלוות של חשמל ומים התחדשו והפכו להרבה יותר חסכניות וירוקות.

השלבים בהקמת בריכות שחייה בטון

– השלב הראשון בהקמת בריכות שחיה מבטון  הוא התכנון – שלב התכנון יעסוק בעיקר בהיבט האדריכלי של הבריכה כשהוא מספק דגש לכל אלמנט כמו: בטיחות, היתרים, גבולות הבריכה, הקונסטרוקציה וכל חומרי האיטום שיידרשו בכל אחד מהשלבים. רק לאחר מכן יהיה ניתן לבצע הערכה של עלויות.

– השלב השני תחילת הביצוע – שלב זה מתחיל בבדיקה מוקפדת של סוג הקרקע שמאפיינת את החצר, בה יחפרו ויקימו את הבריכה.  

– השלב השלישי חפירה של הקרקע – בשלב זה מתחילים לחפור באדמה ומרכיבים את יציקת הבריכה שאותה בחרו, שזה בעיקר הרצפה וקירות הבריכה. בשלב זה דואגים לאיטום הרמטי של הבריכה עם חומרים משפרי אטימות. 

– השלב הרביעי הוא שלב מקצה שיפורים – בשלב הזה סוגרים את כל קירות האוויר שנוצרו במהלך עבודת האיטום באמצעות חומרים ייעודיים, משייפים ומסירים כל בליטה. 

– השלב החמישי הינו בדיקת אטימות ראשונית – בשלב הזה סותמים את כל מעברי המים וממלאים את הבריכה עד לגובה גלישה ומבצעים בדיקה של נזילת מים. חשוב לציין שבשלב זה יש להתייחס לאידוי הטבעי לפי העונה ולשטח את הפנים של הבריכה. אם תמצא חריגה בחוסר של מים מלבד האידוי הטבעי, צריך לטפל בדופן של הבריכה או בכל מקום שבו נמצאו הליקויים ולאחר מכן נעשית בדיקת אטימות נוספת.  

– השלב השישי עבודות הגמר – עבודות שכוללות ביצוע של טיח אוטם, שנועד ליישר בצורה מושלמת והרמטית את כל הקירות של הבריכה ואת המשטח שלה. בסיום כל עבודות הטייח מתחילים לנקות ניקיון יסודי את כל פנים הבריכה.  

– השלב השביעי והאחרון בהקמת בריכות שחיה מבטון הוא תיאום עם בעלי המקצוע שאחראים לביצוע הרכבה של כל האביזרים שמתלווים למערכת הבריכה כמו: תאורה, רמקולים, משאבה וכדומה. בתום כל עבודות הגמר הללו ולאחר שלושה ימים בהם הסתיימו כל עבודות החיפוי, ממלאים את הבריכה עד הסוף ומבצעים בדיקה מקיפה של כל המערכות הנלוות של הבריכה שאכן פועלות כשורה ובדיקות איטום ובטיחות אחרונות מוקפדות ביותר.

המאמר נכתב באדיבות ערוגת הבושם – שירותי גינון, פיתוח סיבבתי והקמת בריכות שחיה
https://www.pond.co.il/ טלפון: 050-7490049

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...