Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מרגישים אפליה בין עובדים בארגון שלכם? יש מה לעשות

מרגישים אפליה בין עובדים בארגון שלכם? יש מה לעשות

התחושה שקיימת אפליה בין עובדים במקום העבודה עלולה לפגוע בתפקודם של המועסקים ובפעילות הארגון כולו

מדובר בתופעה שמאוד מורכב להסביר אותה ולעיתים היא איננה ברורה לחלוטין: ההרגשה כי המנהלים שלכם עושים אפליה בין עובדים, משמע מעדיפים בעלי תפקידים מסוימים על פני עמיתיהם. לפעמים זה מתבטא בצורה של העלאות שכר לקבוצת אנשים ספציפית בלבד, תוספת סמכות או אפילו רק יחס אישי וחיובי, אך לעיתים מדובר במשהו לא מוסבר שפשוט קיים באוויר, בתחושה שלכם. כאשר הנושא הופך למרכזי בחייכם המקצועיים ואתם חשים שזה פוגע לכם בתפקוד ובצמיחה שלכם בארגון – הגיע הזמן לעשות משהו.

מרגישים אפליה בין עובדים בארגון שלכם? יש מה לעשות

במה יכולה להתבטא אפליה בין עובדים?

אין ספק שקיימים מקרים שבהם אפליה בעבודה עלולה להיות סובייקטיבית ומונעת מקנאה בלבד, כך שעובדים שחשים ממורמרים בשל יחס מועדף שחבריהם מקבלים, אינם מתבססים על עובדות בשטח. אך בפעמים אחרות יש דברים בגו ועובדים מסוימים מקבלים מההנהלה, באופן מובהק, יחס המופלה לרעה בהשוואה לחבריהם, כאשר אין לכך סיבה של ממש. אם מדובר בפעולות שבצורה ברורה מייצרות שוני שאיננו מוצדק – למשל שכר שונה לבעלי תפקידים בדרגה זהה המבצעים את תפקידם ברמה דומה, או הבדל בתנאים וכדומה – כאן כבר קיימת עילהש להתקוממות ולעיתים גם לנקיטה בפעולה ממשית, להפסקת התופעה ולהחלת שוויון ותנאי עבודה מותאמי תפקיד.

מתי הנושא הופך ללא חוקי?

ישנן הגדרות בחוק לאפליה במקום העבודה בצורת הביטוי שלו בסיטואציות בין עובד יחיד אל מול המעסיק. כאלה הם המקרים, למשל, בהן עובדת בהיריון מפוטרת ללא כל הצדקה מבחינתה, כאשר ברור לה שהריונה הוא הסיבה האמיתית. ייתכן שבשימוע טרם הפיטורין, יוצג תפקודה הלוקה בחסר, לכאורה, כסיבת הפסקת התעסוקה. במקרה כזה, החוק ייטה לטובת האישה, אשר הפיטורין שלה אסורים בעת ההיריון, בתנאים מסוימים. במקרים של אפליה בין שני עובדים כאשר אין הגדרה ממשית בחוק לסיטואציה בה מצוי מי מהם, יש צורך להוכיח את עצם קיומו של הבדל ביחס, בתנאים, בשכר ובכל נושא אחר – באופן שלא ישתמע לשתי פנים – תוך הבהרה כי לא קיים שוני מבחינת נחיצות ותפקוד של העובדים המדוברים.

באילו צעדים ניתן לנקוט כנגד התופעה?

קל יותר להילחם באפליה המתרחשת במקום העבודה, כאשר קיימת סיטואציה ברורה מאוד הנשענת על החוק הישראלי, כמו במקרים של העסקת נשים בהיריון או לאחר לידה. במצבים של אפליה בין עמיתים או כאשר היחס המפלה איננו מתבטא באופן ישיר וברור כמו הבדלי שכר וכדומה, נקיטה בפעולה תהיה מורכבת הרבה יותר ולעיתים לא תישא פרי. חשוב בכל מקרה לקבל ייעוץ משפטי ואף ייצוג בעת הצורך, זאת בכדי לוודא שכל המהלכים למיגור התופעה נעשים על פי החוק ולמניעת עוגמת נפש ופעילות בניגוד לאינטרס של העובד שנקט בפעולה, רק בשל היעדר מידע מספק וחוסר בקיאות בתחום הנידון.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...