Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

סיור תיכון בן צבי במצפה הכוכבים בגבעתיים

סיור תיכון בן צבי במצפה הכוכבים בגבעתיים
עיריית גבעתיים

הכיתות המדעיות בתיכון בן צבי יצאו החודש למצפה הכוכבים בגבעתיים לפעילות לילית מיוחדת במינה. הפעילות הייחודית שכללה הסברים, הרצאות וצפייה בטלסקופים, הותירה את התלמידים נפעמים. מטרת ההרצאה הייתה להראות לנו את סדר הגודל של כוכבי הלכת הנמצאים סביבנו בחלל הרחוק, ואת התופעות השונות שסובבות אותם ואותנו, כאלו שאנחנו אפילו לא מודעים אליהם. הנושאים המרכזייה שעלו הם: כדור הארץ וייחודיו, מערכת השמש, תהליך היתוך גרעיני המתבטא בשחרור אנרגיה של כוכב. ההבדלים בין כוכב לכוכב לכת, כאשר כוכב רגיל אינו מבצע את תהליך היתוך האנרגיה והמסה שלו קטנה יותר משל כוכב הלכת.

סיור במצפה הכוכבים בגבעתיים
עיריית גבעתיים
סיור במצפה הכוכבים בגבעתיים
עיריית גבעתיים

במהלך הביקור נרשמו דגשים ורשמים שהעלו התלמידים :

" בהצגת תחום האסטרונומיה לקהל הרחב באמצעות הפלנטריום ישנם יתרונות רבים. תחילה, בעזרת הפלנטריום אפשר לראות בברור ובקלות את הכוכבים ואת התופעות המבוקשות מבלי ההשפעות של זיהומי האדם, כגון: זיהום אור וזיהום אוויר. ומצד אחר ההשפעות של גורמים טבעיים כגון: עננים וערפל."

" בטלסקופ המראה את מאדים, יכולתי לראות בברור את הצורה העגולה ואת הצבע הכתום אדום של הכוכב, אך בגלל המרחק הגדול בין כדור הארץ לבין מאדים, יותר מזה לא היה אפשרי לראות.

"בטלסקופ המראה את שבתאי, יכולתי לראות רק את קווי המתאר של הכוכב (עיגול וטבעת המקיפה אותו). זה בשל מרחקו העצום מכדור הארץ."

"בטלסקופ המראה את הירח, הודות לקרבתו הרבה לכדור הארץ היה ניתן לצפות בו בקלות. יכולתי לראות בברור ומקרוב את צורתו העגולה, צבעו הלבן ואף להבחין במכתשים הרבים הפזורים עליו.""

" ההרצאה חידשה לי המון דברים הקשורים לאסטרונומיה ולחלל עצמו, כגון: תהליך היתוך גרעיני של כוכבי לכת ותהליך ייצורו של כוכב. אני חושבת שההרצאה תרמה לסיור ולהעשרתו, והפכה את הסיור ליותר מעניין מסקרן"

"ההרצאה חידשה לי את המושג כוכב הצפון- לא ידעתי שהוא היה קיים לפני כן וזה גרם לי קצת ליותר התעניינות אבל התעניינתי במיוחד מהפלנטריום בגלל שהיה מאוד יפה לראות את הכוכבים ושם היה אפשר לראות אותם בגודל גדול מספיק"

" אני הספקתי לצפות רק בשבתאי וזה היה פשוט מרהיב, רואים כדור עם טבעת שמקיפה אותו, ממש כמו ציור, כוכב זה למשל(בניגוד לירח) לא ניתן לצפות בו בעין אנושית והוא דורש טלסקופים מיוחדים."

" לדעתי הפלנטריום היה החלק הכי מעניין בסיור, מכיוון שאפשר לראות את הכוכבים שראינו בגבעתיים. הפלנטריום  הוא כלי מצוין שיכול להסביר לקהל הרחב על השמיים, בזכות זה שהוא נגיש יותר מטלסקופים אך עדיין יכול להראות הרבה על השמיים."

" לדעתי מטרת הרצאת הפתיחה הייתה להלהיב אותנו לקראת הסיור שנתעניין בתחום שנבוא בראש פתוח ולא נהיה סגורים ונגיד "אוף למה יש בית ספר אחר הצהריים" אלא שבאמת נתעניין ואני חושב שזה די עבד"

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...